Bjonnar Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har en LCD skjerm som virker på den måten at den viser bildet et 1/4 sekund, så skjer det igenting mer. Jeg vet at det ikke er belysningen som er gåen... Noen som kan tenke seg hvilke komponeter som må byttes, eller hvodan jeg kan finne det ut? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 LCD skjerm? Du må nok ut med litt mer spesifikke ting enn det. Merke/modell/kontroller bla.a ? Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 LG Flatron L1710S Model: LB700G-GD Serial: 303WAC1916 FCC ID: BEJLB700K Panelet er en Hyundai HT17E12-100 Info på kretskort, kontrolleren? (ikke inverter/strømforsyning kortet): Fabr: LG Model: LB700G (v1.2) P/N: 6870T562A12 Inverter/strømforsyning: Powernet PW11504FG (REV.C) Model: PW11504FG-A Bare spør om det trengs fler opplysninger (står noen strekkoder m/nummer osv.) Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Nå funker den! Må si det er lett å reparere LCD skjermer, bare å donke og slå litt så er alt i orden! Har gjort det på flere skjermer Lenke til kommentar
toffen89 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Nå funker den! Må si det er lett å reparere LCD skjermer, bare å donke og slå litt så er alt i orden! Har gjort det på flere skjermer vakkelfeil. Den kommer garantert til å komme tilbake. Om du skal prøve å fikse kan du lodde om igjen loddepunktene til trafoen og andre kretser med større loddepunkter, da de trekker mer strøm og er mer utsatt enn andre. Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 vakkelfeil. Den kommer garantert til å komme tilbake. Om du skal prøve å fikse kan du lodde om igjen loddepunktene til trafoen og andre kretser med større loddepunkter, da de trekker mer strøm og er mer utsatt enn andre. Du har rett. Noen ganger så blir bildet borte. Jeg slår i skjermen, skrur av og på den så kommer det tilbake. Nå har ikke det skjedd på ganske lenge da, men hvis jeg får noen flere problemer så skal jeg prøve å lodde. Mener du at beina på trafoen kan ha løssnet eller noe slikt? Kan du forklare litt nermere Lenke til kommentar
toffen89 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 vakkelfeil. Den kommer garantert til å komme tilbake. Om du skal prøve å fikse kan du lodde om igjen loddepunktene til trafoen og andre kretser med større loddepunkter, da de trekker mer strøm og er mer utsatt enn andre. Du har rett. Noen ganger så blir bildet borte. Jeg slår i skjermen, skrur av og på den så kommer det tilbake. Nå har ikke det skjedd på ganske lenge da, men hvis jeg får noen flere problemer så skal jeg prøve å lodde. Mener du at beina på trafoen kan ha løssnet eller noe slikt? Kan du forklare litt nermere kan være tørrlodding. Det som skjer da er at loddingen og beinet på komponenten ikke får kontakt, slikt er mikroskopisk og er vanskelig å finne hvor den er. Og ja, det beina som må loddest på nytt. Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Skjønner, tenker jeg prøver å lodde noen punkter på strømforsyning-kortet hvis bildet blir borte en gang til. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå