Herr Brun Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hvordan er reglene for dette, egentlig? Er ekstrahjelp, men har fast vaktliste hvor jeg jobber annenhver helg 22 timer + en dag i uken 3-4 timer. Blir stort sett også kalt inn de helgene jeg egentlig ikke jobber. Har jeg krav på tillegg på kveldstid og i helgene? Endret 7. november 2007 av gonjimann Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Tillegg har du nok krav på, men det varierer mye fra bransje til bransje hva du skal ha. Hvis det er timeantallet du tenker på, så har ikke det noe å si på de faste tilleggene (også kalt ulempetillegg) når du jobber kveld/helg. Så lenge det finnes tillegg der du jobber så skal du ha det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jobber på et gatekjøkken. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 En har vel strengt tatt ikke krav på veldig mye med mindre man er organisert? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kveldstid, vil det si etter kl 16.00? Jeg får ikke en dritt ekstra etter det tidspunktet.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Man.-fre. etter 1800 får jeg 21kr tillegg. Man.-fre. etter 2100 + lør. etter 1300 får jeg 42kr tillegg. Lør. etter 1600 får jeg 84kr tillegg (: Så kanskje etter 1800 blir regna som kveldstid på ordinære ukedager? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det kommer an på hvilket yrke og tariffavtalen. Har funnet ut at jeg må melde meg inn i fagforbundet, og at de andre på jobben også må det, for at jeg skal få den lønnen jeg har krav på. Dessverre er de andre på jobben stort sett kinesiske studenter, og de kommer nok ikke til å melde seg inn i noe fagforbund med det første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå