Gå til innhold

Trenger assistanse

teez

Anbefalte innlegg

Har et problem:

Pcn er screwed.

Nar jeg starter pcn kommer viftene og alt pa men, alle lys lyser(cdrom, diskstasjon, harddisk etc). Skjermen kommer ikke paa.

Pa lysene inne i pcn lyste alle 4, noe som i folge manualen betyr at cpuen er damaged or not installed correctly.

Problemet oppstod etter at jeg skulle sette i en harddisk til, tror jeg satte i feil ledning(vanskelig a se pga at jeg har teipa sammen ledningene)hvertfall jeg kjente en svak lukt som jeg mener hva cpuen som ikke hadde det sa godt...

har 1800+

512ddr

msi hk

Regner med at jeg ma kjope ny men er jo greit a hore med expertene forst.

Ma beklage ang keyboard, sitter pa gamlepcn!

Pa forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det uråd å sette kabel feil fra psu til hdd ( uten å bruke hammer :wink: ). Men både lukt og lysmelding tyder på noe svidd - en feil isatt flatkabel skulle ikke svi noe somhelst, men sjekk at ingen pinner på flatkabel er bøyd og har kontakt. Sikker på at cpu kjøleribba ikke er ute av stilling ?

Svart skjerm kan bety svidd skjermkort.

Jeg ville kobla fra den nye hdd'n, tatt ut alt unødvendig ( nettverkskort, evt. brenner/ dvd + den ene rambrikka hvis det er to ), sjekka at kjøleribbe + alt annet sitter godt, nappa ut strømkabel inn til kabinettet/ psu og satt Clear Cmos jumper ( se manual ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...