jadu Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har alltid lurt på hva som er farligst av moderat bruk av hasj (1-2 ganger i uken/mnd) eller ta diverse piller 2-3 ganger i mnd? Tror ikke pillene er så avhengihetsskapende hvis du tar de bare 2-3 ganger i mnd ? Og holder deg til det... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Piller er farligst. Ingen tvil i min sjel 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Med et så sjeldent bruk tror jeg ikke at det er så stor fare, men tar forbehold når det gjelder mengden når man bruker/misbruker stoffene. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det spørs vell helt og holdent på hvilke piller du evt. går på. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Og ikke minst om vi snakker om forskjellige blandinger. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Vel.. hvilke piller? Ellers skal ikke THC ha noe særlig negative effekter på kroppen, det er ikke et neurotoxin og du blir heller ikke kjemisk avhengig av THC. Statistiske data viser at THC-brukere har større sjanse for mentale problemer som klinisk depresjon, men disse kan tolkes på flere måter uten at noe klart kan fastsettes. Når det gjelder avhengighet siterer jeg fra den nederste linken min: A 1998 French governmental report commissioned by Health Secretary of State Bernard Kouchner, and directed by Dr. Pierre-Bernard Roques, classed drugs according to addictiveness and neurotoxicity. It placed heroin, cocaine and alcohol in the most addictive and lethal categories; benzodiazepine, hallucinogens and tobacco in the medium category, and cannabis in the last category. The report stated that "Addiction to cannabis does not involve neurotoxicity such as it was defined in chapter 3 by neuroanatomical, neurochemical and behavioral criteria. Thus, former results suggesting anatomic changes in the brain of chronic cannabis users, measured by tomography, were not confirmed by the accurate modern neuro-imaging techniques. Moreover, morphological impairment of the hippocampus [which plays a part in memory and navigation] of rat after administration of very high doses of THC (Langfield et al., 1988) was not shown (Slikker et al., 1992)." Health Secretary Bernard Kouchner concluded that : "Scientific facts show that, for cannabis, no neurotoxicity is demonstrated, to the contrary of alcohol and cocaine." Det er aldri registrert ett eneste dødsfall hvor grunn kjemisk har vært THC og du må teoretisk sett innta omtrent et kilo cannabis for å oppnå en THC-dose dødelig for et menneske. Og for å igjen dra frem det gamle kortet: alkohol er mye mer skadelig på kroppen, er et neurotoxin, har kjemisk avhengighet, står bak en veldig stor mengde selvmord, forbinnes mye nærmere mentale problemer enn THC og personer påvirket av alkohol gjør mye større skader enn noe annet rekreasjonelt stoff. ( THC er det psykoaktive stoffet i cannabis ) Her står det forresten en del interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_issues...cts_of_cannabis Så jeg tror hasj er minst farlig, og trolig mindre farlig enn en aspirin. Endret 3. november 2007 av JohndoeMAKT Skrev hash 1 Lenke til kommentar
jadu Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg tenker mest på piller som går under benzodiasepiner. Valium, sobril feks. Rohypnol osv. Div. blandinger. Flere mentale bivirkninger enn THC? Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva med denne. Ritalin eller hasj!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva med denne.Ritalin eller hasj!? I hvilken sammenheng tenker du på "farlig" ? Dødelig eller på det mentale og psykiske? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Piller er farligst. Ingen tvil i min sjel Fra personlig erfaring, helt riktig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hva med denne.Ritalin eller hasj!? Ritalin er noe mange folk med ADHD går på konstant, så i forsvarlige doser er det nok ikke veldig farlig. Ritalin er vel en mildere utgave av amfetamin. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Nei, virkestoffet i ritalin er en undergruppe av amfetamin(elns), loker fælt nå. Amfetamin er langt farligere(konstant), har gått på begge delene konstant Endret 5. november 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Har du ADHD, eller fått tak i ritalinet på annen måte? Endret 5. november 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg hadde adhd. Men prøvde å ta livet av meg selv noen ganger når jeg gikk på adhd piller. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Det er aldri registrert ett eneste dødsfall hvor grunn kjemisk har vært THC og du må teoretisk sett innta omtrent et kilo cannabis for å oppnå en THC-dose dødelig for et menneske.og når du har kommet halvveis dør du av CO2 forgiftning (eller var det CO2?) Endret 5. november 2007 av iNeo Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Dette kjem jo heilt ann på kas piller det er snakk om?? enn 2-3 idoform daglig gir deg nok ikkje store vanskene.. piller er da så vidt begrep som du kan få det Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Etter min egen erfaring, så går det fint ann å røyke hasj hver dag. Men begynner du med piller hver dag går det fort til helvete. Har flere bekjente som har driti seg ut på den delen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 piller er da så vidt begrep som du kan få det Regner med han mente piller som kan misbrukes(ikke allergipiller f.eks). Lenke til kommentar
Gjest gjest- Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei, bare spør her siden man først prater om dette emnet. Har en kamerat og en bekjent som knuste en tabelett og snorta det her ihelga, de sa det var syntetisk opiat, kan det ha vært herion? Jeg driver ikke med sånt i det hele tatt, og det er fint lite jeg kan styre hva han driver med. Det starta først med drikking og anti-depressiva for noen år siden, så litt, speed etc. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Var nok ikke heroin, men kan ha vert mye rart. Har flere kompiser som har snorta flere forskjellige typer piller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå