morlie Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 tok disse bildene for en stund siden og synes de er ganske fine. ris og ros? tips? hva var det du sa? "det var godsiden du ville se ja" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du har en morsom effekt med "ansiktet" i fjellet bak kompisen din. Det som jeg synes trekker ned, er to ting. For det første så er lyset veldig flatt; regner med at du har tatt dette i skyggen eller på en overskyet dag - du kunne brukt en blits til å lette opp. For det andre så er ikke ansiktet skarp; vet ikke om en runde med unsharp mask holder, eller om du har bommet på fokus. Tom Lenke til kommentar
morlie Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Godt mulig at jeg har bommet påfokusen,var ikke så lett åfåse bak påskjermensamtidig som jeg satt forann kameraet... var overskyet den dagen ja. men jeg tenkte at det heller var bedre å bruke det lyset som var enn den innebygde blitsen. Takk for (raskt) svar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Godt mulig at jeg har bommet påfokusen,var ikke så lett åfåse bak påskjermensamtidig som jeg satt forann kameraet...var overskyet den dagen ja. men jeg tenkte at det heller var bedre å bruke det lyset som var enn den innebygde blitsen. Takk for (raskt) svar Det er ikke alltid lett å bestemme seg for blitz eller ikke. I dette tilfelle, så tror jeg at du hadde hatt tid til å ta bilder både med og uten blitz. Når du er i tvil (og har tid), så prøv begge deler. Hvis du har bommet på fokus, så kan det være fordi du lar kamera velge fokuspunkt. Min erfaring er at det er ofte dumt; så jeg har satt kameraet til å bruke det midterste fokuspunktet. Så jeg fokuserer på den delen av motivet som jeg ønsker å ta bildet av, så komponerer jeg bildet etterpå. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå