Gå til innhold

40 hk på en barracuda 14 fot

Xlian

Anbefalte innlegg

Heij

Jeg har en barracuda olypic 14 fots båt. Jeg fyller 16 i april å har da tenkt meg litt mer enn 15 hk, så jeg vurderer 30 eller 40 på denna båten, men er litt usikkert på hva den tåler. Hekken skal tåle den for den blir forterket, men om båten ikke blir liggende for langt ned i vattne eller hvordan kjøre egenskapende blir. Noen har som erfaring med en barracuda?

Tenkte helst på en yhamaha 40 hk med turbohot shot. Skal ha batteriet og bensitanken baki tror jeg, hvis ikke støper jeg bensin tanken foran i båten, men har jo 2 10" der, så det er litt vekt i tuppen fra før:P.

Takk for alle nyttige svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så litt på barracude 14fot på finn i stad, og der stod det en med 30hk 2-syl, og det ser ut til og gå veldig fint det. Regner med det er en yamaha 3-syl med autolube duvil ha? den er en del tyngre men det burde vel gå fint. Jeg hadde værtfall satt det på..... Går det ikke så er det jo ikke værre en att du selger motoren igjen.

Lenke til kommentar
Så litt på barracude 14fot på finn i stad, og der stod det en med 30hk 2-syl, og det ser ut til og gå veldig fint det. Regner med det er en yamaha 3-syl med autolube duvil ha? den er en del tyngre men det burde vel gå fint. Jeg hadde værtfall satt det på..... Går det ikke så er det jo ikke værre en att du selger motoren igjen.

ja, jeg skal ha 3 syl motor. Har sett barracudar med 30 hk 3 syl, men spørsmålet mitt er om jeg kan ha på en 40 hk uten om at det går til helvette.

Og hvor mange knop tror dere jeg kan få med 30hk/40HK med torbo hot shot? 35/40?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...