Gå til innhold

"Event scheduler" i html e.l.

Anbefalte innlegg

Skal lage et opplegg på en hjemmeside hvor brukere kan legge inn f.eks. navn, sted, dato og link for en hendelse, hvor dette skal komme inn i en tabell som kan ses av de samme brukerne på hjemmesiden....

F.eks... :

| Navn | Sted__| Dato___ | Link_____|

| Jalla | Bergen | 10.03.03 | www.no. |

| Bella | Oslo _ | 12.04.03 | www.com |

Når en ny bruker legger inn en ny hendelse vil den dukke opp på listen.

Vil gjerne ha mulighet til å sortere etter Dato (ikke når det var lagt inn, men når hendelsen begynner)

Kjører egen webserver med IIS. Den støtter vel ikke så mye forskjellige programmeringsspråk i utgangspunktet så jeg tenkte på noe i html/dhtml f.eks... Er dette mulig ? (hvis noen skjønner hva jeg mener.... :roll: )

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med PHP og MySQL database kan det der gå som en lek... Kan jo bruke en tekstfil som db også,, men ville absolutt ikke anbefale det! Bruker mye mer bandwidth...

Sortere etter dato er også intet problem ved en MySQL query. (http://www.w3schools.com/sql/sql_orderby.asp)

Orker ikke å pøse ut med en masse kode akkurat nå... Men en titt på en av tutorialsene på devshed.com tror jeg skulle kunne få deg godt igang...

Som sagt: I slike tilfeller er PHP+MySQL=sant.. lol.. :D

Joachim

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne tutorial'en: http://www.devshed.com/Server_Side/MySQL/I...ntro/page1.html

MySQL kan du downloade fra mysql.com :)

Mener å tro at devshed.com ett eller annet sted på siten også har en tutorial for et system veldig likt det du nevnte.

Men får jeg tid idag, (noe jeg har lite av... :( ) kan jeg hjelpe deg med å komme igang med php filene.

Lykke til!

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...