Gå til innhold

Lage et web text based RPG?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og en (kanskje flere hvis det går bra) har lyst til og lage noe ala NordicMafia, jeg kan en god del av HTML og CSS, og litt VB6, men jeg tror ikke alt det hjelper. Ikke kom og si "neei de spilla suger" bare gi meg et svar på det jeg kommer til og spørre om: Er det noen plass jeg kan få scripts til og lage slik, som kanskje en enkelt login script eller noe? Eller en guide? Har prøvd google i en time nå, så jeg håper for svar her. JA jeg vet det er VANSKELIG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror heller du trenger å lese en bok eller noen tutorials. Å lage "et loginscript" er den desidert enkleste delen av å lage et sånt type spill. Du må nok lære deg å programmere (ikke copy/paste), og kunne lage "loginscriptet" ditt på flere forskjellige måter med bind for øynene før du har noen sjanse til å lage resten av spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Jeg er enig i det jorn79 sier. Du kommer aldri til å bli ferdig med noe "ala NordicMafia" slik som du holder på nå.. (No Offense)

Sett deg ned med en bok om PHP-programmering, og prøv deg fram med litt av hvert før du begynner på spillet ;)

Lenke til kommentar

Nei og nei. Ikke enda en. Trodde epoken var over jeg.

#1 Loginscript i HTML :no:

#2 Du skjonner ikke at du ikke kan bruke det

#3 du ikke greier a lage ditt eget.

Sorry ass, men dette kommer du ikke til a komme noen vei med i det hele tatt.

#1 Hvis du gjor dette for a tjene penger; du vil tjene mer hvis du har en reklame for brukte sko under et busssete.

#2 Hvis du gjor dette for a laere; det fins bedre mater. Dette er en mate a laere pa, som krever mye og du far lite igjen. Men veldig mye helt til slutt. :)

Det at du postet dette i Generell Programmering sier vel sitt det ogsa. Jeg kan anbefale a laere deg PHP. Det er et rimelig enkelt "programmeringssprak". Du kan lage webbaserte spill i det, men du ma kunne MYE mer enn du kan na.

Som sagt, det er bare begynne a laere seg. Men du finner ingen guide.

Denne postet ble kanskje litt rotete, og fikk kanskje deg til a miste motet. Men det var ikke det som var meningen.

Det er bare det at det var en tid (tydeligvis forsatt) at mange folk ville lage a la NordicMafia. Og ingen av dem heller kunne PHP.

Laer PHP veldig godt

og nar du kan det, kan du komme tilbake og sporre om hjelp til enkeltproblemer. Fa gidder a skrive hele koder slik at andre skal kopiere dem, og hvis de gjor det, er de de som kopierer som taper pa det.

:)

Lenke til kommentar

Et tips... Glem ALT... Absolutt ALT... Du kan om VB6. Det er bortimot den mest unyttige kunnskapen du kan ha med deg hvis du skal programmere for Web. Du sier du har tilgang til dotNjet. Da kan du bruke C# eller VB.NET. Evt. kan du driste deg ut på PHP, som nevnt over, Ruby (On rails) eller Python (TurboGears, Django).

-C-

Lenke til kommentar

Du trenger å vite en ting eller to om programmering før du begynner på et så ambesiøst prosjekt som dette. Stort sett er all koden man skriver for et prosjekt sammensatt, hver linje har sin plass i helheten. En plan lages, også starter man å skrive koden. Så vil du ofte finne deg selv i sitasjoner hvor du må vente til neste plan eller versjon for å få implementert nye ideer. Med det sagt ser du kanskje hvorfor alle her er heller skeptisk til holdningen din. Det er på ingen måte en fiendtlig reaksjon, bare en kraftig advarsel om at nå er du på tynn is. Det er ingen enkel jobb å programmere, hvis du leser litt om noen av programmene du bruker til daglig; Firefox, Vista, Mail, Forumet. Så vil du se at det raskt er veldig mange som har tatt del i utviklingen.

Lenke til kommentar

Du kan jo bestemme deg etter å ha lest dette ;)

// Hello World in Microsoft C# ("C-Sharp").

using System;

class HelloWorld
{
public static int Main(String[] args)
{
	Console.WriteLine("Hello, World!");
	return 0;
}
}
---
# Hello World in Ruby
puts "Hello World!"
---
# Hello World in Python
print "Hello World"
---
<?php
 // Hello World in PHP
 echo 'Hello World!';
?>
---
;;; Hello World in Common Lisp

(defun helloworld ()
 (print "Hello World!")
)
---
'Hello World in Visual Basic .NET (VB.NET)

Imports System.Console

Class HelloWorld

Public Shared Sub Main()
	WriteLine("Hello, world!")
End Sub

End Class

Du finner flere på http://www.roesler-ac.de/wolfram/hello.htm ;)

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...