arcanum Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei. Jeg er for tiden ganske tynn, og lurer på om noen har noe forslag til hvordan jeg kan legge litt på meg? Jeg er ganske høy for alderen min, er rundt 188 cm, og veier ikke mer enn 62-63. Så hvordan kan jeg da gå opp i vekt? Hva burde jeg spise, drikke? Hva burde jeg ikke gjøre? Noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du vil gå opp i vekt uten å bli fetere? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 spis mer enn ellers. det har jeg begynt med og ser at vekta går sakte oppover. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er også høy og tynn med rask forbrenning. Anbefaler karbonader, milkshakes, grovt brød med ost, osv Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skriv ned hva og hvor mye du spiser på en vanlig dag og finn steder der du kan fylle på med mer mat, evt. annen mat. Mange som føler de spiser mye, men når de skriver det ned ser de hvor lite det er. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skriv ned hva og hvor mye du spiser på en vanlig dag og finn steder der du kan fylle på med mer mat, evt. annen mat. Mange som føler de spiser mye, men når de skriver det ned ser de hvor lite det er. Spise mye og trene mye. Muskler veier mer enn fett Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Med mindre vekten din skyldes at du har sultet deg selv i lenger periode, altså at du spiser greit og at dette er ding genetisk "korrekte" vekt, er det dessverre lite du kan gjøre. Jeg kommer fra en familie hvor folk generelt har vært ganske tynne, selv om de spiser mye og trener mye. Og trene mye styrke kan gi litt muskler, men du har antaklig vis ikke særlig annlegg for muskelbygging heller når du veier så lite. Begynn for all del ikke med kosekvent overspising, da det gjerne bare fører med seg at det fester seg litt rundt livet. Den "jevne fettprosenten" vil høyst sansynlig ikke gå opp. Lenke til kommentar
sxs Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg er 195 cm høy, og veier 92kg. Jeg er ikke feit! Da jeg var 16 år, var jeg veldig tynn. Dreit 2 gang daglig og hadde en veldig høy forbrenning. Men jeg trente ikke. Veide rundt 60-65 kg da. Så begynte jeg å trene. Spiste som en bjørn, og dreit som en gammel gubbe, men gikk drastisk opp i vekt uten å bli feit. Anbefaler å starte med trening. Du finner et 5x5 powerbuilding program på iform.no, som virker helt sinnsykt bra. Du blir sterk og får mye volum + at du går drastisk opp i vekt. Men kutt ut junkfooden og WOW, og spis sunt! Lenke til kommentar
ecko Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg er 195 cm høy, og veier 92kg. Jeg er ikke feit! Da jeg var 16 år, var jeg veldig tynn. Dreit 2 gang daglig og hadde en veldig høy forbrenning. Men jeg trente ikke. Veide rundt 60-65 kg da. Så begynte jeg å trene. Spiste som en bjørn, og dreit som en gammel gubbe, men gikk drastisk opp i vekt uten å bli feit. Anbefaler å starte med trening. Du finner et 5x5 powerbuilding program på iform.no, som virker helt sinnsykt bra. Du blir sterk og får mye volum + at du går drastisk opp i vekt. Men kutt ut junkfooden og WOW, og spis sunt! kan du komme med link til programmet. er det bedre å sitte på PC enn å sitte på wow? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det får du avgjøre selv. Men WOW er en pest, å trening og wow hører ikke sammen, da du ikke får tid til å trene sikkert! 5x5 powerbuilding program http://www.iform.no/pub/art.php?id=3 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ville anbefalt deg et styrketreningsprogram med mellom 6-12 repetisjoner på øvelsene, det er i dette intervallet man bygger mest muskler og du slipper da å gå opp i vekt ved å bli feit Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har egentlig ikke særlig ønske om å gå opp i vekt men siden noen nevnte det med hvor mye man spiser lurte jeg på om noen kanskje kunne si meg om dere syntes det er lite eller mye for en tynn kar på 15, vet at det var hovedsakelig ment til trådstarter men henger med på om det er greit Dette er en typisk hverdag. Står opp 07:00 Spiser som oftest ingen ting til frokost selv om jeg vet er veldig viktig for konsentrasjon osv. 07:00 - 11:20 - Nada mat, bare drikke. 1 kopp kaffe og 1-2 glass farris / saft 11:20 - 15:00 - 2 Ostebriks, et skolebrød og 1 Brus/Iskaffe 15:00 - 17:00 - 2 Såkaldte Pizzaboller og 2 frukt, som oftest banan, 1 kopp kaffe og 1-2 glass farris 17:00 - 20:00 - La oss si jeg spiser svinekoteletter. 2 store Svinekoteletter med med en haug av potetmos, og en del vanlige norske grønnsaker ( Brokkolig, gullerøtter osv ) 20:00 - 3 Proteinrike brødskiver / Ostesmørbrød og gjærne litt is eller annen snack. 1 pose potetgull for eksempel. 20:00 - 11:20 - Nada Er det for lite? Vet at jeg bør spise frokost men har bare ikke matlyst på morran. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har egentlig ikke særlig ønske om å gå opp i vekt men siden noen nevnte det med hvor mye man spiser lurte jeg på om noen kanskje kunne si meg om dere syntes det er lite eller mye for en tynn kar på 15, vet at det var hovedsakelig ment til trådstarter men henger med på om det er greit Dette er en typisk hverdag. Står opp 07:00 Spiser som oftest ingen ting til frokost selv om jeg vet er veldig viktig for konsentrasjon osv. 07:00 - 11:20 - Nada mat, bare drikke. 1 kopp kaffe og 1-2 glass farris / saft 11:20 - 15:00 - 2 Ostebriks, et skolebrød og 1 Brus/Iskaffe 15:00 - 17:00 - 2 Såkaldte Pizzaboller og 2 frukt, som oftest banan, 1 kopp kaffe og 1-2 glass farris 17:00 - 20:00 - La oss si jeg spiser svinekoteletter. 2 store Svinekoteletter med med en haug av potetmos, og en del vanlige norske grønnsaker ( Brokkolig, gullerøtter osv ) 20:00 - 3 Proteinrike brødskiver / Ostesmørbrød og gjærne litt is eller annen snack. 1 pose potetgull for eksempel. 20:00 - 11:20 - Nada Er det for lite? Vet at jeg bør spise frokost men har bare ikke matlyst på morran. Fra kl.7-15.00 virket ikke spesielt sunt. DU burde spise noe på morgenen og heller spise litt mindre senere Lenke til kommentar
sxs Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dropp saft, brus, iskaffe, ostebriks og pizzaboller. Smør deg matpakke! Å for all del, spis frokost. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Noen av tinga kan være greit en gang i blant men ikke vær bidige dag. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Spis MER enn du forbrenner. Det er den eneste måten. Jeg var selv en av de som sier "å, jeg går ikke opp i vekt uansett hvor mye jeg spiser" Nå innser jeg at det bare var bullshit, i forhold til hva jeg spiser nå så var det nesten ingenting! Slik jeg opplevde det må du bare sparke forbrenningen din mens den er nede, ikke vent til du er sulten med å spise. SPIS HELE TIDEN! Etter hvert går du opp i vekt å hvis du fortsatt ikke går opp i vekt så SPIS MER! Jeg anbefaler også at du begynner å trene, det hjelper virkelig på apetitten. Tren styrke og ikke sykle eller løp på trening, da bruker du opp bare verdifulle kalorier Spis mat med mange kalorier, og mat med mye protein. Siste tipset mitt er at du kan drikke litt olivenolje eller annen slags olje om kveldene. Olivenolje inneholder 100% fett og 900 kalorier hver dl. Endret 7. november 2007 av Compsognathus Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Da må jeg legge til at du ikke må drikke olje reint Det gjorde jeg, fikk vilt vondt i magen og elget greit. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Spis mye proteiner etter at du har trent. Da bygger du muskler. Ta tunge og få repetisjoner. Tren eksplosivt. Veit at noen "bolere" blander druesukker og kreatin som de drikker etter trening. Dette setter visst fart på muskelbyggingen. Regner med at de kiloene du vil ha er muskler og ikke valpefett. Det er jo egentlig veldig enkelt. Spis mer enn du forbrenner. Spis usunt og hele tiden. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Spis usunt og hele tiden. Dummeste jeg har hørt. Det er ingen grunn til å spise usunt selv om man skal opp i vekt. Spis sunt og hele tiden, du vil fortsatt gå opp i vekt så lenge du spiser mer enn du forbrenner. Redigert: Hva i all verden mener du med å gi tips om at han ikke skal ha valpefett, så ber du han om å spise usunt? Endret 10. november 2007 av Mikachu Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Veit at noen "bolere" blander druesukker og kreatin som de drikker etter trening. Dette setter visst fart på muskelbyggingen. Regner med at de kiloene du vil ha er muskler og ikke valpefett. Hva mener du med "bolere"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå