Olum Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har sett disse før, Prowler er jo bare <3 da Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg synes Hetfield gjør Prowler ganske bra. Remember Tomorrow var ikke like fin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Det er en grunn til at Metallica solgte ut på 45 minutter. Iron Maiden sendte de ut til en hall i Åsane i stedet. Nå ble vel de 8000 billettene som først ble lagt ut til Vestlandshallen borte vekk på én time de også. Endret 12. februar 2008 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Metallica er jo klart større enn Iron Maiden. Skjønner ikke at dette kan bli en diskusjon en gang. Selv den gjennomsnittlige mannen i gaten vet hvem Metallica er. Iron Maiden, derimot, er bare ett eller annet band de har hørt om fra 80-tallet. Det er en grunn til at Metallica solgte ut på 45 minutter. Iron Maiden sendte de ut til en hall i Åsane i stedet. Hva blir det neste? Hvem er størst av Elvis og Justin Timberlake? Det er en grunn ja... Metallica er mere etterspurt siden de turnerer ikke så ofte som Iron Maiden som er innom Norge hvert år. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er en grunn til at Metallica solgte ut på 45 minutter. Iron Maiden sendte de ut til en hall i Åsane i stedet. Nå ble vel de 8000 billettene som først ble lagt ut til Vestlandshallen borte vekk på én time de også. Så er det litt forskjell på 8000 og 40000 da.. Kva band som er størst? Kjem an på kva du skal måle det i. - Antal plater solgt? - Antal plater gitt ut? - Antal plater solgt i forhold til antal plater gitt ut? - Antal personar som har vore på konsert med bandet i snitt? - Største antal personar som har vore på ein konsert? - Antal medlemmer i bandet? - Antal lyttere på Last.fm? Når noko i tillegg kjem med det geniale argumentet at eit band er størst fordi vedkommande meiner det så blir jo dette ein knallgod diskusjon. Det har ikke noe å si hvor mange plater de har gitt ut da, eller hvor mange medlemmer det er i bandet. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er en grunn til at Metallica solgte ut på 45 minutter. Iron Maiden sendte de ut til en hall i Åsane i stedet. Nå ble vel de 8000 billettene som først ble lagt ut til Vestlandshallen borte vekk på én time de også. Så er det litt forskjell på 8000 og 40000 da.. Kva band som er størst? Kjem an på kva du skal måle det i. - Antal plater solgt? - Antal plater gitt ut? - Antal plater solgt i forhold til antal plater gitt ut? - Antal personar som har vore på konsert med bandet i snitt? - Største antal personar som har vore på ein konsert? - Antal medlemmer i bandet? - Antal lyttere på Last.fm? Når noko i tillegg kjem med det geniale argumentet at eit band er størst fordi vedkommande meiner det så blir jo dette ein knallgod diskusjon. Det har ikke noe å si hvor mange plater de har gitt ut da, eller hvor mange medlemmer det er i bandet. Nå er det forskjell på og turnere hvert år og nesten aldri da.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Det har ikke noe å si hvor mange plater de har gitt ut da, eller hvor mange medlemmer det er i bandet. Kva skal ein måle etter då? Finne ein faktor for forskjellige punkter og legge det saman? Billettar solgt i Norge er ikkje noko god måte å kalkulere ut kva band som er "størst". Poenget med innlegget mitt var å prøve å få ein diskusjon i gang om korleis ein faktisk kan måle dette, om det er mogeleg. Ein fellesfaktor for solgte album, antal personar på konsert og eventuelt nokre punkter til synest eg er det nærmaste ein kjem. I følge Wikipedia har begge bandene solgt over 100 millionar album, eg seier det er uavgjort. Endret 18. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
estimate Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dette var da en svært så flåsete tråd. Personlig synes jeg Metallica er et par hakk kvassere. Og angående salg, så står det på wikisidene deres at begge har over 100 millioner solgte. Jeg vil si at de er ca like store. Uten å ha bladd gjennom hele tråden, så vil jeg nevne Black Sabbath som en kandidat til største metalband (hvis de kan kalles det), med over 100 millioner solgte de og. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Det har ikke noe å si hvor mange plater de har gitt ut da, eller hvor mange medlemmer det er i bandet. Kva skal ein måle etter då? Finne ein faktor for forskjellige punkter og legge det saman? Billettar solgt i Norge er ikkje noko god måte å kalkulere ut kva band som er "størst". Poenget med innlegget mitt var å prøve å få ein diskusjon i gang om korleis ein faktisk kan måle dette, om det er mogeleg. Ein fellesfaktor for solgte album, antal personar på konsert og eventuelt nokre punkter til synest eg er det nærmaste ein kjem. I følge Wikipedia har begge bandene solgt over 100 millionar album, eg seier det er uavgjort. Man må vell måle på hvor mange som er på konsertene og hvor mange plater solgt iforhold til album gitt ut. Endret 24. februar 2008 av M-Gard Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Iron Maiden har for nte gang ikke solgt over 100 millioner, wikipedia er brukermessig, alt kan edites der inne. Jeg har sett konkrete kilder som hevder at Iron Maiden har solgt max. 75 millioner album, noe som virker rimelig. Jeg postet også salgstall i Usa mellom de to bandene og bare Black Album hadde solgt like mye som alle Maiden-skivene til sammen, men dette er i USA, og ikke Europa. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Master of Puppets. Say no more. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Master of Puppets. Say no more. Haha.. den skiva blir banket av de fleste maiden platene. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Haha, teiteste jeg har hørt noen gang. Sorry Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det her begynner å gli over i en "mitt favorittband er større enn ditt favorittband"-diskusjon. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, dessverre. Liker begge band, men å si MoP blir banket av de fleste skivene til Maiden blir bare for dumt. Går ikke an å diskutere dette emnet saklig Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Maiden har 6 medlemmer, Metallica har 4. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ifølge ryktene og folk fra youtube var det ca 900 000 - 1 000 000 på en konsert i russland i 1991. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Maiden er det største metalbandet i verden. Metallica kommer på en god andreplass.Uansett så slår Maiden Metallica til de grader musikkmessig. Jeg unnskylder deg så gjerne for at du skrev feil, og mente motsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå