Gå til innhold

Spiderman spiderman, does whatever spiderman does

Anbefalte innlegg

Hei, da var det på tide å be om litt tilbakemelding og kritikk igjen.

Denne gangen er det ikke av personer, men av insekt. Jeg føler meg selv ganske fersk innenfor macrofotografering og ser at jeg har gjort den lille tabben å ikke fått fokusen på riktig plass. Men på trass av dette likte jeg resultatet jeg fikk. Dette med tanke på farger og at det faktisk ikke ble så uskarpt som jeg hadde trodd.

Vil gjerne ha tips til videre fotografering av småkryp av ymse slag:)

Her er bildene:

spiderman2.jpg

spiderman3.jpg

(De ligger også i galleriet mitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått til flotte farger, men edderkoppen blir for anonym; jeg ser nettet og noen bein, men ikke selve edderkoppen.

Jeg vet ikke om det objektivet ditt eller valg av fokuspunkt som er årsaken; men jeg tipper at du ikke har brukt et dedikert makro-objektiv.

Tom

Lenke til kommentar
Du har fått til flotte farger, men edderkoppen blir for anonym; jeg ser nettet og noen bein, men ikke selve edderkoppen.

Ja, jeg ser det, men som sagt, ikke helt erfaren på sånne ting enda. Skremmende lodden den edderkoppen forresten :(

Jeg vet ikke om det objektivet ditt eller valg av fokuspunkt som er årsaken; men jeg tipper at du ikke har brukt et dedikert makro-objektiv.

Har brukt en 70-210mm med en brennvidde på 90mm. Det er kit-objektivet som fulgte med Minoltaen. Har satt på to ekstra linser for macrofotografering. Er ikke helt sikker på hva det heter. Problemet var at det var litt vanskelig å få fotografert når nærgrensa var på 4 cm eller mindre :dontgetit:

Har du forslag til hvilke objektiver som egner seg til den slags fotografering?

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser det, men som sagt, ikke helt erfaren på sånne ting enda. Skremmende lodden den edderkoppen forresten :(

Har brukt en 70-210mm med en brennvidde på 90mm. Det er kit-objektivet som fulgte med Minoltaen. Har satt på to ekstra linser for macrofotografering. Er ikke helt sikker på hva det heter. Problemet var at det var litt vanskelig å få fotografert når nærgrensa var på 4 cm eller mindre :dontgetit:

Har du forslag til hvilke objektiver som egner seg til den slags fotografering?

Du har vel brukt noen close-up filtre tenker jeg. Jeg er ikke så kjent med kvaliteten på disse.

For denne type motiv, så vil jeg tro at en Tamron 90mm Macro vil være genial. Men du må nok bruke stativ og manuell fokus.

Tom

edit: la på litt

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Du har vel brukt noen close-up filtre tenker jeg. Jeg er ikke så kjent med kvaliteten på disse.

Tja, kan vel hendes at det er det det heter. De er ganske gamle tror jeg.

For denne type motiv, så vil jeg tro at en Tamron 90mm Macro vil være genial. Men du må nok bruke stativ og manuell fokus.

Stativ er kanskje en idé å bruke ja. Skal tenke på det til neste gang jeg ser en edderkopp.

Men da kan jeg konkludere med at du likte fargene i det minste:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...