Gå til innhold

Iron Maiden vs Metallica - hvilket band er størst?


andyboy92

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Legg igjen merke til at dette er tall kun fra USA. Iron Maiden er langt mer populære i Europa, men har ikke funnet noen salgstall. Salgstallene som jeg fant er hentet fra RIAA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket band som er best er jo ekstremt individuelt. Vi bare bare være glade for at ikke alle har lik musikksmak. Da ville verden vært et mye kjedeligere sted. Det er bra at noen liker Metallica best og at andre liker Iron Maiden best. Selv holder jeg en knapp på Maiden. En veldig stor knapp faktisk.

Lenke til kommentar
Maiden har kansje solgt mest men Metallica er 100 Millioner ganger bedre en Maiden xD

 

Metallica har solgt mest...

dette er bare oppspinn da? Tviler...

Men så har jo Maiden gitt ut en god del flere album enn Metallica da. Men det vitner jo også om kvalitet at de har klart å lage så mange jevnt gode skiver, mens Metallica har 3-4 stk. som holder de oppe.

Lenke til kommentar
"Hits", ja. Sier jo litt om hvor mainstream Metallica er da. :tease:

og hva er så jævla galt med at et band er mainstream? er så lei av folk som trur at all mainstream er dårlig hurtigprodusert musikk som er laget kun for å tjene penger..

fordi at dem lager et album eller to som når ut til flere mennesker enn det andre band i samme sjanger klarer så vil det ikke nødvendigvis si at det er dårlig for det...

men selvfølgelig, enkelte individer har en viss trang til å være så unike som overhode mulig og tør derfor ikke høre på musikken som blir klasifisert som mainstream.. svakt spør du meg..

Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

 

Iron Maiden:

Current members

 

* Bruce Dickinson - lead vocals, rhythm guitar on "Revelations" (1981-1993, 1999-present)

* Dave Murray - guitar (1976-present)

* Adrian Smith - guitar, backing vocals, lead vocals on "Reach Out" (1980-1990, 1999-present)

* Janick Gers - guitar, backing vocals (1990-present)

* Steve Harris - bass, keyboards, backing vocals (1975-present)

* Nicko McBrain - drums, percussion, lead vocals on "Age of Innocence... How Old?" (1982-present)

 

with

 

* Michael Kenney - keyboards (live) (1988-present)

 

Metallica:

Current members

 

* James Hetfield – rhythm guitar, lead vocals (1981–present)

* Kirk Hammett – lead guitar, backing vocals (1983–present)

* Robert Trujillo – bass, backing vocals (2003–present)

* Lars Ulrich – drums, percussion (1981–present)

 

Iron Maiden er størst.

Lenke til kommentar
Maiden har kansje solgt mest men Metallica er 100 Millioner ganger bedre en Maiden xD

 

Metallica har solgt mest...

dette er bare oppspinn da? Tviler...

Men så har jo Maiden gitt ut en god del flere album enn Metallica da. Men det vitner jo også om kvalitet at de har klart å lage så mange jevnt gode skiver, mens Metallica har 3-4 stk. som holder de oppe.

 

Det er bull ja. Folk kan jo endre masse på wiki. Jeg har lest hauger av steder at Maiden har solgt fra 50-75 millioner skiver. Metallica runder vel 100 millioner i 08.

 

Dessuten kan du jo se på listene som ble postet på forrige side, som er salgstall i USA alene. Selvom Maiden kanskje er større i Europa.

 

 

Maiden har flere bedre skiver ja, men det skulle jo bare mangle mtp hvor mange album de har gitt ut iforhold til Metallica. Til Metallica sitt forsvar syntes jeg Ride the Lightning, Master of Puppets og ...And Justice For All er bedre enn alt Maiden har gitt ut, men skiver som Somewhere in Time, Seventh Son og Piece of Mind er der oppe de og.

 

Har du forresten hørt Load? En av 90-tallets beste skiver. Låta Outlaw Torn er jo helt absurd bra.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Det som er greia med Maiden er at de har aldri skuffa fansen sin, noe Metallica har gjort med sine utgivelser siden "Load". Greit at de vil eksperimentere, men den plata der er en countryplate og skulle aldri vært gitt ut under Metallica.

Den harde kjernen fra 80-talllet (inkl meg selv) har mista interessen for bandet for lengt, selv om det kribler litt når de selv sier de skal tilbake til "Master of Puppets" og "One" med sin neste plate...

Maiden, derimot, har gitt fansen det de vil ha og vært trofaste. Fortsatt laget god heavy metal, også i en tid da alle skulle spille grunge og synge om det å ønske å dø.

Up the Irons!

Lenke til kommentar
Det er bull ja. Folk kan jo endre masse på wiki.

Det er jo derfor det alltid legges til kilder i bånn av artiklen for å bekrefte at det ikke er bull.

Jeg har også lest rundt 70 mill noen plasser, men der har det vist seg at artiklene er fra før Brave New World.

 

Og uten Maidens lille innflytelse på Metallica, så er det ikke sikkert de hadde eksisert en gang. End of discussion, good bye.

Lenke til kommentar
Det er bull ja. Folk kan jo endre masse på wiki.

Det er jo derfor det alltid legges til kilder i bånn av artiklen for å bekrefte at det ikke er bull.

Jeg har også lest rundt 70 mill noen plasser, men der har det vist seg at artiklene er fra før Brave New World.

 

Og uten Maidens lille innflytelse på Metallica, så er det ikke sikkert de hadde eksisert en gang. End of discussion, good bye.

Kjempe argument. *KLAPP KLAPP* :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...