Gå til innhold

Resette ett overklokket kort?

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål...

Når en klokker skjermkortet. Er det selve kortet som blir gjort om eller blir det gjort en programendring i maskinen som påvirker kortet?

Om en setter kortet i en annen pc, blir det da samme stand som før klokking?

Og hvordan stiller en kortet tilbake etter å ha klokket litt med Rivatuner?

Har resatt mitt xfx 7900 xxx "Tror jeg da"

Noen gode tips??

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selve kortet og det er en midlertidig maskinvareendring, så det vil ikke være overklokket om du tar det ut og setter det i ny pc.

Klikk på Default på Rivatuner så stiller du det tilbake, eller dra slideren tilbake manuelt. Stock innstillinger står ved siden av memory/core.

Lenke til kommentar
Det er selve kortet og det er en midlertidig maskinvareendring, så det vil ikke være overklokket om du tar det ut og setter det i ny pc.

Klikk på Default på Rivatuner så stiller du det tilbake, eller dra slideren tilbake manuelt. Stock innstillinger står ved siden av memory/core.

Hey... Takk For svar. Har Klikket på Default i rivatune. Dette kortet er i utgangspunktet klokket fra fabrikk. Så det er neppe mye å hente her! Men Lurer på og kjøpe ett 8800 GT kort. Virker både billig og kraftig.

Tror du det vil gå med dette oppsettet? 4200 x2 - 2 Giga DDR minne (3200)

Eller er det penger ut av vinduet?

Har 500W mist Så strømmen vil vel holde!

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Kanskje dumt å svare når jeg ikke har et skikkelig svar :)

Jeg kjenner ikke til 8800GT, men ser det har fått veldig mye skryt, og i utganspunktet så ser det kanskje litt tynt ut det oppsettet du har fra før, uten at jeg skal være skråsikker.

DDR-minne...hva slags hovedkort har du da? Må iallfall forsikre deg om at et 8800GT kort passer i maskinen din :)

Hvis du likevel har tenkt å oppgradere snart så kan du jo alltids kjøpe et 8800GT og teste.

Du får helt sikkert et bedre svar på dette fra andre :blush:

Strømmen skal være nok ja, så den er fin.

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar
Kanskje dumt å svare når jeg ikke har et skikkelig svar :)

Jeg kjenner ikke til 8800GT, men ser det har fått veldig mye skryt, og i utganspunktet så ser det kanskje litt tynt ut det oppsettet du har fra før, uten at jeg skal være skråsikker.

DDR-minne...hva slags hovedkort har du da? Må iallfall forsikre deg om at et 8800GT kort passer i maskinen din :)

Hvis du likevel har tenkt å oppgradere snart så kan du jo alltids kjøpe et 8800GT og teste.

Du får helt sikkert et bedre svar på dette fra andre :blush:

Strømmen skal være nok ja, så den er fin.

Tja det er da ikke så dårlig oppsett Hovedkortet er ett msi amethyst ett eller annet det har jo pci express sokkel om det er det du menener med å passe i maskinen. kjører nå ett 7900 kort. og det går helt fint ....

Men ser det er pci express.2 på GT kortene. De er jo 100% tilbakekompatible Så det skal vel gå greit det.

cpu en er på 2200 Mhz så det er vel ikke den svakeste . Men heller ikke noen super prosesor heller da.

Scoren i 3Dmark 06 er ca 5100 med dette kortet. så kanskje jeg kan håpe på 9500 eller deromkring med ett 8800 GT, Selv i denne maskina. Hp maskin som er oppgradert med alt untatt hovedkort!

Men hører gjerne på synspunkter fra andre. Har ikke noe særlig greie på dette feltet som dere sikkert skjønner :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...