Larsge1978 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har problemer med å få kingston hyper x 2x1gb 6400 cl4 til å yte feilfritt over 667 eff. cl5. Hk ASUS P5N-E SLI cpu E6850 kjører memtest feilfritt når bios har alt på standard/auto og timing 5-5-5-15 vdimm auto. Med det samme jeg prøver å dra litt mer ut av greiene så kommer feilene. Det vere seg om jeg bruker Ai-overclock eller setter greine manuelt.. noen som har triks/knep på lur? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Forsøk å sette opp spenninga på NB litt.Du må også sette riktig spenning til brikkene selvsagt. Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Asus hovedkort er notoriske til å undervolte RAM'en, sjekk at den står på riktig nivå. Lenke til kommentar
Larsge1978 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Forsøk å sette opp spenninga på NB litt.Du må også sette riktig spenning til brikkene selvsagt. Har nå satt vdimm til 2,013 volt , eff. FSB 1550 MHz QDDR linked syncmode = 775MHz corespeed 3487MHz... Prøvde å sette vcore NB manuellt uten hell ... Hva er default? Noen tips til gode testprogram/spec-lesere? kjører vista 64bit og har cpu-z og kunne tenkt meg å plukke enda mer specs som temp. og volt på de forskjellige enheter.. Noen gode stresstestprogram og minnetestere å anbefale? Edit: Har satt opp spenninga på NB til 1,4 v og nå ser det ut som det kan strekkes litt lengre. Men har ikke oversikt på NB temp. Jeg er helt ny i overklokking og dette er mitt første 100% hjemmebygg. Endret 3. november 2007 av Larsge1978 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå