UrNils Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hallo. Jeg kjøpte nettopp ny skjerm (se topic) og har litt trøbbel med å få den til å fungere skikkelig. Den nekter å "oppføre seg" i oppløsninger over 1440x900. (Native res. er 1920x1200) Når jeg kjører oppløsninger over 1440x900, blacker skjermen ut litt usporadisk ved oppdatering av bildet. Det er gjerne når jeg åpner, lukker eller minimerer fullskjermsvinduer at den kan finne på å blacke ut. Skjer vel omtrent halvparten av gangene. Dersom jeg prøver å se videofiler så blacker den hele tiden. Er på i 1 sekund før den slår seg av i 5 sek. på i 1 sek av i 5 sek osv. Slik står den og looper når det kjøres film og/eller "levende" 3d-bilder. I 1440x900 er det ingen problemer. Alt dette skjer når jeg bruker DVI tilkopling. Dersom jeg derimot bruker en standard VGA-kabel fungerer alle oppløsninger smertefritt, men det er så SINNSYKT mye støy i bildet ved bruk av denne kabelen at det er ikke akseptabelt. Jeg har et PowerColor HD 2400 Pro skjermkort som i teorien virkelig ikke skal ha noen problemer med å kjøre disse oppløsningene (eller?). Jeg har en mistanke om at problemet dreier seg om skjermkortet. Riktignok var DVI-kabelen som fulgte med skjermen den tynneste jeg noensinne har sett, men har prøvd med ny skikkelig DVI-kabel med samme utfall. Jeg er også klar over at ATI har hatt en del trøbbel med driverne sine til HD2X00-serien, men det kan da ikke være slik fortsatt. Jeg har prøvd en del triks jeg har plukket opp fra diverse forum om register-endringer og driver-tweaking, men det eneste jeg oppnådde med dette var OS-krasj. Hehe. Dette begynner å bli i overkant frustrerende! Noen som har erfaringer med denne skjermen og/eller skjermkortet? Noen tips? Må jeg bite i det sure eplet og rett og slett investere i nytt skjermkort? Lenke til kommentar
knusethus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Kjøpte nettop denne skjermen og har ikkje merket noen problemer (utenom at den er så lys at jeg får epilepsi av å se på den.. hehe) Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jeg har nå fått testet at det var skjermkortet mitt som ikke klarte å kjøre denne oppløsningen. Kjipt, men sånn går det vel når man skal spare penger på skjermkortet. Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå