teez Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har et problem: Pcn er screwed. Nar jeg starter pcn kommer viftene og alt pa men, alle lys lyser(cdrom, diskstasjon, harddisk etc). Skjermen kommer ikke paa. Pa lysene inne i pcn lyste alle 4, noe som i folge manualen betyr at cpuen er damaged or not installed correctly. Problemet oppstod etter at jeg skulle sette i en harddisk til, tror jeg satte i feil ledning(vanskelig a se pga at jeg har teipa sammen ledningene)hvertfall jeg kjente en svak lukt som jeg mener hva cpuen som ikke hadde det sa godt... har 1800+ 512ddr msi hk Regner med at jeg ma kjope ny men er jo greit a hore med expertene forst. Ma beklage ang keyboard, sitter pa gamlepcn! Pa forhand takk Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Såvidt jeg vet er det uråd å sette kabel feil fra psu til hdd ( uten å bruke hammer :wink: ). Men både lukt og lysmelding tyder på noe svidd - en feil isatt flatkabel skulle ikke svi noe somhelst, men sjekk at ingen pinner på flatkabel er bøyd og har kontakt. Sikker på at cpu kjøleribba ikke er ute av stilling ? Svart skjerm kan bety svidd skjermkort. Jeg ville kobla fra den nye hdd'n, tatt ut alt unødvendig ( nettverkskort, evt. brenner/ dvd + den ene rambrikka hvis det er to ), sjekka at kjøleribbe + alt annet sitter godt, nappa ut strømkabel inn til kabinettet/ psu og satt Clear Cmos jumper ( se manual ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå