Gå til innhold

Ny Rock Opera: Ayreon - 01011001

Speik

Anbefalte innlegg

Nokre av sangane (les: Web of Lies o.l.) er rett og slett berre fyllmasse, og høyrer ikkje heime på plata i det heile. Dette er ikkje vanleg kost frå Arjen.

Der må jeg si meg uenig. Web of Lies er en enorm vokal prestasjon, rett og slett en herlig, rolig duett. Fantastisk plassert i midten av albumet.

Jeg skal ikke krangle på den banale teksten i sangen, men akkurat her syns jeg ikke det er noe stort problem da vokalen og melodien er på topp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Svært bra album. Har hørt mye på det de siste dagene. Jevnt over veldig gode vokalprestasjoner. Høydepunktene på albumet er for min del Comatose, Connect The Dots, Beneath The Waves, og The Truth Is Here.

Lenke til kommentar
Ayreon er jo egentlig bare resultatet av power metal-folk som prøver å være sære. Blir som å prøve å få Christer Södergren til å spille jazz :thumbdown:

Dette er min mening, da, såklart. :)

Haha, for noe vås. 90% av vokalistene på Ayreon er fra allerede sære prog-metal band, ikke power-metal. De fleste av de er i sitt rette element. Det er bare på 01011001 at Arjen har tatt i bruk power-metal vokalister.. Og jeg syns resultatet ble kjempebra!

Lenke til kommentar

Vel, av de 7 Ayreon albumene syns jeg det er bare Flight of The Migrator og 01011001 om har nevneverdig mengde power-metal trekk.

Arjen Lucassen har selv sagt at ingen av hans inspirasjon kommer fra Power-metal band. Det meste kommer fra band som Pink Floyd, Marillion og The Beatles faktisk.

(Og i en Ayreon-vitenskap battle mot meg er alle dømt til å tape :whistle: )

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Uff. Dette vil bli pinlig, skal jeg dømme ut fra samplene. Hjelper ikke med Jørn Lande heller. Gah.

Du trenger ikke være redd for at dette skal bli pinlig. Tydeligvis har samplene vist CD-en fra helt feil side... Jeg har allerede bestilt CD-en, og samtidig også hørt (mange ganger) igjennom en promo som ligger på nettet - gir den en 5'er. Må høres igjennom en del ganger, men den blir bare bedre og bedre. Spesielt sangene der Jørn Lande er med. Er ikke for ingenting han regnes som en av verdens beste vokalist i metalverdenen. Bare så synd at gamle Norge er så opptatt av å fronte pop og blackmetalsjangeren...ja osv...skal ikke komme videre inn på dette her. Men som sagt, kjøp denne CD-en. Vel verdt pengene!!! Dette er det bare Arjen har produsert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke hørt så veldig mye på albumet enda, men inntrykket så langt er at det definitivt er bra! Liker spesielt Jonas Renkse sine deler. Nå skal det sies at jeg er stor Katatonia fan, så det er kanskje ikke noe sjokk. Elsker det rolige partiet hans på åpningssporet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...