Gå til innhold

Trening til alpintsesongen!

Anbefalte innlegg

Hei

Snart så skal vi starte med egentrening i gymmen på skolen, og har fått klarsignal til å bruke den på å trene meg opp til skisesongen starter.

Har nå stått på snowboard i en 5-6år, men ikke så mye de siste to årene.

Vil nå bevege meg over på telemark da brodern står på dette og det ser utrolig tøft ut!

Så da lurer jeg egentlig på hva jeg skal trene på for å være godt forberedt til telemarkssesongen?

Regner med at låra skal trenes opp, kanskje rygg også?

Gidder ikke å bruke penger på treningsstudio, blir evt et lite besøk hos fysioterapaut for å få en tilstandssjekk på knæra og noen gode råd. (var en periode hvor ikke leddene fulgte helt med i veksten. Les: høyde på 1.96).

Kan sykle, løpe i skog, har noen vekter samt romaskin hjemme..

Så hvis noen har et par forslag til hva jeg bør trene mest på, så fyr løs!

-EvenruD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg er en dreven alpinist, men utifra hva logikken tilsier meg ville jeg gått for Sykkel/Jogg.

Sålenge du ikke har tilgang til noe senter.

Kanskje noen "sitte på huk" øvelser og, slik at du får trent opp "understellet" ^^.

OG romaskin hjemme er jo luksus ;)

Lenke til kommentar

utfall, knebøy og generelt øvelser som tar knebøyere og strekkere er veldig fine. Kommer til å bli støl som en motherfucker de første dagene med telemark. Har stått i sju år selv, og husker fortsatt de første gangene. Kan være vanskelig i begynnelsen, men ikke gi opp. Telemark er så digg og sinnsykt morsomt å kjøre.

Så lykke til :)

Lenke til kommentar

Gleder meg mer og mer for hver dag som går!

Er det slik at man burde starte med å stå på carwing ski eller?

Fikk vite i går at fammen skal en tur til alpene i påsken, trengte ikke akkurat mye betenkningstid da de spurte om jeg ville være med der eller dra på TG for fjerde året nei :whistle:

Lenke til kommentar

Anbefaler en fysioterapaut om du alikevel skal til en.

De har i tillegg muligheten til å vise deg øvelsene slik at du kan gjøre dem rett.

Evt. en veileder på ett trenings-senter.

Men hvis du har ett eller annet du kan lempe opp på skuldra og ta noen kne-bøy med kan jeg ikke se noen bedere øvelse for alpint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...