tordole Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei, Jeg har akkurat fått forespørsel fra en kompis som er tannlege, om hvilke muligheter han har til å sende en sms til sine pasienter med timepåminnelse. Forutsetningen her er: * Nettverket er i en lukket og sikker sone (ingen internett akksess) * Applikasjonen har smsprogramvare bundlet (trenger ikke software) Jeg tenker jo da naturligvis at vedkommende må ha et gsm-modem i serveren sin, men det var ikke så lett å finne noen enkle gsm modem lenger. Kjenner dere til dette? På forhånde takk! Mvh Tordole Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 GSM-modem finnes det nok av på ebay ihvertfall Ellers vet jeg ikke så mye mer. Prøvde å konfigurere en egen sms-server uten hell Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 En mobiltelefon tilkoblet serveren/maskinen som kjører softwaren med usb eller lignende burde vel fungere. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) da anbefaler jeg et abbonement med gratis SMS Endret 8. november 2007 av vargaz Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hva med å koble på en mobil og sende SMS ved hjelp av AT kommandoer? Forresten har slike gratis SMS abbonement som regel en klausul ang. bruk av tjenesten i kommersiell sammenheng. Endret 8. november 2007 av phoen|x Lenke til kommentar
Steelbelted Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hva med å koble på en mobil og sende SMS ved hjelp av AT kommandoer? Forresten har slike gratis SMS abbonement som regel en klausul ang. bruk av tjenesten i kommersiell sammenheng. Alternativ 1: Kontakte en SMS provider (feks Vianett , www.vianett.no) og få en avtale for å sende SMS gjennom deres nett (det krever dog at han har en maskin som har HTTP tilgang mot internett) Alternativ 2: Et GSM modem og sende SMS via AT (som nevnt tidligere). Har god erfaring med GSM modem fra Acal ( www.acal.no). Der får du et gsm modem og kabler og allt som ellers trengs til 1000-1500,- per modem. Sleng inn et simkort uten PIN og voila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå