Kakebakelate Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Synes faktisk Led Zeppelin har tyngre riff enn de to nevnte band. (og nei, høy distortion på gitaren er IKKE heavy). Maiden har aldri hatt noe spesielt tunge riff da Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Stemmer. Husk at vi snakker om 3 forskjellige stilearter her. Maiden er først og fremst melodiøst. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Iron Maiden er størst innenfor sin sjanger, altså Heavy Metal Metallica er størst innenfor sin sjanger, altså Thrash Metal Hvorfor sette to band fra forskjellige sjangre opp mot hverandre? Lenke til kommentar
MortSolb Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Metallica er best, ingen protest! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Metallica er best, ingen protest! Saklig, hvorfor er de bedre? Endret 3. november 2007 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Denne tråden blir mer som en poll, hvilket band liker du best av metallica og Iron Maiden. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Denne tråden blir mer som en poll, hvilket band liker du best av metallica og Iron Maiden. Leser du førstepost, vil jeg tro trådstarter vil ha en begrunnelse. Ellers blir den en telletråd, som har veldig liten levetid. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg vet det. Men han skulle kanskje definert størst? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom. Jeg elsker både Iron Maiden og Metallica og andre Thrash-band og jeg er 15 år. Tror du skal tenke deg om før du raver i vei om hvem som hører på hva Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom. Metallica er vel mer populært blandt mainstream-ungdom enn Iron Maiden? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom. Metallica er vel mer populært blandt mainstream-ungdom enn Iron Maiden? Det er det jeg også har fått intrykk av. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom. Metallica er vel mer populært blandt mainstream-ungdom enn Iron Maiden? Det er det jeg også har fått intrykk av. Ja, det er så typisk fjortisser. "Jeg hører på Metallica" "Hvilke sanger liker du best a?" "Nothing Else Matters, den kan jeg nesten på gitar" "Noen fler?" "..." Da vet du at de bare har hørt NEM. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det nevnte jeg også tidligere i denne tråden, Metalheart Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ja, det er så typisk fjortisser. "Jeg hører på Metallica" "Hvilke sanger liker du best a?" "Nothing Else Matters, den kan jeg nesten på gitar" "Noen fler?" "..." Da vet du at de bare har hørt NEM. Så har du de andre 14issene: Fear of the Dark har så grisefett gitarspill, og Bruce er bare verdens beste sanger! Same shit om spør meg. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Synes Maiden er veldig oppskrytt. De har noen fete sanger mens Metallica har maaange. Mener og ha lest at Metallica er størst og. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ja, det er så typisk fjortisser. "Jeg hører på Metallica" "Hvilke sanger liker du best a?" "Nothing Else Matters, den kan jeg nesten på gitar" "Noen fler?" "..." Da vet du at de bare har hørt NEM. Så har du de andre 14issene: Fear of the Dark har så grisefett gitarspill, og Bruce er bare verdens beste sanger! Same shit om spør meg. Sånn er det om alle de største bandene. Metallica har nok størst fanskare. Både Maiden og Metallica skal være fornøyd med hvor mange fans de har her i Norge. Begge bandene har uttalt at de liker å spille her fordi de er så godt likt her. Musikalsk mener jeg at Maiden slår Metallica. De melidiøse til Maiden ligger mye høyere enn thrash-riffingen til Metallica. Men dette er jo bare smak og behag. Man kan egentlig ikke sette to band fra så forskjellige sjangre opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Enig i at Maiden er sterkere enn Metallica musikalsk sett, men det gamle Metallica banker det gamle Maiden rått. Men det er kanskje underlig å sammenligne Metallica og Maiden. Jeg synes heller at man skal ta noen litt jevnere band i en slik sak. F.eks. Motley Crue og Skid Row. Hvor blir det av den pollen forresten. Your call andyboy92! edit: Diskusjon oppfører seg rart Endret 4. november 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Som andre sier, så er Metallica det største bandet av de to med 33 millioner scrobbles på Last.fm mot Iron Maidens 21 mill. Metallica har derimot ca 14% færre scrobbles per lytter, noe som kanskje indikerer at Maiden har en mer trofast fan-skare. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 unødvendig med poll, hvilket band som er størst er fakta. Ikke opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå