groov Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Snoket litt rundt i systemet og fant ut med CPU-Z at RAMen min kjører på 333mhz. PC5300 er spesifisert til 667mhz og i følge BIOS så kjører de på 667mhz. Men inne i Windows sier altså CPU-Z at det går i 333mhz - hvorfor? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) DDR = Double Data Rate. Altså, 333MHz * 2 = ~667MHz effektivt. Endret 3. november 2007 av nisselue Lenke til kommentar
groov Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Takk, lærer noe nytt hver dag. Det var samme svar som jeg nettopp fikk fra HP Active Support også: [saturday, November 03, 2007 13:20 PM] -- Biju K says: In the scenario here, 667Mhz DDR2 is actually running at 333Mhz, but it sends two pieces of data each clock cycle, so it has the same bandwidth as if ran at 667Mhz. Ganske bra chat support hos HP egentlig, tok bare et par minutter før jeg fikk svar. Måtte dog juge på meg at jeg var amerikaner for EU supporten er bare oppe 9 - 15 på hverdager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå