kritro Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg prøver å bygge opp en spørestreng til en mysql spørring. Det er diverse tester for hvordan spørringen blir. Har problem med at jeg skal ha (') i strengen, men denne vises med \ foran. Hvis valg 1 i if testen slår til må jeg ha en (') etter Privat og før Bedrift når det skal inn i spørringen. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til? <?php if ($marked == 1) { $mark = 'Privat\' OR marked Like \'Bedrift'; } elseif ($marked == 2) { $mark = "Privat"; } elseif ($marked == 3) { $mark = "Bedrift"; } $sql = sprintf("SELECT DISTINCT(date(tid)) AS thedate, count( * ) AS count FROM sesjon WHERE tid > '%s' AND tid < '%s' AND status LIKE '%s' AND marked LIKE '%s' AND teknologiID = '%d' AND utfordring_utfordringsID = '%d' GROUP BY thedate ORDER BY thedate ASC", mysql_real_escape_string($fradato), mysql_real_escape_string($tildato), mysql_real_escape_string($stat), mysql_real_escape_string($mark), mysql_real_escape_string($teknologi), mysql_real_escape_string($_SESSION['listarray'][$i])); ?> ; Endret 3. november 2007 av kritro Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Regner med det er slik du ønsker det: 'Privat' OR marked Like 'Bedrift' if ($marked == 1) { $mark = "'Privat' OR marked Like 'Bedrift'"; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå