Gå til innhold

Hei! hvordan kan jeg sette Gjestebok på forsiden ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php.

Edit: Kopier gjestebok-scriptet ditt inn i dreamweaver og lagre den som gjestebok.php for eksempel, så legger du gjestebok.php filen på en webserver som har støtte for PHP.

Endret av alec1
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du spør om hvordan gjesteboken din skal være den første siden kan du bare legge gjestebok-scriptet i index.php.

Men må man ikke koble til MySql? kan jeg bare åpne den i Index.php :O ? men siden min er i index.html kan jeg gjøre den om til index.php ?

Lenke til kommentar

Edit: Kopier gjestebok-scriptet ditt inn i dreamweaver og lagre den som gjestebok.php for eksempel, så legger du gjestebok.php filen på en webserver som har støtte for PHP.

ok :D

får prøve ;)

Lenke til kommentar

Men må man ikke koble til MySql? kan jeg bare åpne den i Index.php :O ? men siden min er i index.html kan jeg gjøre den om til index.php ?

Hvis gjestebok-scriptet ditt bruker MySQL så må du koble til MySQL serveren ja. Bare å forandre filendelsen til fila for å forandre den til en PHP-fil.

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Denne forklaringen holder ikke vis du har tenkt vi skal klare å hjelpe deg dessverre. Det vi trenger er å vite er: Hva heter filen som gjesteboken befinner seg i? Vis filen f.eks heter gjestebok.php, kan du bruke følgende kode:

<?php
include("bane/til/fil/gjestebok.php");
?>

der du ønsker at gjesteboken skal vises. Jeg har egentlig ikke helt forstått hva du spør om, beklager om jeg misforstår :)

Lenke til kommentar

OK=) Følg med nå. Forklarer det på en enkelt måte :)

Hvordan kan jeg sette opp eks Gjestebok på DW ? må man ikke gjøre noe med Databasen ?

og det jeg gjorde var at jeg åpnet Gjestebok.php i notatpad og kopierte alt og limnte det på Code i DW

da kom det masse rare tall og bokstaver og at den ødelegger hele designet.

Jeg håper at dere forstår hva jeg menner :)

Lenke til kommentar

1. Det gjestebok-scriptet du har bruker _ikke_ database så glem alt som har med det å gjøre.

2. Det blir akkurat det samme om du åpner koden i notepad eller dreamweaver.

3. PHP har ingenting med design å gjøre, så du kan ikke vise gjestebok-scriptet du har som design i dreamweaver.

4. PHP scriptet du har må kjøres av en webserver som har støtte for PHP, og først da kan du få opp noe brukbart på skjermen.

5. Les litt om PHP, så du i det hele tatt vet hva du driver med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

loool :p nei, jeg er bare en fan av han. Men jeg tror at alle skjønte det feil ! jeg bruker Dreamweaver 8 der slitter jeg med å legge til en gjestebok midt på forsiden. Men så kommer det masse rare tegn og tall når jeg åpna det :hmm:

Glemte å nevne at jeg har null-erfaring med SQL :) kan ikke en shiit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...