Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farligst - hasj eller piller?

jadu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har røyka hasj daglig i snart 8 år. Det har mange av kompisene mine også. De som har vært glade i piller er vesetlig mer føkka opp i huet en de som bare har røyka hasj. 2 av dem er blitt sprøytenarkomaner og hopper av og på metadon kurer ukentlig. Disse 2 har seff røyka hasj også, men de pillene tror jeg har vært den størst driveren. De spiser alt de kommer over....

Har aldri tatt en eneste "ulovlig" pille. Det sterkeste jeg har fått er pencilin inntil nylig.

Jeg har nå blitt satt på anti-depprisiva(cipralex). Kan nok tenkes at røykingen har gjort meg så tankefull etter alle disse årene, men det er andre ting i livet mitt som isåfall har forsterka det.

Så jeg spør igjen som jeg gjorde i cipralex- erfaringer tråden. Hva skjer hvis jeg tar disse og røyker samtidig? Jeg gjorde det i går og formen ble... tja... veit ikke. Blei litt nervøs, men det gikk over.

Skal slutte med røykingen, men det må bli tomt først. Kan ikke ha sånn liggende... Snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

for og si det sånn...

jeg var så dum og prøvde Subitex(snorte) tok Cirka 1 til 2 timer, så spontanspydde jeg opptill flere ganger....dette prøvde jeg med og ute røyking av hasj...

akkurat samme virkning, vil anbefale ALLE og holde seg unna STERKE medikamenter som feks sub...

Lenke til kommentar

Jeg tar ritalin HVER DAG, og ikke nok med det! jeg tar ritaling FLERE GANGER hver dag! Og det er vel igrunn ikke skadelig, så lenge jeg følger instruksjonene som står på lappen på boksen, like under "Mot ADHD". Men nok om det, tror ikke pillecoctail er så bra for hverken kroppen eller sjela. Men de dosene jeg tar er vel ikke nok til å skape noen som helst form for rus, annet enn at det upper konsentrasjonen betraktelig, ADHD eller ei. Tror dog det kan bli litt funky om jeg drikker meg full og snorter ritalin, men det har jeg faktisk ikke tenkt å prøve ut, da det er "rart" nok å ta en øl eller 2 når virkestoffet fremdeles rusler rundt i kroppen min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tar ritalin HVER DAG, og ikke nok med det! jeg tar ritaling FLERE GANGER hver dag! Og det er vel igrunn ikke skadelig, så lenge jeg følger instruksjonene som står på lappen på boksen, like under "Mot ADHD". Men nok om det, tror ikke pillecoctail er så bra for hverken kroppen eller sjela. Men de dosene jeg tar er vel ikke nok til å skape noen som helst form for rus, annet enn at det upper konsentrasjonen betraktelig, ADHD eller ei. Tror dog det kan bli litt funky om jeg drikker meg full og snorter ritalin, men det har jeg faktisk ikke tenkt å prøve ut, da det er "rart" nok å ta en øl eller 2 når virkestoffet fremdeles rusler rundt i kroppen min.

så heldig for deg

Der tapte du!

Det er jo bare god husholdningsøkonomi.

Ellers har jeg skrevet en skummelt saklig post fire år opp i tråden. Tiden før jeg ble lat og bitter. :)

og ble utnevnt til veileder, kanskje ... ;)

Lenke til kommentar

så heldig for deg

Ja, jeg er vel dritheldig med hele situasjonen. fikk vel kanskje ikke frem poenget helt. Pillecoctail er ikke bra, de dosene jeg tar er kanskje ikke skadelig, men vil vel heller ikke fremkalle ønsket "rus" hos noen som helst. Og det at jeg føler meg litt rar om jeg drikker øl samtidig, så er ikke det et tegn på at det er særlig optimalt for kroppen å ha i seg store doser og skylle det ned med en flaske captn

Lenke til kommentar

Etter min erfaring kan jeg si at begge er like farlige og ufarlige. Det spørs helt åssen du bruker dem. Selv blir jeg helt paranoid av hasj, så jeg holder meg langt unna det.

Å knærte en beroligende i ny og ne, dersom du virkelig har behov for det, det anser jeg faktisk som sunt. Altså da i den forstand at det er bedre å være avslappet en rastløs og stresset/amper.

Så til syvende og sist kommer det an på hvordan du føler det og reagerer på disse stoffene. En ting er i alle fall sikkert; opiatbaserte piller er mere avhengighetskapende enn hasj/THC.

Lenke til kommentar

Cannabis er ikke ufarlig, men det spørs hva slags du får i deg, og hvordan. Røyker du cannabis straight up er du jo utsatt for mange av de samme sykdommene som andre røykere. Mesteparten av Cannabisen som selges nå er også laget for å ha mest mulig THC, og minst mulig CBD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...