Gå til innhold

Problem: Sata/raid-drivere under winxp inst - floppy


sanyar

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt sammen min nye pc. Jeg satte i gang med å sette opp raid på mine to samsung 500gb harddisker. Men jeg hadde jo avskrevet floppy, og det var jo litt dumt siden jeg jo måtte kjøre cden til Gigabyte der et lite program sørget for å kjøre over sata/raid driverne. Duste winxp må jo absolutt ha en floppydisk for å installere dette under winxp-installasjonen.

 

Jeg har Gigabyte P35-DS3R hovedkort.

 

Jeg fikk skaffet en floppy fra brodern, og kjøpte to disketter der jeg fikk kjørt over driverne (jeg passet på at jeg fikk de riktige driverne og fulgte guiden i manualen til punkt og prikke).

 

Men da jeg forsøkte å få det til å funke, fikk jeg melding om at det var en feil på disken. Jeg har forsøkt å bruke begge diskene jeg kjøpte, i tillegg til en annen disk jeg lånte av naboen. Den jeg lånte lot ikke til å lide av noen feil da jeg kjørte over filene gjennom naboens pc.

 

Jeg forsøkte å lage en ms-dos bootdisk også, men når jeg booter på den får jeg melding om at det er en I/O-feil.

 

Hva i alle dager gjør jeg? Er det noe galt med floppyen? Eller er alle tre diskettene herpa? Eller er det noe jeg har glemt bort her?

 

Jeg får jo selvfølgelig ikke kjørt diskene single (uten raid) heller - samme problemet oppstår. Hvorfor i svarte skal det være så vanskelig å få sata-disker til å funke >.< Irriterende!

 

Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...