NightKeeper Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ifølge ryktene og folk fra youtube var det ca 900 000 - 1 000 000 på en konsert i russland i 1991. Har hørt snakk om helt opp til 1.5 millioner. Var Monsters of Rock sammen med Ac/Dc og Pantera. Gratisgig, første store konserten etter oppløsningen av Sovjet tror jeg, døde en haug med mennesker, store soldatmengder blant publikum, masse voldtekter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Helt Rock&Roll altså!? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, dessverre. Liker begge band, men å si MoP blir banket av de fleste skivene til Maiden blir bare for dumt. Går ikke an å diskutere dette emnet saklig Kommer vel an på hva man foretrekker. Jeg synes MOP er et vanvittig bra album, og det desidert beste Metallica har gjort, men jeg må si jeg synes Maidens Somewhere in Time og Seventh Son Of a Seventh Son overgår MOP. Uansett, hvorfor diskuteres dette enda? Metallica er, kommersielt sett, et større band enn Maiden. Metallica har solgt flere album enn Maiden og trekker vel også jevnt over flere tilskuere til konsertene sine (og Metallica er definitivt bedre på å variere setlistene sine enn Maiden), men hvem som er best er jo en smakssak (personlig foretrekker jeg Maiden fremfor Metallica) Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ifølge ryktene og folk fra youtube var det ca 900 000 - 1 000 000 på en konsert i russland i 1991. Har hørt snakk om helt opp til 1.5 millioner. Var Monsters of Rock sammen med Ac/Dc og Pantera. Gratisgig, første store konserten etter oppløsningen av Sovjet tror jeg, døde en haug med mennesker, store soldatmengder blant publikum, masse voldtekter. Det var noen som sa at 200 ble voldtatt og 11 eller 12 ble drept .. Det er ikke bra.. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, dessverre. Liker begge band, men å si MoP blir banket av de fleste skivene til Maiden blir bare for dumt. Går ikke an å diskutere dette emnet saklig Det var min egen personlige mening og er da ikke for dumt? Skiver som Piece of Mind, The number of the beast, Brave New World, A Matter of Life And Death, Seventh son of a Seventh son er etter min mening mye bedre så du kan bare synes det blir for dumt men nå har det seg slik at folk har ulik smak Lenke til kommentar
metallicalover5 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Her er det mye forskjellige diskusjoner ser jeg. For det første så er å samenligne Iron Maiden og Metallica noe av det dummeste jeg har sett. Hvordan har Iron Maiden solgt 20 millioner plater på så kort tid da ? Sist gang jeg sjekket så lå de på 8 millioner. Metallica er mest kjent av begge bandene. Metallica har en historie som er mye større en Iron Maiden sin . Metallica er tidenes største band. Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica er mye,mye " større" . Iron Maiden har mange kule låter og er et veldig bra band men på langt nær så store og bra som Metallica. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 med ulrichs 100kg så er vel metallica tyngs i alle fall Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvordan har Iron Maiden solgt 20 millioner plater på så kort tid da ? Sist gang jeg sjekket så lå de på 8 millioner. Regner med at du mener 80 millioner i stedet for 8? Strengt tatt ligger vel Maiden rundt ~75 millioner solgte album, vil jeg tro. Men det er en digresjon. Metallica har en historie som er mye større en Iron Maiden sin . Metallica er tidenes største band. Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica er mye,mye " større" . Iron Maiden har mange kule låter og er et veldig bra band men på langt nær så store og bra som Metallica. På hvilken måte er Metallicas historie "større" enn Maidens (rent utover at Metallica har solgt flere album og er et mer kommersielt anerkjent band)? Og at Metallica er tidenes største band er nonsens. The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin og sannsynligvis også U2 har vært, og er, langt større band enn Metallica. Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica solgte ikke 1,3 millioner billetter (ifølge Wikipedia var det 1.6 millioner tilskuere på Monsters of Rock-festivalen i Moskva), festivalen solgte totalt ca. 1.6 millioner billetter. Hvor mange billetter Metallica, Pantera og AC/DC solgte hver for seg er det nok ganske vanskelig å regne ut, da det ville blitt tall basert på ren gjetning. Maiden hadde for øvrig ca. 250.000 tilskuere under Rock in Rio-konserten, ikke 2,2 millioner som du antyder. Maiden var for øvrig også headliner på Monsters of Rock-festivalen i 1988 (MoR ble først avholdt i England i 1980, men ble etterhvert også avholdt i andre byer rundt om i verden), da den "opprinnelige" MoR-festivalen trakk sitt høyeste antall besøkende noensinne (107.000). http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_in_Rio_%28album%29 http://en.wikipedia.org/wiki/Tushino_Airfield http://en.wikipedia.org/wiki/Monsters_of_Rock http://en.wikipedia.org/wiki/Monsters_of_Rock#1988 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica solgte ikke 1,3 millioner billetter (ifølge Wikipedia var det 1.6 millioner tilskuere på Monsters of Rock-festivalen i Moskva), festivalen solgte totalt ca. 1.6 millioner billetter. Hvor mange billetter Metallica, Pantera og AC/DC solgte hver for seg er det nok ganske vanskelig å regne ut, da det ville blitt tall basert på ren gjetning. Maiden hadde for øvrig ca. 250.000 tilskuere under Rock in Rio-konserten, ikke 2,2 millioner som du antyder. Maiden var for øvrig også headliner på Monsters of Rock-festivalen i 1988 (MoR ble først avholdt i England i 1980, men ble etterhvert også avholdt i andre byer rundt om i verden), da den "opprinnelige" MoR-festivalen trakk sitt høyeste antall besøkende noensinne (107.000). Han antydet vel ikke 2.2 mill. Det står 220000 som er 220 000 som igjen er tohundreogtjuetusen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Sist gang jeg sjekket så lå de på 8 millioner. Regner med du mener 80. Men sist du "sjekket"? Dette var hvor? Regner med du har en pålitelig kilde? Nå påstår jeg ikke at Maiden har hverken mer eller mindre en noen av de påståtte tallene, da jeg mener det er svært vanskelig å komme med et fasitsvar. Metallica har en historie som er mye større en Iron Maiden sin. Og hva skal dette bety? Å si at ens historie er større en en annen er i utganspunktet svært diffust, men hva slags grunnlag har du for en slik uttalelse? Både Iron Maiden og Metallica har oppnådd svært mye i løpet av sine respektive karriærer, men hvem som har "størst" historie/karriære (kall det hva du vil), er vel så og si umulig å avgjøre. Metallica er tidenes største band. Dette er vel en smule overdrevet. Vil nok påstå at The Beatles, The Rolling Stones, The Who, Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, AC/DC og sikkert noen flere er/var større enn Metallica. Treffende nick du har forresten. Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica er mye,mye " større". Hvor glade Iron Maiden var for billettsalget er vel heller urelevant. Nå var også både Rock In Rio og Monsters Of Rock festivaler, så det er vanskelig å definere billettsalget til de enkelte artistene. Tenker AC/DC dro en god slump av publikumet til arrangementet Moskva. Iron Maiden har mange kule låter og er et veldig bra band men på langt nær så store og bra som Metallica. Dette er da virkelig subjektivt, og har i så måte ingen verdens ting med diskusjonen å gjøre. Legger virkelig ikke skjul på at Metallica drar svært mye folk til sine konserter, men da kan man jo igjen spørre seg om salgstall er eneste tellende faktor. Enig med Zeph i at det hadde vært interessant å få til en diskusjon rundt dette på en litt mer generell basis. Denne tråden har vel sklidd ganske ut. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Iron Maiden var kjempe " happy " når de hadde fått solgt ut 220000 biletter på 3 dager i Rio. Metallica solgte ut 1 mill 300 tusen biletter på 7 timer i Moskva. Metallica solgte ikke 1,3 millioner billetter (ifølge Wikipedia var det 1.6 millioner tilskuere på Monsters of Rock-festivalen i Moskva), festivalen solgte totalt ca. 1.6 millioner billetter. Hvor mange billetter Metallica, Pantera og AC/DC solgte hver for seg er det nok ganske vanskelig å regne ut, da det ville blitt tall basert på ren gjetning. Maiden hadde for øvrig ca. 250.000 tilskuere under Rock in Rio-konserten, ikke 2,2 millioner som du antyder. Maiden var for øvrig også headliner på Monsters of Rock-festivalen i 1988 (MoR ble først avholdt i England i 1980, men ble etterhvert også avholdt i andre byer rundt om i verden), da den "opprinnelige" MoR-festivalen trakk sitt høyeste antall besøkende noensinne (107.000). Han antydet vel ikke 2.2 mill. Det står 220000 som er 220 000 som igjen er tohundreogtjuetusen. Ah, my bad. Jeg så en null for mye der. Takk for korrigeringen Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Også noen av grunnene til at Metallica selger ut konserter fortere en Iron Maiden er jo at de nesten aldri er på turne, er jo ganske lenge siden de turnerte før de gikk ut ifjor med en verdens turne, mens Iron Maiden som nermest er Norges venner, kommer hvert eneste år. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Tror Metallica hadde solgt ut like fort uansett om de hadde vært her oftere, tror Metallica har mange flere fans enn Maiden i Norge! At de nesten aldri er på turne stemmer heller ikke, tredje sommeren på rad nå hvor de turnerer, 2003-2004 var de på verdensturne, siste 2 sommerne i Europa, og nå til sommeren Europa igjen. Til høsten blir det trolig konserter i USA igjen Endret 9. mars 2008 av Arsenal89 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det er fint at du uttaler deg på solid grunnlag. Endret 9. mars 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Metallica er, kommersielt sett, et større band enn Maiden. Metallica har solgt flere album enn Maiden og trekker vel også jevnt over flere tilskuere til konsertene sine (og Metallica er definitivt bedre på å variere setlistene sine enn Maiden), men hvem som er best er jo en smakssak (personlig foretrekker jeg Maiden fremfor Metallica) Iron Maiden vil jeg si varierer setlistene sine MYE bedre enn Metallica. De dedikerer jo egne turnéer til et mindretalls album, som f.eks. den kommende turnéen til sommeren. Noe slikt gjør ikke Metallica. De tør nesten ikke spille noe av det nyere materialet sitt. De begynner å bli som Kiss, kun spille gammelt og på den måten safe seg. I grunn en litt feig og lat beslutning av dem. Maiden, derimot, spilte hele det siste albumet sitt på sin forrige turné! Endret 23. mars 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Kan godt hende at Maiden variere det bedre når det gjelder album, men personlig mener jeg at det er tråkig at Maiden spiller samme setlist på hele turneen de er på. Iallfall slik det ser ut i år, med unntak av noen sanger som kanskje vil bli byttet ut fra første del. Vet ikke åssen det har vært før. Synes Metallica gjør det mye mer spennende, man vet så og si aldri hvilke sanger de skal spille før man hører dem på konserten. En annen ting er jo at de nyeste albumene kanskje ikke inneholder like godt livemateriale som de andre gjør. Uansett, umulig diskusjon dette her Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Som sagt før, metallica har solgt mer, og blitt "scrobblet" mer. Personlig er jeg ingen stor fan av noen av dem. Maiden hører jeg ikke på i det hele tatt, og Metallica har bare 2 bra album, nemlig Kill 'Em All og Ride the Lightning. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Metallica har bare 2 bra album, nemlig Kill 'Em All og Ride the Lightning. Uenig, Metalica har fem bra album. Alle opp til Metallica (Også kaldt "The Black Album") er bra, spesielt ...And Justice For All og Master Of Puppets! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Metallica har bare 2 bra album, nemlig Kill 'Em All og Ride the Lightning. Uenig, Metalica har fem bra album. Alle opp til Metallica (Også kaldt "The Black Album") er bra, spesielt ...And Justice For All og Master Of Puppets! Og poenget ditt er? Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Kan godt hende at Maiden variere det bedre når det gjelder album, men personlig mener jeg at det er tråkig at Maiden spiller samme setlist på hele turneen de er på. Iallfall slik det ser ut i år, med unntak av noen sanger som kanskje vil bli byttet ut fra første del. Vet ikke åssen det har vært før. Synes Metallica gjør det mye mer spennende, man vet så og si aldri hvilke sanger de skal spille før man hører dem på konserten. En annen ting er jo at de nyeste albumene kanskje ikke inneholder like godt livemateriale som de andre gjør. Uansett, umulig diskusjon dette her Nå må du være klar over at setlistene til Maiden er basert på låter fansen selv har stemt frem, pluss at to-tre låter er låter Maiden selv har valgt. Dette er noe de har holdt på med siden 1999, via deres egen nettside. Derfor kjører de stort sett samme setliste på samme turné. Så vidt meg bekjent er det ingen andre band som praktiserer dette, og i følge Maiden-fansen selv er dette noe som åpenbart funker! Maiden er et band som konstant er på turné, og de kan derfor gjøre dette mulig, samt at de har en vesentlig større backkatalog enn Metallica. At Metallica varierer fra konsert til konsert har jeg ikke hørt om. Tror nok ikke dette er tilfelle. Ser man på setlistene til turnéene deres, er det svært lite forskjeller fra sted til sted Metallica har bare 2 bra album, nemlig Kill 'Em All og Ride the Lightning. Uenig, Metalica har fem bra album. Alle opp til Metallica (Også kaldt "The Black Album") er bra, spesielt ...And Justice For All og Master Of Puppets! Og poenget ditt er? Poenget hans er vel at Metallica har flere enn to bra plater Endret 24. mars 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå