Gå til innhold

Linksys med dd-wrt, mulig å ta mot trådløst nett og vidreformidler[LØST]

VikinGz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siste svaret stemmer ikke, du trenger ikke bruke V24.

Obs! Routeren bruker noen minutter for å gjøre dette.

Nå ja, vist du tenker på WDS så er dette avhengig av at begge routere støtter dette.

I v24 beta finnes det en repeater funksjon, hvor du kan ta inn hvilket som helst trådløst nett og formidle det videre

som ditt eget. Så sant du har tilgang til eventuelle WPA/TKIP nøkkler på hovedrouteren.

Dette er ikkje nødvendig på åpne nett. Fordelen med repeater funksjonen er at du får både LAN og WLAN.

Samt du kan sett på kryptering/godkjenning på "ditt" nett.

Lenke til kommentar

nå snakker dere fort her... :p

Jeg har ett trådløst nett der jeg bor nå.

I dag står en pc å deler dette videre men jeg tenkte å bruke gamle ruteren min til noe =)

Så jeg tenkte det slik

router til huseier. Navnet er 3com (trådløse nettverksnavnet)

Den er kryptert med 128bit wep kryptering.

dette tenkte jeg da...

Bruke linksys ruteren min med dd-wrt (har den siste stabile utgaven, altså 23 *edit* dd-wrt.v23 SP2)

Jeg tenkte det da slik at den mottar nette og bare vidreformidler. Slik at jeg fortsjatt bruker dhcp serveren i 3com ruteren til huseier. Og at jeg da vill få ip adresser til andre ting jeg har på nettverket som server, klient, xbox, skriver etc.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg setter det opp?

Jeg prøvde å velge klient, skru av dhcp, skrive inn 3com som nettverkident, kanal 11 og wep passordet....

tror jeg har glemt noe...

Kan noen fortelle meg hva jeg har glemt?

Viss jeg skriver inn dette. Jeg lager da vell ikke ett nytt nett? den prøver bare å koble seg til det andre?

håper på raskt svar =D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg løste saken selv... slet med å få ip :p ikke så rart jeg satte den til å være klient... satte den på klient bridge og da var dhcp etc oppe å gikk for fult :D

Så takker vertfall for alle svar...

Da er det bare å gå til elkjøp og levere inn trådløst kortet og få tilbake 500spenn :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...