Speik Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Nokre av sangane (les: Web of Lies o.l.) er rett og slett berre fyllmasse, og høyrer ikkje heime på plata i det heile. Dette er ikkje vanleg kost frå Arjen. Der må jeg si meg uenig. Web of Lies er en enorm vokal prestasjon, rett og slett en herlig, rolig duett. Fantastisk plassert i midten av albumet. Jeg skal ikke krangle på den banale teksten i sangen, men akkurat her syns jeg ikke det er noe stort problem da vokalen og melodien er på topp. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Veldig bra album, har aldri greid å hørt et album uten pause før. Men denne gangen gikk det greit. Ble veldig overrasket over hvor bra Wudstik var. Hadde mine tvil med bakgrunnen hans som rapper, men han var en av de beste i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Svært bra album. Har hørt mye på det de siste dagene. Jevnt over veldig gode vokalprestasjoner. Høydepunktene på albumet er for min del Comatose, Connect The Dots, Beneath The Waves, og The Truth Is Here. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jørn Lande passer fint inn på Ayreon - Liquid Eternity må jeg si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) - Endret 26. januar 2020 av Slettet-W15cjW Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Ayreon er jo egentlig bare resultatet av power metal-folk som prøver å være sære. Blir som å prøve å få Christer Södergren til å spille jazz Dette er min mening, da, såklart. Haha, for noe vås. 90% av vokalistene på Ayreon er fra allerede sære prog-metal band, ikke power-metal. De fleste av de er i sitt rette element. Det er bare på 01011001 at Arjen har tatt i bruk power-metal vokalister.. Og jeg syns resultatet ble kjempebra! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Sier du at Ayreon ikke har power-metal elementer i seg Speik? Isåfall er du nok på litt tynn is. EDIT: da snakker jeg om musikken generelt Endret 28. desember 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Vel, av de 7 Ayreon albumene syns jeg det er bare Flight of The Migrator og 01011001 om har nevneverdig mengde power-metal trekk. Arjen Lucassen har selv sagt at ingen av hans inspirasjon kommer fra Power-metal band. Det meste kommer fra band som Pink Floyd, Marillion og The Beatles faktisk. (Og i en Ayreon-vitenskap battle mot meg er alle dømt til å tape ) Endret 28. desember 2007 av Speik Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er så prog som det går an å få det. Jeg gleder meg til å få min signerte spesialversjon i posten Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Etter å ha hørt 01011001 og Human Equation syns jeg personlig at Human Equation var ei bedre plate Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 The Human Equation er vanskelig å slå. Men hvor høyt opp vil du plassere 01011001? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg liker The Universal Migrator-albumene best, jeg. Lenke til kommentar
jaffa6373 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Uff. Dette vil bli pinlig, skal jeg dømme ut fra samplene. Hjelper ikke med Jørn Lande heller. Gah. Du trenger ikke være redd for at dette skal bli pinlig. Tydeligvis har samplene vist CD-en fra helt feil side... Jeg har allerede bestilt CD-en, og samtidig også hørt (mange ganger) igjennom en promo som ligger på nettet - gir den en 5'er. Må høres igjennom en del ganger, men den blir bare bedre og bedre. Spesielt sangene der Jørn Lande er med. Er ikke for ingenting han regnes som en av verdens beste vokalist i metalverdenen. Bare så synd at gamle Norge er så opptatt av å fronte pop og blackmetalsjangeren...ja osv...skal ikke komme videre inn på dette her. Men som sagt, kjøp denne CD-en. Vel verdt pengene!!! Dette er det bare Arjen har produsert. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fikk helt sjokk når jeg leste papirutgaven av BT i dag. 01011001 fikk terningkast 1! Ble helt forskrekket jeg. Her er link: http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article481794.ece Lenke til kommentar
huf Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fikk helt sjokk når jeg leste papirutgaven av BT i dag. 01011001 fikk terningkast 1!Ble helt forskrekket jeg. Her er link: http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article481794.ece Hehe, ingenting grunn til panikk. Ubruklege uvitande "journalistar" som skal tøffe seg med kritikken sin spreidd over ein artikkel som er ubegripeleg liten, er det nok av i landet. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fikk helt sjokk når jeg leste papirutgaven av BT i dag. 01011001 fikk terningkast 1!Ble helt forskrekket jeg. Her er link: http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article481794.ece Huff, anmelderen må jo være passe stein eller noe sånt. Man kan ikke gi 01011001 1! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Med en sånn tittel hadde vel egentlig anmelderen ikke noe valg, det sto mellom 0 og 1. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Enig Etter at jeg har hørt gjennom albumet et par ganger blir konklusjonen slik: Absolutt et godt album, men ikke Ayreons beste. Ser for meg at dette albumet plasserer seg midt på Ayreon rangeringslisten min. Synes CD 2 var best. THE er fortsatt best. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har ikke hørt så veldig mye på albumet enda, men inntrykket så langt er at det definitivt er bra! Liker spesielt Jonas Renkse sine deler. Nå skal det sies at jeg er stor Katatonia fan, så det er kanskje ikke noe sjokk. Elsker det rolige partiet hans på åpningssporet. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg ble lit skuffet jeg og. Jeg ønsket at han tok det helt tilbake til The Universal Migrator-albumene, eller kanskje Into the Electric Castle. Det var liksom ingen av sangene som fenget skikkelig! De hadde gode partier, men... Ikke noen helmakse sanger som på TUM og THE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå