Dr.X Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Hvorfor ble du "nerd" og veldig opptatt av data? Var det flaks eller ? Hva fikk deg til å bli det? =) Hos meg var det ren flaks.. fikk en data en dag og var sykt imponert over den .. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Skal vi se... Jeg spilte Raptor på PCen til samboeren til mamma (66MHz) og da fikk jeg maskina til å krasje, så da måtte vi reinnstalere windows (med disketter) og det synes jeg var morsomt så derfor kjøpte jeg meg en 133MHz datamaskin med x antal MB til 15K som egentlig skulle gå til noe annet så uten den lille softwarekrasjen hadde jeg kanskje ikke skrevet dette Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg begynte med data da noen av vennene min hadde det.. Min første PC var en HP 600Mhz Celeron dritt, som jeg fikk av min kjære mor.. Hadde den ganske nøyaktig 3mnd før jeg kjøpte ny Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Min første var faktisk en Apple I. Maskina integrert i skjermen, svart hvitt, og Frogger, kuleste spillet ever made. =) Også fikk jeg en data (233Mhz, 32Mb RAM, Vodoo I) av bestemor/bestefar noe som fikk interessen til å stige voldsomt.) Så uten Apple hadde jeg nok aldri vært det jeg er Lenke til kommentar
power Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Hvorfor ble du "nerd" og veldig opptatt av data? Var det flaks eller ? Hva fikk deg til å bli det? =) Hos meg var det ren flaks.. fikk en data en dag og var sykt imponert over den .. Du er for mye på søppelforumene ass Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Hvorfor ble du "nerd" og veldig opptatt av data? Var det flaks eller ? Hva fikk deg til å bli det? =) Hos meg var det ren flaks.. fikk en data en dag og var sykt imponert over den .. Du er for mye på søppelforumene ass haha, ikke så ekstremt mye egentlig. Man kan si at jeg spiller mye Cs. Men søppel er jo sykt gøy da. Masse morsomt og kult. Cs kan være enda kulere hvis man får trippel HS på ett skudd osv Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Geek by nature første data var Amiga 500 i 1988(?). Første PC var 486sx 25MHz i 1992(?) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Geek by nature første data var Amiga 500 i 1988(?). Første PC var 486sx 25MHz i 1992(?) 1988.. da var jeg jo såvidt født Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Har hatt en skrujernfetisj så lenge jeg kan huske. Var vel kanskje et forsøk på å rydde opp etter Pompel&Pilt. Uansett: dingser er kult, og kan det demonteres er det enda bedre. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Geek by nature første data var Amiga 500 i 1988(?). Første PC var 486sx 25MHz i 1992(?) Da brukte jeg bleie:D Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Geek by nature første data var Amiga 500 i 1988(?). Første PC var 486sx 25MHz i 1992(?) Da brukte jeg bleie:D Vi er bare heldige vi som ikke måtte oppleve "Hippie- tiden" 8) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Geek by nature første data var Amiga 500 i 1988(?). Første PC var 486sx 25MHz i 1992(?) Da brukte jeg bleie:D Vi er bare heldige vi som ikke måtte oppleve "Hippie- tiden" 8) Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 1. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2003 Tror det var rundt 1984 eller noe da jeg og broder'n fikk mast oss til en Memotech MTX 512 til 2000 beng. Det var tider det, med Karate King og Son of Sam og Toado (variant av Frogger) og slikt... Faen, jeg er gammel! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Min første var faktisk en Apple I. Maskina integrert i skjermen, svart hvitt, og Frogger, kuleste spillet ever made. =) Også fikk jeg en data (233Mhz, 32Mb RAM, Vodoo I) av bestemor/bestefar noe som fikk interessen til å stige voldsomt.) Så uten Apple hadde jeg nok aldri vært det jeg er Jau men du kan takke de for at du converterte til PC ellers hadde du ikke hatt noe fremtid og få/ingen venner. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Ja det startet da eg fikk en Atari XE og den hadde tastatur og man kunne programere på den. Husker eg satt i timesvis og skrev bare for å få et lite bilde. så fikk eg meg en commore 64. Etter den fikk eg meg min første pc som var en 486DX2 66mhz. har vært data freak siden. Glemte å si at eg har vært undercover nerd. Skjulte at eg drev med data overfor mine tøffe venner. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 skjulte det faktisk ! H0h0.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Ja det startet da eg fikk en Atari XE og den hadde tastatur og man kunne programere på den. Husker eg satt i timesvis og skrev bare for å få et lite bilde. Deja vù! Samme her - det var vel for rundt 13-14 år siden. Men så fikk vi tilsendt et blad ifra Datavarehuset (stort firma i Trh. som gikk på en konkurssmell for mange mange år siden) noen måneder før konfirmasjon. Da ble data-interessen for fullt vekket, og konfirmasjonspengene +++ gikk til for en 486 sx-25Mhz Lenke til kommentar
AveMORphine Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Første "data" Commadore 64 med TAPE ikke diskett... tok sin tid, men det var gøy. Gikk deretter over til Amiga 500 som tok opp mer og mer tid (lotus serien). Første PC 486 SX 25 (1992) Andre PC 486 DX2-80 (Min Avatar->sitter nå limt fast på fronten) Tredje PC Pentium 133 Fjerde PC Pentium 266 (m. 512cache) Femte PC Celly 300A første med "skikkelig" skjermkort(det var her overklokkingen begynnte for alvor) Sjette PC P3 500->P3 750 Syvende PC P3 750 -> dual 1GHz Åttende PC AMD Athlon 800 Niende PC AMD XP 1800+ (På Mandag Tiende PC Epox8RDA+ Tbred 1700+) Ja jeg er HW freak, men det rare er at ingen av mine venner ser på meg som en nerd :o Huff da, jeg begynner visst å bli "gammel" jeg også... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Den første maskinen min fikk jeg når jeg var 8 år Det var en Intel pentium 150 mhz med 32 mb ram... Siden den så har jeg fått 3 pcer til, og nå kan jeg bare takke bestefaren min som kjøpte den pcen til meg Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 2. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2003 Begynte med en commodore 64 når jeg var ca 10 år. tror det kunne være ca 84-85. Så ble det en 386/33 i 91. Videre har det vært innom det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå