Gå til innhold

Vandtæt kamera med godt billede

Anbefalte innlegg

Hej, findes der vandtætte digitale kameraer som Olympus 750, men med bedre billedkvalitet? Jeg er nemlig konkurrencesvømmer og ville gerne bruge det til at optage videoer under vand. Dog er jeg også meget elektronik interesseret og vil derfor have det bedste :yes:

Budgettet er ca. 1500-2500kr

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er ikke Olympus 750 vanntett, men værtettet. Det vil si at du kan benytte det i ganske heavy vær uten at det tar skade av det. :)

Men du får jo undervannshus til mange kamera, og da kan du jo ganske fritt velge ut fra dette, kanskje med mest fokus på videokvalitet.

Kompakte kamera er jeg ikke god på, så valg av det får noen andre uttale seg om.

Lenke til kommentar

Olympus har en mju-770 som tåler vann i opptil 10 meters dybde, og en Mju-790 som tåler 3 meters dybde. Begge er støtsikret, og skal tåle fall fra halvannen meter.

Bildekvaliteten er ikke av den beste på disse, men om det er bra nok for deg, avhenger av hvor kresen du er.

Pentax har også et par vanntette kamera, Optio W20 og W30. Holder vel tett ned til 3 meter de også, så vidt jeg husker. Og bildekvaliteten er regnet som bedre enn Mju-770 (usikker i forhold til mju-790).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...