Celsior Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei. Ja, som topic forteller... Jeg har kjøpt et "4CoreDual" fra Asrock oppgraderings HK, Intel E2140 CPU og en ny Hitachi SATA disk til sys partisjonen. Men så er det slik at jeg bruker min gamle Sweex Gold Series 450watter og et par gamle DDR400 brikker. Skjermkortet er et gammelt agp-6600GT/128. Jeg bare lurer på om jeg kan vært uforsiktig ved install av cpu'en, el at psu'en min ikke støtter den hw som jeg nå har satt inn i det gamle Chieftec kabinettet mitt? Noen forslag el tips til hva jeg kan ha gjort galt her? Maskinen booter overhodet ikke. Jeg bare ser at det lyser i power-on knappen til psu'en. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sjekk alle tilkoblingene på nytt. Se at alt sitter skikkelig i. Prosessoren glir rett på plass uten makt, så brukte du noe som helst krefter, kan du ha skadet den. Se etter at Clear CMOS jumper på hk står på normal. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ok, tilkoblinger, ja... PSUen var ihvertfall ikke problemet i og med at lampa lyste. Etter 2 uker og en unødvendig bytting av hk fant jeg feilen. Ledningene fra casen til mobo var ikke korrekt tilkoblet og så snart jeg fikk koblet "Pwr SW" riktig så fyrte hele saken opp. Det jeg ikke skjønner er at BIOSen forteller at det sitter DDR333-brikker på kortet, hvilket ikke er korrekt. Og dette er visst en kjent feil på div Asrock hovedkort (spesifikt utgavene 775Dual-VSTA og 4Core2Dual). Men nå har jeg ihvertfall en maskin med Vista som vil bli brukt til surfing, nedlasting og fungere nesten som en htpc i heimen. Genialt! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Flere brikker har SPD som er en standard instilling for å øke kompabiliteten. Regner med det fungerer om du setter instillingene manuelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå