Valkyria Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 ja... noen av oss er fulle av drit ja.... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Alle "band vs band som egentlig ikke har noen relevans med hverandre i dèt hele tatt men vi krangler alikevel fordi JEG hører på det beste bandet punktum finale " tråder er fulle av bæsj og promp. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg vil tro bandene er relativt like, men at Metallica har en noe yngre fanskare enn Maiden generelt. Virker som om de fleste av fansene deres er mellom 13 og 20, mens maiden har noen en mer spredd fanskare. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Og Madien ble dannet hvor mange år før Metallica? Selvfølgelig har de et høyere gjenomsnitt innen alder hos fansen! Men alt dette er bare spekulasjoner uansett med mindre noen har konkrète fakta.. Dette avgjøres av personlig smak, ikke av salgstall eller annet bull. Og hva har dèt vel og si om hvilket av bandene er større enn det andre? Endret 22. november 2007 av NiXx Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Metallica er størst i salgstall. Det som står på wiki at Maiden har solgt over 100 mill, er piss. De har solgt mellom 50-70, dette har jeg lest av mer troverdige kilder mange ganger. Dessuten har Maiden gitt ut masse fler album enn Metallica, både live, best-of og studioskiver. Liten tvil om hvilket band som er størst, selv om jeg elsker begge bandene. Det skal også sies at Metallica solgte ut 40000 billetter på under en time til konserten i sommer. Maiden-konsertene blir aldri solgt ut så fort. Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det skal også sies at Metallica solgte ut 40000 billetter på under en time til konserten i sommer. Maiden-konsertene blir aldri solgt ut så fort. Nå ble jo 90 000 solgt ut på knappe to timer i Sverige, så det må jo være nordmenn det er noe galt med. Tror ikke de har fått med seg at Metallica ikke holder like bra nivå som de gjorde før Load-albumet, og dessuten er det nok en del som kaller seg Metallica-fan som kun liker Nothing Else Matters og Fade to Black. Og ikke minst, så må det jo være nevnt at det er en større sjeldenhet at Metallica kommer til Norge, enn Maiden. Og jeg vil tro at salgstallet 100 millioner stemmer angående Maiden. For ikke lenge siden sto det over 80 mill, men nå har det altså kommet en oppdatering, sannsynligvis fra A Matter of Life and Death-salget, selv om det er over ett år siden. Og forundrer meg ikke om det albumet solgte minst 15 mill. Maiden er vel også de som har hatt størst innflytelse på andre band, inkludert Metallica selv, og i innføringen av heavy metal i Europa. Så vil nok konkludere med at Maiden er det største bandet av de. Sikkert flere som hører på Metallica, men så er da de også til tider ganske så mainstream. Min mening... Ikke drep meg. =) Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dette har sikkert blitt sagt et par ganger før men maiden har jo mange flere cd'er enn metallica så hvis du ser hvor mange cd'er solgt i forhold til det som er utgitt tror jeg metallica vinner. Jeg tror også at metallica er mere mainsteam enn maiden Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Det skal også sies at Metallica solgte ut 40000 billetter på under en time til konserten i sommer. Maiden-konsertene blir aldri solgt ut så fort. Nå ble jo 90 000 solgt ut på knappe to timer i Sverige, så det må jo være nordmenn det er noe galt med. Tror ikke de har fått med seg at Metallica ikke holder like bra nivå som de gjorde før Load-albumet, og dessuten er det nok en del som kaller seg Metallica-fan som kun liker Nothing Else Matters og Fade to Black. Og ikke minst, så må det jo være nevnt at det er en større sjeldenhet at Metallica kommer til Norge, enn Maiden. Og jeg vil tro at salgstallet 100 millioner stemmer angående Maiden. For ikke lenge siden sto det over 80 mill, men nå har det altså kommet en oppdatering, sannsynligvis fra A Matter of Life and Death-salget, selv om det er over ett år siden. Og forundrer meg ikke om det albumet solgte minst 15 mill. Maiden er vel også de som har hatt størst innflytelse på andre band, inkludert Metallica selv, og i innføringen av heavy metal i Europa. Så vil nok konkludere med at Maiden er det største bandet av de. Sikkert flere som hører på Metallica, men så er da de også til tider ganske så mainstream. Min mening... Ikke drep meg. =) A Matter of Life and Death solgt 15 millioner. Er du drita? Metallica solgte vel ut Stockholms stadion rimelig fort i år og kan jeg tenke meg, bare så det er sagt. Endret 22. november 2007 av NightKeeper Lenke til kommentar
EirikSoligard Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dette er mine to favorittband, og denne diskusjonen dukker regelmessig opp på de fleste musikkforum, og det ender alltid med en stor uenighet. Jeg liker ikke å sammenligne, og jeg synes ikke det ene bandet er bedre enn det andre. Men skal man se på statistikk, så har Maiden solgt mer, de har vært mer stabile, de har vært mer inflytelsesrike, og de har også vært en stor inflytelse på Metallica selv. Metallica derimot, har musikk som er lettere å like. De fleste har vel hørt Nothing Else Matters, Enter Sandman, Fade To Black osv. uten å være spesiellt stor fan av Metallica. Det at Metallica solgte 40 000 på Valle Hovin i sommer har ingenting og si. Det hadde vært 4 år siden de var her sist, og de spillte bare en konsert, som var en av bare en håndfull konserter i Europa. Maiden spillte 2 konserter for fulle hus her i fjor, og det skulle ikke forundre meg om de spillte for fulle hus både på Lerkendal og Valle Hovin i sommer heller. Så hvis man ser på det på den måten, og absolutt vil ha et svar, så er nok Maiden en tanke større. Men jeg hater slike diskusjoner, ettersom de er veldig forskjellige band med veldig forskjellig musikk. De er begge utrolige live band, jeg har vært så heldig å få se dem begge. De har begge utrolig bra musikk, og jeg kan ikke se for meg musikk uten disse to bandene. De bør ikke sammenlignes. Musikken deres skal nytes, og vi skal være utrolig glade for at vi har disse to bandene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Mest fornuftige jeg har lest i denne tråden. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det skal også sies at Metallica solgte ut 40000 billetter på under en time til konserten i sommer. Maiden-konsertene blir aldri solgt ut så fort. Er du sikker på det? Så vidt jeg vet er 40 000 maks kapasitet på Valle. Alle billettene ble ikke lagt ut første dag. Det var noen tusen som ble lagt ut noen dager senere, ifølge det jeg har lest på PPM (diskusjonsforumet til fanklubben). Men jeg skal ikke være skråsikker. Dette er bare det jeg har hørt Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Husker iallfall at pink floyd var det bandet som var fysisk størst husker ikke det nøyaktige tallet, men mener at de hadde 104 trailere når de var på turne, og så var metallica på andre plass med sine 16 trailere (sto i guiness record book. husker ikke hvilket år det var) Syns egentlig ikke metallica og maiden kan måles imot hverandre, maiden driver på med fantasy rock, men igjen ikke så mye som eks. Rhapsody og Stratovarius Endret 23. november 2007 av MaSo Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Fantasy rock? Power metal. Er til dels enig med MaSo. Enkelte band, som Iron Maiden, Black Sabbath og Judas Priest er vanskelige å plassere i en spesifikk subsjanger. Selv vil jeg si power metal er subsjangeren som ligger Maiden nærmest (lys og clean vokal, melodiøst, show-off gitarsoloer, enkelte progressive låter, litt bruk av keyboard, dyktige musikere). Endret 23. november 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Metallica solgte vel ut Stockholms stadion rimelig fort i år og kan jeg tenke meg, bare så det er sagt. Ja, rimelig fort, men der er det ganske likt, ikke sånn klasseforskjell som i Norge. Og i Sverige er det nok også oftere at Maiden kommer enn Metallica, så det er vel en grunn. A Matter of Life and Death solgt 15 millioner. Er du drita? Du er drita... Det er det mest populære albumet de noen gang har hatt, så 15 mill er slettes ikke urealistisk. Men, ja, jeg sammenlikner bare størrelsesmessig nå, blir vanskelig å sammenlikne de på noen annen måte, siden det er to forskjellige stilarter. Endret 23. november 2007 av Glassmesteren Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 I mine øyne har begge bandene imponert med billettsalgene i Norge (og det jeg har fått med meg i Sverige). Husker ikke om Metallica reklamerte for konserten i sommer, men jeg vet at Maiden ikke gjorde det i 06 og likevel solgte ut på 20 min i Åsane (Bergen). Da hadde de en konsert til, pluss at de var i Norge i 05 og.. Metallica hadde ikke vært her på over 3 år da billettene ble lagt ut. Til sammenligning slet Snoop Dogg med å fylle samme hallen Maiden fylte på 20 min i Bergen (han solgte ca 3000 i løpet av mange mnd og jeg var en av de). Trodde han var populær, han er jo på TV hele tiden (ikke derfor jeg var der:P) Men hvem som er "størst" blir jo en smakssak.. Jeg har "bestemt" meg for å likestille de, de spiller ikke lik musikk og jeg liker begge deler. Men foretrekker 80-tallet av begge bandene.. PS! Trivium spiller ikke Master of Puppets bedre enn Metallica Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Metallica solgte vel ut Stockholms stadion rimelig fort i år og kan jeg tenke meg, bare så det er sagt. Ja, rimelig fort, men der er det ganske likt, ikke sånn klasseforskjell som i Norge. Og i Sverige er det nok også oftere at Maiden kommer enn Metallica, så det er vel en grunn. A Matter of Life and Death solgt 15 millioner. Er du drita? Du er drita... Det er det mest populære albumet de noen gang har hatt, så 15 mill er slettes ikke urealistisk. Men, ja, jeg sammenlikner bare størrelsesmessig nå, blir vanskelig å sammenlikne de på noen annen måte, siden det er to forskjellige stilarter. Herregud. Maiden har selvfølgelig ikke solgt 15 millioner av sisteskiva, det sier seg selv. Dette er jo Black Album-tallene til Metallica. Mest populære, hvor har du det fra? Somewhere in Time er regnet som deres mest populære i salgstall, og det solgte 2 millioner. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Liten tvil om hvilket band som er størst, selv om jeg elsker begge bandene. Du er vist den eneste som er helt sikker i din sak. Slår ikke det deg som litt rart? Jeg vil tro disse er ganske så like størrelsesmessig jeg. Og Madien ble dannet hvor mange år før Metallica?Selvfølgelig har de et høyere gjenomsnitt innen alder hos fansen! Vi må regne fra da bandene ga ut sine første skiver og det gjorde Maiden i 1980 mot metallica i 1983. Mao er det nok musikken til metallica som trekker en så stor andel av unge mennesker, det har intet med årstallet å gjøre. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Liten tvil om hvilket band som er størst, selv om jeg elsker begge bandene. Du er vist den eneste som er helt sikker i din sak. Slår ikke det deg som litt rart? Jeg vil tro disse er ganske så like størrelsesmessig jeg. Og Madien ble dannet hvor mange år før Metallica?Selvfølgelig har de et høyere gjenomsnitt innen alder hos fansen! Vi må regne fra da bandene ga ut sine første skiver og det gjorde Maiden i 1980 mot metallica i 1983. Mao er det nok musikken til metallica som trekker en så stor andel av unge mennesker, det har intet med årstallet å gjøre. Tatt i betraktning av salgstall er det ingen tvil om hvem som er størst nei, det var vel det jeg mente. Hvertfall når Maiden har gitt ut mange fler skiver, både studio, live og best of enn Metallica.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hvor er disse salgstallene da? Det er postet så mye forskjellig i denne tråden. Antall skiver som er utgitt betyr ingenting i popularitet eller salgstall. Skivene ville ikke solgt om folk ikke likte bandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå