Gå til innhold

Problem med Riks Tv og Tv2

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å å få inn Tv2, Tv2 Zebra og generelt tv2 kaneler på tven.

Jeg bruker Riks Tv og har ingen problemer med de andre kanalene. Perfekt bilde og lyd.

Noen som har lignende problemer, eller har råd å komme med?

Bor på tiller i trondheim. Signalet kommer fra Melhus. Har også nyeste programvare på dekoderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du bra antenne?

gå inn på "signal-meter" på kontrollpanel.. Kor godt signal har du der?

Mener å ha hørt at tv2 kanalene ligger på en frekvens eller noe, viss du går til manuelt kanalsøk og blar til den frekvensen(husker den ikke) kan du se hvor godt signal du har der..

tipper du har litt samme problemer som meg, altså dårlig antenne =)

Hvor mange tv og radio kanaler får du inn når du søker?

ps. eg har egentlig ikkje peiling, nettopp fått riksTv sjøl.. :)

Lenke til kommentar
har du bra antenne?

gå inn på "signal-meter" på kontrollpanel.. Kor godt signal har du der?

Mener å ha hørt at tv2 kanalene ligger på en frekvens eller noe, viss du går til manuelt kanalsøk og blar til den frekvensen(husker den ikke) kan du se hvor godt signal du har der..

tipper du har litt samme problemer som meg, altså dårlig antenne =)

Hvor mange tv og radio kanaler får du inn når du søker?

ps. eg har egentlig ikkje peiling, nettopp fått riksTv sjøl.. :)

Ja stemmer det. Det har jeg glemt. Kan prøve manuelt med Tv2.

Nei jeg har 100% på kvalitet på de andre kanalene og 40% styrke, det skal visst være bra nok har jeg hørt.

Og de fungerer perfekt. Tv3, Tvnorge osv.

Skal se om jeg finner frekvensen til tv2 nå :) Takk for tipset!

EDIT: Der hadde jeg 100% på kvalitet og 31% på styrke, men ingen tv2 kom.

Jaja..da får jeg vel ta en tlf til RiksTv. Får vel bare beskjed om å kjøpe en bedre antenne, selv om den jeg har er bra

nok :p

EDIT2: Nå funker det! Den kom bare helt plutselig, måtte bare finne frekvensen manuelt først så hjalp det. Takk kamerat :thumbup:

Endret av Krater
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det med søket av stasjoner/kvaliet på signalet er fikset på Grundig mottakeren med den oppdateringen som kom for noen uker siden , De fikset også volumregulering over HDMI pluss noe annetsmåtteri jeg ikke husker....

Mener også å ha lest at programvaren gjør feil under autosøk.. hvis den finner tv2 på flere frekvenser, velger programvaren den første og ikke den med best signal :dontgetit:

Jeg hadde signal på ca. 40% med bordantenne m/forsterker, kjøpte en ny "dvb-t antenne" og fikk >70% :wow: overaskende egentlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...