Gå til innhold

Iron Maiden vs Metallica - hvilket band er størst?


andyboy92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe. sant. iron maiden e boring. metallica har noken fine og stilige riff, men ødelegger heile sangen etter hvert, sånn som dei gjer på one, fade to black osv. Bare på nothing else matters synes eg dei har klart å gjere sangen bra.

 

men så er ikkje metallica og iron maiden min favoritt musikk art.

Lenke til kommentar
Det er bull ja. Folk kan jo endre masse på wiki.

Det er jo derfor det alltid legges til kilder i bånn av artiklen for å bekrefte at det ikke er bull.

Jeg har også lest rundt 70 mill noen plasser, men der har det vist seg at artiklene er fra før Brave New World.

 

Og uten Maidens lille innflytelse på Metallica, så er det ikke sikkert de hadde eksisert en gang. End of discussion, good bye.

 

Og du tror Iron Maiden har solgt 30 millioner på tre skiver i den tida vi er i nå, er vel vanskelig å gjøre noe sånt. Metallica solgte jo 14 millioner av black album bare i 91 i USA. Iron Maiden har aldri kunnet vise til noen slike salgstall.

Lenke til kommentar
hehe. sant. iron maiden e boring. metallica har noken fine og stilige riff, men ødelegger heile sangen etter hvert, sånn som dei gjer på one, fade to black osv. Bare på nothing else matters synes eg dei har klart å gjere sangen bra.

 

men så er ikkje metallica og iron maiden min favoritt musikk art.

 

 

Jeg mener merkelig nok det motsatte av det du sier, jeg synes One er bra nettopp på grunn av bridgen.

 

Metallica skal ikke være "fint", det skal være rått!

Lenke til kommentar
hehe. sant. iron maiden e boring. metallica har noken fine og stilige riff, men ødelegger heile sangen etter hvert, sånn som dei gjer på one, fade to black osv. Bare på nothing else matters synes eg dei har klart å gjere sangen bra.

 

men så er ikkje metallica og iron maiden min favoritt musikk art.

 

 

Jeg mener merkelig nok det motsatte av det du sier, jeg synes One er bra nettopp på grunn av bridgen.

 

Metallica skal ikke være "fint", det skal være rått!

 

delte meininger :)

eg meiner ikkje at metallica ikkje skal være rått, men one synes eg blir rå på feil måte (etter min meining). synes på enter sandman, og ride the lightning klarer metallica det fint :)

 

men som sakt, er ikkje metallica min musikk type :)

Lenke til kommentar
20 millioner? Tror nok jeg trenger kilder for å tro det.

 

Vil tro at Led Zeppelin er såpass i grenseland at de ikke bør nevnes i sammenhengen.

 

The website exceeded its bandwidth allowance and crashed almost immediately following the announcement, with the promoter predicting that the gig will cause the "largest demand for one show in history", due to the ticket request site receiving one billion page impressions, with one million people registering for fewer than 20,000 available tickets.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Led_Zeppelin#2007_Reunion

 

Så det var nok ikke 20 millioner, nei. Men en million mennesker som vil kjøpe billetter er allikevel høyst imponerende.

Lenke til kommentar

kanskje eg formulerte det litt feil, men det var over 20millioner som viste interesser for å kjøpe biletter, og biletten blir ikkje sendt i posten heller, dei må hentes på stedet.

 

kilde:nrk3 i går i 23-24 tida ;)

 

EDIT: men dette blir vell kanskje litt mykje OT, så da kan metallica vs iron maiden debatten fortsette.

 

im out of here :hm:

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Håpløst å sammenligne.

Maiden var store lenge før Metallica, og var delvis inspirasjon for gutta i Metallica.

Jeg elsker, og hører ofte på begge + andre band. Begge bandene er store, og har massevis av dedikerte fans. Men de spiller forskjellige stiler. Mens Maiden vel har funnet sin "winning formula", holder Metallica enda på med litt eksperimentering. Hvor vellykket det har vært er nå så...

Lenke til kommentar
Håpløst å sammenligne.

Maiden var store lenge før Metallica, og var delvis inspirasjon for gutta i Metallica.

Jeg elsker, og hører ofte på begge + andre band. Begge bandene er store, og har massevis av dedikerte fans. Men de spiller forskjellige stiler. Mens Maiden vel har funnet sin "winning formula", holder Metallica enda på med litt eksperimentering. Hvor vellykket det har vært er nå så...

 

Hvis 3-4 år er lenge før så :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
delte meininger :)

eg meiner ikkje at metallica ikkje skal være rått, men one synes eg blir rå på feil måte (etter min meining). synes på enter sandman, og ride the lightning klarer metallica det fint :)

 

men som sakt, er ikkje metallica min musikk type :)

Må du huske at Metallica er Thrash-mettal band da. Det SKAL være rått. Selv om de noen gang ikke har greid det :p

 

Synes mye av det gamle av Metallica er perfekt. Tromminga synes jeg passer selv om den lille dansken ikke verdens beste trommis.

Lenke til kommentar
20 millioner? Tror nok jeg trenger kilder for å tro det.

 

The website exceeded its bandwidth allowance and crashed almost immediately following the announcement, with the promoter predicting that the gig will cause the "largest demand for one show in history", due to the ticket request site receiving one billion page impressions, with one million people registering for fewer than 20,000 available tickets.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Led_Zeppelin#2007_Reunion

 

Så det var nok ikke 20 millioner, nei. Men en million mennesker som vil kjøpe billetter er allikevel høyst imponerende.

Bare for å dra det litt videre selv om det egentlig er litt off-topic da: Tror man skal ta disse forskjellige tallene med en klype salt, for alle melder forskjellig. Wiki som du linket til sier 1 mill, sier NME.com i kveld ni millioner, mens BBC sammen med et utall norske medier meldte om at rundt 20 millioner prøvde å registrere seg etter at konserten ble annonsert. Så det er litt forskjellige tall her, hvis jeg skal tippe så tror jeg det er NME som er nærmest sannheten.

 

Led Zeppelin er selvfølgelig tusen millioner ganger større enn Maiden og Metallica til sammen, så de burde egentlig ikke nevnes i denne tråden. :p Og å diskutere hva sjanger Led Zep er, er egentlig litt som å diskutere hvilken is som er best. Selv om de har et noenlunde sterkt preg av heavy metal og var blant de som utviklet sjangeren tidlig, så ville jeg vel ikke helt kalt musikken deres heavy metal, hvert fall ikke etter dagens definisjon av sjangeren.

 

Sånn, da kan vi gå tilbake til Metallica vs Maiden og så om vi noengang får en konklusjon i den diskusjonen. :p

Lenke til kommentar

Der må jeg, som stor Metallica fan, nok si meg litt uenig.

Metallica OG Maiden har og har lenge hatt stor suksess. Men der er nok band som har både solgt mer, spilt lenger og drukket mer enn dem. Selv om det nok skal lite til for å slå Maiden på drikkinga :p

 

Og 3-4 år kan være lenge i musikkbransjen, bare for å utdype og ro litt mer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...