Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg har en spiseforstyrrelse, hjelp?

Datasmurf

Anbefalte innlegg

Healere er bullshit.

Gjør som jeg sa i en post over her.

Da er du healt nok.

Det finnes nok mange useriøse der ute, men jeg veit om fler som driver med dette i kombinasjon med familieterapi og massasje/fysioterapi.. Og disse ser på menneskene i helhet, ikke bare om man har problemer med hode eller magen eller lilletåa.

Jeg syns det ser ut som trådstarter har prøvd det meste, og kommet så langt at hun ignorerer familie og venner som minner henne på måltider. hun sier jo ogs at hun går på butikken bare for å kjøpe noe å spise akkurat når hun kommer hjem, men ikke klarer det. Hun sier at alarmer ikke funger og at hun glemmer at hun skal spise, da spørs det om hun husker å se på eller klarer å følge et skjema..

Ser ut som hun trenger hjelp utenfra fordi hun ikke klarer å snu ting rundt selv. hun sier hun har gitt opp psykologer og leger, derfor anbefaler jeg alternativt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, trådstarter er en gutt :p

edit:

Hei :)

Virker som du sliter veldig...

Jeg har selv spiseforstrrelse og sliter veldig me dette.

Jeg har hørt at de er veldig flinke på modum bad i buskerud med denne slags problemer, jeg synes du skal kontakte de å forhøre deg litt, kanskje de har den hjelpen du trenger.

Lykke til :)

Det har egentlig gått over nå, jeg spiser igjen og alt er bra sånn sett.

Okay, jeg spiser ikke så mye eller så ofte som jeg burde, men stort sett en gang om dagen. Minst. Og det går bra.

Det kan høres ut som maten blir utløp for noe annet. Som noen skrev, tvangstanker f.eks.

Spiser du ikke for å gå ned i vekt?

Spiser du ikke for å kunne spare på det du har?

Spiser du ikke for å ha/gjenvinne kontroll?

Det var den andre der, for å spare på det jeg hadde.

Vell, kan si deg en ting: Det du burde gjøre er og sette opp en plan, Ta alt du liker best og sette det opp på en måndtes plan f.eks.

1/08-2008: når du står opp: 2 brødskiver frokost med hapå, 14:00 1 brødskive lunsj med italiensk salat, 17:00 middag kylling, 20:00 1 brødskive med leverpostei.

Samme andre dagen bare variasjoner, MEN da må du få i deg alt på planen, ikke bare tenke ja da spiste jeg den her nå og kan ta resten etterpå.

Tror det skal funke, Lag en ganske heavy plan, ikke ta en halv brødskive da og da, ta ganske mye visst du skal bli eldre enn 40.

Jeg har til nå fortsatt ikke klart å følge noen av planene mine, selv om jeg legger ganske heavye.

Har du lyst på mat? (Jeg mener ikke om du er sulten i magen eller kroppen, men om du har lyst på mat, altså et slags sug etter å putte god mat i munnen, tygge og svelge.)

Egentlig ikke.

Jeg og syns dette høres mer ut som tvangstanker.. Har du prøvd med noe alternativt? f.eks healer.. Jeg har litt tru på sånt, de kan hjelpe deg med å få kontakt med deg selv, og gå inn i deg selv.. jeg mener at du helt sikkert burde prate med pratefolk, men skjønner deg godt om du ikke orker det mer.. bedre å prøve noe annet enn å ikke gjøre noe..

Som sagt, det gikk etter hvert over, uten at jeg helt vet hvordan.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Gjesten :)

Vet ikke helt hvor jeg skal stille dette spørsmålet... men prøver her jeg :)

Har lenge prøvd å slanke meg. Ikke kurer menn sunn normal slanking. Desverre har det skjedd ett eller annet med kroppen min. Jeg har til tider begynt å overspise MYE. Og jeg føler ikke lenger metthetsfølelse, tenker på mat konstant og må putte noe i meg hele tiden, er det noe jeg kan gjøre? :O

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvor jeg skal stille dette spørsmålet... men prøver her jeg :)

Har lenge prøvd å slanke meg. Ikke kurer menn sunn normal slanking. Desverre har det skjedd ett eller annet med kroppen min. Jeg har til tider begynt å overspise MYE. Og jeg føler ikke lenger metthetsfølelse, tenker på mat konstant og må putte noe i meg hele tiden, er det noe jeg kan gjøre? :O

Du vil nok få endel replies på akkurat dette spørsmålet så lage en egen post hadde sikkert ikke vært så dumt.

Åssen sunn normal slanking? Rutiner og viljestyrke er alfa omega her. Spis faste måltid, relativt sunne (neida, du trenger ikke å spise 4 salatblader dagen f.eks) vær dag, lettere om du setter klokkeslett på det. Ta deg en joggetur for å klarne opp i hodet ditt og ha litt tid for deg selv. Selv spiste jeg 8 måltid dagen før samt jeg joggeturer i underkant av en time 3-5 dager i uken over en lang periode og det gjorde underverker, ikke gi deg før du er fornøyd;) Og husk å spis, ikke mist all muskelmassen du har fordi du glemmer måltid etc. Spiser du ikke "ofte" nok så vil du ikke øke forbrenningen din og da vil du legge på deg fortere. Trust me, mye kardivaskulær trening og for lite mat gjør deg veldig tynn men du legger fort på deg igjen eller blir "pinglete".(Prater av erfaring, 2 måltid dagen og samme trening i de siste månedene gjør at klærne mine ikke passer lenger, må bli flinkere til å stresse ned å huske å spise :p)

Edit; Drikk mye vann! gir metthetsfølelse og hydrering av kroppen er ikke noe annet enn positivt, lykke til!

Endret av neff
Lenke til kommentar
Vell, kan si deg en ting: Det du burde gjøre er og sette opp en plan, Ta alt du liker best og sette det opp på en måndtes plan f.eks.

1/08-2008: når du står opp: 2 brødskiver frokost med hapå, 14:00 1 brødskive lunsj med italiensk salat, 17:00 middag kylling, 20:00 1 brødskive med leverpostei.

Samme andre dagen bare variasjoner, MEN da må du få i deg alt på planen, ikke bare tenke ja da spiste jeg den her nå og kan ta resten etterpå.

Tror det skal funke, Lag en ganske heavy plan, ikke ta en halv brødskive da og da, ta ganske mye visst du skal bli eldre enn 40.

Jeg kan sette opp en plan til deg visst du gir meg en liste med ALT du liker å spise/ kan dytte i deg.

over 2 uker, a la ikke mye variasjon men en del.

Lenke til kommentar
Ja, var det jeg stussa litt på.

Jeg er som sagt ferdig med hele greia :p

Ser du sier du er ferdig med hele greia, men for meg så virket det som om at du var bra deppa. Ikke bare på grunn av maten, men at det kansje er mer enn bare det som plaget deg.

Syns det er bar at det går bedre, men jeg må si jeg kjente meg litt igjenn i denne saken her. Levde litt slik som du for noen år siden, bare at jeg spiste bare epler...

om du bor aleine eller spiser aleine så er det rimelig vanskelig og i det hele tenke på mat, men jeg fikk god hjelp av vennene mine også det faktum at pc'en min var under opp og om bygging på den tida så jeg ikke bare satt der og "grodde" heledagen...

Lenke til kommentar
Gjest Gjesteposter'n

Takk for svar :) Sorry at jeg bruker denne diskusjonen, men skjønner meg ikke helt på sånne nettstede... :blush:

Med sunn normal slanking mener jeg spise hver 3 time, spiser da: salat, knekkebrød, grovt brød, kylling, fisk, ruccolasalat som pålegg. Men Jeg har ett problem.. har laktoseintolleranse og hvis jeg får i meg laktose, kaster jeg opp absolutt alt annet som kommer ned. Og jeg er ikke så veldig flink til å unngå melkeprodukter.... Men men, skal ikke plage dere her mer jeg :) Finner nok på noe, sitter akkurat her å er stappmett, etter å ha kastet opp en hel middag, så er vel ikke noe galt med meg like vel ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...