NevroMance Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei. Lurer på om det finnes en terminalbassert torrent-client som kan kjøre i bakgrunnen. F. eks. har jeg en server jeg gjerne skulle brukt for å laste ned torrents også, men jeg vet ikke om noen clienter hvor jeg kan åpne clienten, be den laste ned den torrenten, lukke den og la den jobbe i bakgrunnen mens jeg fortsetter med noe annet. Har kun ssh tilgang til den, så viktig at det er terminal. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/BitTorrent_client for flere klienter som har CLI (command line interface), men det sies at rTorrent er kremen. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Takk for tipset, lastet ned nå. Men hvordan legger jeg den så den kun går i bakgrunnen og jeg kan jobbe videre på serveren? ctrl + q slår vel av hele greia? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Du kan ihvertfall laste den som en daemon i oppstarten. Hvordan du gjør det avhenger av distro, men /etc/rc.d står sentralt. Endret 3. november 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 det letteste er å bruke screen: sudo apt-get install screen for å starte rtorrent i screen: screen rtorrent for å lukke screen (men ikke drepe rtorrent prosessen): C-a C-z (hold inne Ctrl, trykk A og så Z) eller eventuelt bare lukke vinduet (men ikke bruk Ctrl+Q, det avslutter rTorrent) for å gjenåpne screen med rtorrent: screen -r Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 hmm bruker screen -S rtorrent rtorrent for å gi screenen navnet rtorrent, legger den vekk med ctrl+a+d og henter den frem med screen -x eller screen -x rtorrent hvis du har flere screens. Men er flust med metoder Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Takk. screen var genialt:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå