Agnethe Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Heisann! Lastet nettopp ned Ski jump deluxe 2.1 og ville spille det på min pc med vista. Det funka ikke gitt. Sår: this system does not support fullscreen mode. Prøvde ett annet slikt program og var samme da også. Vet noen hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Agnethe Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Ingen som gidder å lage en liten guide hvordan jeg får deluxe ski jump til å funke på DosBox da? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Bare hyggelig du Lenke til kommentar
Agnethe Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Funket helt fint det. Men deluxe skijump funket ikke optimalt Sto det på dosbox siden, at ikke alle spill virket like bra. Noen andre måter å få dos spill til å funke i vista? Vista dritt Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Dette er faktisk ikke et problem med Vista. Dette er et gammel 16-bit program som krever full tilgang til hardware, og da må programmet emuleres. Beste programmet til dette, er DosBox, men du kan prøve med den innebyggede emulatoren (tror den heter ntvdm) men da får du ikke lyd. Grunnen til at man ikke får lyd i dos spill lenger, er faktisk fordi man lager lydkort på en annen måte en før. Tidligere hadde gamle lydkort et eget IRQ (ofte 5 eller 7) nå kan det ikke lenger ha det, fordi da kunne ikke mixeren brukes, fordi lydkortet da kun kan brukes av et program av gangen. Men som sagt, DosBox er det beste foreløpig. Lenke til kommentar
Agnethe Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Takk for utfyllende svar. Er det ntvdm som kjøres når jeg prøver å starte (deluxe ski jump) DSJ.exe fila da i vista? Det funker ikke på ntvdm da.. Å ikke optimalt på DOSbox.. HJEEELP Endret 9. november 2007 av lordflora Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er ikke mye du kan gjøre med det egentlig, annet enn å vente til neste versjon av Dosbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå