milan Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Under Nettverkstilkoblinger, hva skal det være ? Nå har jeg kun Lokal Tilkobling. Mener at jeg før hadde PPPoE i tillegg, ble borte etter at jeg rotet med noe der. Har altså en Router 2 PC. Begge har kun en Lokal Tilkobling. Noen som skjønner hva jeg mener ? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Under Nettverkstilkoblinger, hva skal det være ? Nå har jeg kun Lokal Tilkobling. Mener at jeg før hadde PPPoE i tillegg, ble borte etter at jeg rotet med noe der. Har altså en Router 2 PC. Begge har kun en Lokal Tilkobling. Noen som skjønner hva jeg mener ? jeg tror du mener følgende: Lenke til kommentar
milan Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Flott bilde ! Nesten har jo en router så derfor har jeg kun et lokalt nett. Men jeg mangler den PPPoE. Den har blitt borte...det virker på internett, men nettet kobler seg ut inne mellom. Kan det ha en sammenheng ? Hvordan få den PPPoE tilbake ? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Flott bilde ! Nesten har jo en router så derfor har jeg kun et lokalt nett. Men jeg mangler den PPPoE. Den har blitt borte...det virker på internett, men nettet kobler seg ut inne mellom. Kan det ha en sammenheng ? Hvordan få den PPPoE tilbake ? legg inn RASPPPOE_098B, dette er meget lett. Ellers kan du bruke den innebygde på Windows XP! -network connection-properties på nettverkskort-install-protocol deretter velger du pppoe. Men synes Rasppoe er bedre. Funker å sette på autoconnect når du mister linja f.eks. Lykke til! Lenke til kommentar
milan Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Ok, men det jeg kan velge mellom er(i XP), når jeg gjør det du sier er: - Drivere for network monitor-MS IPv6 Dev. Edi.-NWLink IPX/NETBIOS. Er jeg på feil sted ? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 ok, da skrev jeg sikkert feil. Men benytt deg av Raspppoe, funker mye bedre. Da slipper du dette tullet. Si ifra om du får til. Jeg er også ved msn hvis du sitter fast! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Flott bilde ! Nesten har jo en router så derfor har jeg kun et lokalt nett. Men jeg mangler den PPPoE. Den har blitt borte...det virker på internett, men nettet kobler seg ut inne mellom. Kan det ha en sammenheng ? Hvordan få den PPPoE tilbake ? Hvis du kobler til med en router trenger du ikke noen PPPoE i og med routeren tar seg av den biten. Lenke til kommentar
milan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Ok, men routeren driver å kobler jeg ut etter mange timer tilkoblet. Kan det være en eller annne innstilling ? Det skjer som regel om natten. Lenke til kommentar
milan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Har billion bipac-640 ae Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Ok, men routeren driver å kobler jeg ut etter mange timer tilkoblet.Kan det være en eller annne innstilling ? Det skjer som regel om natten. Hvordan kobler den ut? Må du restarte den eller er det bare at den bytter IP? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 må restarte Hvis du kikker her kom det en ny firmware for noen dager siden: http://www.billion.com.tw/downloads/broadb...nd/640note.html Du kan jo prøve og oppgradere den med den. Lenke til kommentar
milan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Skal prøve det. Men det som er litt rart er at jeg har en 3com router, samme skjer der... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Skal prøve det. Men det som er litt rart er at jeg har en 3com router, samme skjer der... Vel, da kan jeg nok tro feilen ligger mellom routeren og TN, har du feilmeldt det? Lenke til kommentar
milan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Joda, mulig det, men i tillegg har jeg SMC router(det ble mange) og der skjer det ikke...ikke før i hvertfall, før det PPPoE ble borte.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Joda, mulig det, men i tillegg har jeg SMC router(det ble mange) og der skjer det ikke...ikke før i hvertfall, før det PPPoE ble borte.... PPPoE har ingen betydning på maskinene og det kan du glemme. Prøv og legg inn firmwaren på routeren, det kan være en bug i forhold til PPPoE. Jeg har en erindring om at 3com også har en bug i PPPoE i forhold til automatisk nedkobling etter x-antall sekunder, du hadde vel ikke satt opp noe timeout på den? Lenke til kommentar
milan Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 nei, det har jeg ikke. Jo jeg skal prøve det, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå