turak Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) jeg lurer litt på hva folk generelt synets om at vi ''observerer'' urbefolkninger som DETTE ? selv finner jeg de bare underholdene og se på litt ''primetivitet'' som faktisk skjer ... men er de riktig at vi skal drive og holde dem isolert mens vi sitter og glor på dem på discovery channel ? Endret 3. november 2007 av turak Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hmm, er det gruppene som isolerer seg fra resten av samfunnet, eller er det resten av samfunnet som isolerer disse gruppene? Om det er samfunnet som isolerer, er jeg imot det - da ingen grupper bør være isolert slik, selv om det kanskje er til deres eget beste. Forresten er jeg evig takknemmelig for at VG lagde den røde ringen - uten den hadde jeg ikke sett folkene på bildet! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det kan være utrolig interessant. Kan bruke de for å studere arbeidsmetoder som vi antar våre forfedre brukte og se hvordan de bruker naturen. Vi bør vel ikke være så selvgod at vi mener vår levemåte er mye bedre enn deres. Det kan godt hende de har mye bedre livskvalitet enn vi noen ganger kommer til å ha, selv om de ikke har tilgang til noe moderne utstyr. At de blir vist på tv uten å ha mulighet til å styre dette selv kan være noe tvilsom praksis. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Syns det er interessant å lese om, og jeg syns det er greit at vi observerer dem, så lenge vi ikke forstyrrer dem. La dem nå leve i ro og fred som de alltid har gjort. Lenke til kommentar
turak Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) men at vi liksom bor i hus og ser på de mens vi flirer og kosser oss, der sitter jo de og slitter med og lage ild, bor i stråd hytter osv osv ... de er jo akkurat som aper i bur, vi sitter og ser og prøver og finne ut hva de tenker.. dessuten må de gjøre jævlig vondt og få et sånt strå igjonm ansiktet, eller masse rare ting over alt .. og hva tenker de når de ser et fly ?? ''... oga boga, jern fugel.. skyt den..'' .. de er på en måtte og se tilbake i tid, og de hadde vært morsomt og tatt kontakt med dem (da mener jeg ikke at du kommer med et helikopter og en mobil telefon kledd i den fineste dressen) Endret 3. november 2007 av turak Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skal man tro artikkelen i VG så er det nok fullt klar over at det finnes en annen verden der ute, men de ønsker å leve i fred. Lenke til kommentar
turak Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Skal man tro artikkelen i VG så er det nok fullt klar over at det finnes en annen verden der ute, men de ønsker å leve i fred. tvilsomt .. du ville også vært skremt hvis de kommer et fly på 1 tonn og sirkler rudnt deg mens de tar bilder .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå