DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei Jeg har en ferdig hjemmeside i Dreamweaver. Men problemet er at jeg ikke får til Gjestebok php på Dreamweaver Vet noen hvordan jeg kan gjøre slik at Gjestebok fungerer ? har altså ferdig gjestebok script Takk for alle Svar Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php. Edit: Kopier gjestebok-scriptet ditt inn i dreamweaver og lagre den som gjestebok.php for eksempel, så legger du gjestebok.php filen på en webserver som har støtte for PHP. Endret 3. november 2007 av alec1 Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php. Men må man ikke koble til MySql? kan jeg bare åpne den i Index.php :O ? men siden min er i index.html kan jeg gjøre den om til index.php ? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php. Edit: Kopier gjestebok-scriptet ditt inn i dreamweaver og lagre den som gjestebok.php for eksempel, så legger du gjestebok.php filen på en webserver som har støtte for PHP. ok får prøve Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php. Men må man ikke koble til MySql? kan jeg bare åpne den i Index.php :O ? men siden min er i index.html kan jeg gjøre den om til index.php ? Hvis gjestebok-scriptet ditt bruker MySQL så må du koble til MySQL serveren ja. Bare å forandre filendelsen til fila for å forandre den til en PHP-fil. Endret 3. november 2007 av alec1 Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Nå er siden min i PHP altså index.php osv men jeg kan jeg bare putte Gjestebok-scriptet på DW menner det scriptet ? har nå hjemmeside i php Endret 3. november 2007 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Denne forklaringen holder ikke vis du har tenkt vi skal klare å hjelpe deg dessverre. Det vi trenger er å vite er: Hva heter filen som gjesteboken befinner seg i? Vis filen f.eks heter gjestebok.php, kan du bruke følgende kode: <?php include("bane/til/fil/gjestebok.php"); ?> der du ønsker at gjesteboken skal vises. Jeg har egentlig ikke helt forstått hva du spør om, beklager om jeg misforstår Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg bruker Mortz sin Gjestebok script http://mortz.tjokk.net Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Prøv, en gang til, veldig nøye og forklar hva du egentlig vil ha hjelp med. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 OK=) Følg med nå. Forklarer det på en enkelt måte Hvordan kan jeg sette opp eks Gjestebok på DW ? må man ikke gjøre noe med Databasen ? og det jeg gjorde var at jeg åpnet Gjestebok.php i notatpad og kopierte alt og limnte det på Code i DW da kom det masse rare tall og bokstaver og at den ødelegger hele designet. Jeg håper at dere forstår hva jeg menner Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 1. Det gjestebok-scriptet du har bruker _ikke_ database så glem alt som har med det å gjøre. 2. Det blir akkurat det samme om du åpner koden i notepad eller dreamweaver. 3. PHP har ingenting med design å gjøre, så du kan ikke vise gjestebok-scriptet du har som design i dreamweaver. 4. PHP scriptet du har må kjøres av en webserver som har støtte for PHP, og først da kan du få opp noe brukbart på skjermen. 5. Les litt om PHP, så du i det hele tatt vet hva du driver med. Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg bruker Freehostia.com Men kunne du legge meg til: [email protected] vi kan ta det opp der Kan ikke poste mer da blir det Dobbelposting Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Freehostia.com har støtte for PHP, så da laster du bare opp PHP filen via en FTP klient og skriver inn domenenavnet ditt i nettleseren, så ser du hvordan det blir... Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Alec vær så snill prøv å forstå meg kunne du ikke legge meg til på msn: [email protected] så kan vi lettere ta det opp der Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Ikke for å være frekk, men nei takk. Alt vi har å prate om kan vi ta her Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) .. Endret 22. november 2007 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Post "G-Boka.php" og "Gjestebok/index.php" her så blir det litt lettere å se hva som er feil. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det kommer av at sessions må startes før du sender output. Det vil si at du må ha session_start() helt på toppen av skriptet. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jasså ja, så du er den verdenskjente Dj Tiesto... Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 loool nei, jeg er bare en fan av han. Men jeg tror at alle skjønte det feil ! jeg bruker Dreamweaver 8 der slitter jeg med å legge til en gjestebok midt på forsiden. Men så kommer det masse rare tegn og tall når jeg åpna det Glemte å nevne at jeg har null-erfaring med SQL kan ikke en shiit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå