Gå til innhold

Siste hjelp før endelig innkjøp

Fasius

Anbefalte innlegg

Beklager maset, folkens, men jeg trenger noen meninger før jeg tar en endelig avgjørelse på hvilken bærbar jeg skal kjøpe.

Har surfet i utallige timer, og jeg føler jeg har sittet på gjerdet lenge nok. Jeg sitter igjen med følgende valg:

Dell Inspiron 1720

Toshiba X200

Det som gjør det så vanskelig å velge mellom disse to er at de begge har egenskaper som den andre ikke har. Toshibaen har bedre skjermkort, men hos dell ken en få 500 gb, noe jeg GJERNE vil ha. Er det noen stor forskjell mellom 256 mb og 512 dedikert skjermminne?

Kanskje verdt å nevne de komponentene jeg har valgt til Inspironen:

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

2048 MB minne (2* 1024)

500 GB HD

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

9-cellers primært litiumionbatter

Dell PC-en ligger på litt over 14 000, mens Toshibaen vil ligge på rundt en 14 500 (Uten frakt)

Så vær så snill, hjelp en forvirret mann før han blir gal!

:p

Endret av Fasius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvor mye skal så Dell ha for 2x250gb harddisker?? Kan tenke meg at det er flere ganger dyrere enn å kjøpe det selv og bytte det selv på par minutter? :)

Mvh

De skal ha 1 300. MEN jeg vil nødig ta noen sjanser på å bytte noen komponenter selv, ettersom jeg ikke er så alt for stødig på dette området ( Noe du sikkert har skjønt allerede hehe )

Lenke til kommentar

Det var da mistenkelig lite til Dell å være! :)

1300.- er vel greit nok hvis man ikke har så lyst å bytte dem selv.

Men håper du får hjelp til valget ditt.

Personlig hadde jeg kanskje gått for Toshiba'en. Har bedre skjermkort, liker utseendet bedre.. Dell har ikke HDMI? det har ihvertfall Toshiba'en, Toshiba'en har også HD-DVD spiller. og harddisk er meget enkelt å skifte selv hvis man skulle ha behov for mere gb's. (evnt kjøpe seg en ekstern harddisk? har en slik selv) Er mere jobb å installere vista'en på nytt enn å bytte harddisk.. :) Men trenger jo ikke å installere vista på nytt hvis man bare bytter Harddisk 2..

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Det var da mistenkelig lite til Dell å være! :)

1300.- er vel greit nok hvis man ikke har så lyst å bytte dem selv.

Men håper du får hjelp til valget ditt.

Mvh

Takk takk :)

Syns det var ovveraskende lite, jeg også. Men jeg ser ingen annen grunn enn at det er meget positivt :):):)

Lenke til kommentar
Les på nytt posten over som jeg redigerte...

Begge modellene har også egne tråder her på forumet

Mvh

Har lest gjennom samtlige innlegg om Dell og Toshibaen. De virker begge meget solide, og jeg tenkte at det var bedre om de kunne bli sammenlignet her. Eller?

Noen som vet om Dell kan komme med HD-DVD? Hadde vært en meget godt tilskudd i så fall :hmm:

Endret av Fasius
Lenke til kommentar
Har du sett på Vostro i stedet for Inspiron? Tilsvarende specs til (stort sett) mye lavere pris. :) Men jeg er enig i at Toshibaen virker meget solid.

Den var heller ikke verst...

Med samme specs som Inspiron 1720, men med 160 gb, koster den litt over 11 000. Får vel en habil ekstern harddisk for litt under tusenlappen i disse dager, så jeg kan nok spare noe der, ja.

Takk for svarene :)

Men vil ha flere anbefalinger før jeg tar endelig beslutning.

I tilleg vil jeg gjerne vite hvor stor forskjell det er mellom 256 og 512 dedikert skjermkortminne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...