elpinoino Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hei, etter litt om og men etter en oppgradering av spillmaskinen min la jeg inn vista. Har hovedkort som støtter 7.1 oppsett(M2N sli-deluxe). Har koblet til ett 5.1 høytalersett ifra logitech. Oppsettet ser ut til å gå fint i vista, tar jeg test på høytalerne kommer det lyd ut av alle. Men jeg har til dags dato ikke klart å spille av noe i surround. Ikke i spill eller lyd\videoprogrammer. Alle driverne er up-to-date, alle fikser fra windows upate er oppdatert. Kan noen gi meg en forklaring på dette? edit: Finner nå ut at Microsoft har fjernet HAL (hardware abstracted layer) fra Vista, noe som gjør at spill som bruker directsound bare kommer i stereo, om jeg da ikke kjøper dyrt creative kort og legger inn alchemy fra creative. Smerte. Da ser det ut til at jeg går tilbake til xp 64-bit ja. Endret 3. november 2007 av kristian.k Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg hadde akkurat samme problemet da jeg kjøpte Logitech X-530 5.1 høyttalere. Jeg har også 7.1 lydkort og fikk full respons på testen av lydkortet, da virket alle fem høyttalere. Men når jeg skulle spille musikk ble det bare stereo. Nå har jeg innstallert Realtek-driver/programvaren som hører til lydkortet, og etter å ha aktivert Dolby ProLogic ProX får jeg lyd i alle høyttalerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå