Gå til innhold

Media og berektning på ein nordmann

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

På vg.no står det: Ny nordmann til Manchester United

Så står det etter på:

Vålerenga-talentet Joshua King (15) blir Manchester United-spiller på nyåret.

Han er jo ikkje Norsk, det ser vi jo på navnet, kvifor gjør meidiane egentleg det? Eg vart jo sikkeleg glad eg, men så vart alt spolert, det er jo rein og skær lyging!

Sei kva du meinar om detta :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit hvem denna karen er. Han er 92-årgang som meg. Denna karen er veldig norsk selv om hudfargen og navnet ikke skulle tilsi det. Å ikke kalle han norsk er som å si at Aleksander Tettey ikke skulle fått spilt på landslaget. Og bare så du veit det Oleoh ligger Norges fremtid i ungdom med innvandrerbakgrunn. På Oslo Øst er det mange store talenter. De fleste av dem er 1-3. generasjons innvandrere.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

"Han er ikke norsk, det ser vi på navnet."

Møkk!

Å basere seg på hva norske statsborgere heter for å avgjøre om de er "norsk" er bare HÅP-LØST fordomsfullt. Jeg vedder på at du kan finne mange, mange, mange "nordmenn" i dine øyne (lyshuder) med "utenlandsk" navn, eksempelvis islandske, svenske, og finske. Joshua King har bodd hele sitt liv i Norge, og er norsk. Selvfølgelig skriver vi om en nordmann i nyhetene, uansett om han heter Joshua King eller Ola Johansen.

Lenke til kommentar
Det eg meinar er at eg ikkje blir stolt over at ein person som har sine besteforeldre eller noko anna i afrika eller sør-europa, uansett om han har budt i Norge heile livet sitt blir eg ikkje stolt av det.

Nei, hvorfor skal man gå rundt å være stolt av folk man ikke kjenner?

Og kalle meg dom vise berre at du er som sjøl og noko som ikkje har med saken og gjør

Den ble for dyp.

Lenke til kommentar

Kanskje Oleoh har sin egen def av hva en nordmann er? Joshua King er født på Rikshospitalet i Oslo. Vokst opp på Romsås i Oslo. Mora hans er helnorsk, opprinnelig fra Porsgrunn. Faren hans er derimot fra Gambia. Navnet har han fra faren sin. Mellomnavnet Christian har han derimot fra sin norske oldefar.

Holder ikke dette til å klassifisere seg som nordmann og å representere Norge i utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...