Gå til innhold

ATI Radeon 9600 xt (agp) fryser ved oppstart i Win XP

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Formaterte harddisken og installerte alt på nytt

- intel chipset drivere for hovedkort

- service pack 2

- .net fix

- .net 1.1

- .net 2.0

- ATI Catalyst 7.10

Noen ganger når jeg kommer til skrivebordet i XP fryser bildet. Andre ganger får jeg feilmeldingen ala "Missing MOM.implementation"

ser ut som om noe 3D funksjonalitet ikke er enablet. kan ikke velge "test directDraw" og "direct3D".

Hvis det ikke fryser og jeg kan bruke windows hakker det fryktelig når jeg flytter vinduer.

Før dette skjedde installerte jeg ubuntu 7.10 og disablet default 3d driverne (fxgl) og trikset litt med det på en egen disk (dual boot). men nå har jeg formatert hele den disken ubuntu lå på. Jeg skrev "fixmbr" i gjenopprettingsmodus men fikk blåskjerm ang. ati driverne før windows loadet. så jeg formaterte c - disken også og la inn win xp på nytt. og nå har jeg problemet beskrevet over.

Har prøvd å reinstalle i henhold til ati sitt forum uten hell. Kan jeg ha skadet skjermkortet mens jeg fikset noe med skjermkortet i ubuntu? var jo bare enable/disable default driver.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fant ikke ut feilen, men installerte et nytt skjermkort av samme type, og det fungerte. Tror jeg må ha påvirket skjermkortets hardware gjennom linux eller på annet vis. DirectX Diagnostics viste at jeg ikke kunne teste directDraw/direct3D.

Posten kan godt slettes.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...