Gå til innhold

Iron Maiden vs Metallica - hvilket band er størst?

andyboy92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, mer det at han visste at han hadde så lett for å bli avhengig, så han var livredd for å prøve det fordi han visste han ville bli avhengig, og dø. Han hadde mer enn nok med alkoholen sin. Den var hans flukt fra virkeligheten. Spesielt etter Cliff Burtons død.

Bare se "Some Kind of Monster"

Endret av Mark9
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det står i førsteposten. Men det står forskjellig overalt om hvor mye Metallica har solgt, noen steder står det NESTEN 100 mill, andre står det OVER 100 mill.

Det er uansett feil at Maiden har solgt mer enn Metallica, sier vel seg selv at Metallica har solgt mer, jeg har også kommet med noen vannfaste bevis, ikke noen sånne wikipedia-bevis.

Lenke til kommentar
Det står i førsteposten. Men det står forskjellig overalt om hvor mye Metallica har solgt, noen steder står det NESTEN 100 mill, andre står det OVER 100 mill.

Det er uansett feil at Maiden har solgt mer enn Metallica, sier vel seg selv at Metallica har solgt mer, jeg har også kommet med noen vannfaste bevis, ikke noen sånne wikipedia-bevis.

Tenkte meg egentlig det ja, wikipedia har masse dritt også :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt sammenligningen her. Metallica og Iron Maiden er to vidt forskjellige band. Det blir som å sette Dostojevskij og Coca Cola opp mot hverandre.

Metallica er opprinnelig et riffbasert thrash-metalband

Iron Maiden derimot har hele tiden holdt seg til britisk heavy metal med vekt på soloer og harmonier. Vokalstilene er også helt ulik hverandre.

Jeg liker begge bandene godt (sett bort i fra noen brølere på nittitallet og senere), men jeg kan som sagt ikke sammenligne disse opp mot hverandre. Det blir mer nærliggende å sammenligne Iron Maiden med Saxon og Metallica med Slayer.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet fram til at Metallica er størst (i norge iværtfall) de 20 000 metallica billettene ble solgt ut på under 45 min. Og i fjor ble 40 000 solgt på 45 min!

Iron Maiden derimot ligger fortsatt på billetservice..

Det har vel ingenting og si? Nå har det seg slik at Iron Maiden er i Norge hvert år nesten mens Metallica turnerer skjeldent og jeg tror grunnen til at de 20.000 billettene ble solgt så fort er pga at Bergen er det eneste stedet (foreløpig) i Skandinavia der Metallica spiller.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet fram til at Metallica er størst (i norge iværtfall) de 20 000 metallica billettene ble solgt ut på under 45 min. Og i fjor ble 40 000 solgt på 45 min!

Det har vel ingenting og si? Nå har det seg slik at Iron Maiden er i Norge hvert år nesten mens Metallica turnerer skjeldent og jeg tror grunnen til at de 20.000 billettene ble solgt så fort er pga at Bergen er det eneste stedet (foreløpig) i Skandinavia der Metallica spiller.

Ja, det har du rett i, men jeg tror fortsatt at Mertallica er littegran større en Maiden, men ikke mye.

Lenke til kommentar

Iron Maiden hadde aldri klart å selge ut 40.000 billetter i Norge på under en time. Metallica hadde ikke vært i Norge på 3 1/2 år da det skjedde, imponerende.

Maiden har jo ikke engang solgt ut Valle Hovin, og billettene har vært ute i 4 mnd og de skal bare ha 30.000 på konserten :S Er vel fordi Maiden har blitt Norgesvenner, ikke noe negativt det.

Men Metallica er et av verdens største band når det gjelder konserter, de er der oppe med Stones og U2 i verden, de har solgt ut alle sine konserter siden 1991...

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Iron Maiden har vel også solgt ut alle sine konserter. Men nå har det seg slik at Iron Maiden turnerer ofte så det er sikkert ikke folk som rusher for å få billettene mens Metallica som i det siste har tunert veldig sjeldent drar fortere folk da alle verker etter å se de. Jeg tror at Iron Maiden er større etter den betrakning av at de har hatt større innflytelse på artister i dag en Metallica, Lars var jo inspirert av Clive Burr.

Lenke til kommentar

Metallica er jo klart større enn Iron Maiden. Skjønner ikke at dette kan bli en diskusjon en gang. Selv den gjennomsnittlige mannen i gaten vet hvem Metallica er. Iron Maiden, derimot, er bare ett eller annet band de har hørt om fra 80-tallet.

Det er en grunn til at Metallica solgte ut på 45 minutter. Iron Maiden sendte de ut til en hall i Åsane i stedet.

Hva blir det neste? Hvem er størst av Elvis og Justin Timberlake?

Lenke til kommentar

Kva band som er størst? Kjem an på kva du skal måle det i.

- Antal plater solgt?

- Antal plater gitt ut?

- Antal plater solgt i forhold til antal plater gitt ut?

- Antal personar som har vore på konsert med bandet i snitt?

- Største antal personar som har vore på ein konsert?

- Antal medlemmer i bandet?

- Antal lyttere på Last.fm?

Når noko i tillegg kjem med det geniale argumentet at eit band er størst fordi vedkommande meiner det så blir jo dette ein knallgod diskusjon.

Lenke til kommentar
Bare en liten morsom fakta: Metallica har covret Run To The Hills, Prowler og Remember Tomorrow, uten at det gjør det ene bandet større enn det andre ;)

Når har de covret de låtene? Jeg vet om en ironisk intro av Run to the Hills på en av de coverlåtene de hadde på Garage Days 87, men ikke om de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...