Bear^ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Da ser det ut som flopper og bites, cell og blu-ray og HD-DVD og den pakken har ulmet ned fra stor skogbrann til småbranner her og der som brannmann moderator tar seg av. Men i glørne av eldre branner ser man en ny storbrann som ulmer med røde øyne. Ja dere trodde vel at konsollkrigen kanskje var på vei til å dø, at kamphanene hadde brent ut sine skudd? Nei da tok du grundig feil. Nå har krigen kommet inn i en ny fase. Sammenlignings fasen. Her ser man soldater fra begge frontlinjer hive ut det ene bildet etter det andre fra spill som er multiplatform, mens de hyler og skriker om 60 Fps, framerates, hakking, minussider på ene parten og pluss sider på den andre (deres) part. Og i denne kampen kommer det og små glør fra gamle kriger, som flopper og bits og cell og blu-ray og gudene vet hva. Som konsollelsker på min hals, og med et bredt felt med konsoller, tør jeg spør dere frontlinjesoldater, hva i videste navn og rike er vitsen? Ja kanskje de av oss som har 3 konsoller kan ha en liten interesse for dette, men for dere som er i besittelse av kun PS3 eller X360, hvofor giddere dere den infernalske kranglingen om hvem som har den fineste grafikken? Dere har bare 1 konsoll så selvfølgelig ser jo spillet best ut på deres konsoll, og da er det og klart at kisen med "kun" den andre og sier at hannes versjon ser best ut. Tør jeg være så frekk å spørre hvem vinner? Kanskje fordi der er ingen vinnere, det eneste som skjer er at det blir kvalme på forumet og irritasjon blant brukerne. Er det så innmari viktig at du kan dunke deg på brystkassen og si "Jeg har best grafikk"? Og så har du da disse sidene som bare viser filmer og bilder av de forskjellige versjonene, fyrstikkene i sammenhenget, som begge parter bruker som både beviser og motbeviser. Og om versjonene er så kliss like at det er umulig å si hvem som har den beste versjonen, så er det frem med lupa, ned på pikselnivå og "AHA, X360 har 1 hel pikselfeil i forhold til PS3". Beklager, men jeg finner faktisk denne sammenligningskrigen innmari barnslig uansett side. Sett rasstappagenten ned fremfor konsollen din, grip fatt i kontrollen, spill og kos deg. Eller har du glemt hvordan du gjorde det? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 jeg har ikke glemt hvordan:( jeg blir bare veldig fort revet med, hater personligheten min ! dessverre står PC-en rett ved konsollen så jeg sjekker stadig vekk her, å da blander jeg meg opp i diskusjoner som er meningsløse egentlig..=) men jeg nyter hvert sekund med ps3en, utenom når jeg blir skutt ned av noen i lufta på warhawk:) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hvem vet.. Hvorfor synes en BMW eier at BMW er best, har best kjørefølelse, best komfor osv osv, mens at naboen spytter på BMW og kjører ingenting annet en dyre Mercedes Benz. Tror vi kan krangle i all evighet om dette, da det bygger på prinsipper, smak og behag, merke lojalitet, ytre og indre påvirkning. I spillverden er ingenting svart eller hvitt. Noen synes at det er umulig å spille heavenly sword på grunn av tearing og små framedrops, mens at en annen digger spillet og legger ikke merke til dette. En annen klarer ikke å spille Wii fordi grafikken blir sinnsykt kornete og har ikke den nextgen følelsene brukerene er ute etter, det at det er morsomt å spille på Wii kommer i bakgrunn da brukeren ignorerer dette på grunn av grafikken. Noen vil ikke kjøpe xbox 360 før at kvaliteten på den blir bedre slik at brukeren mest sannsynlig slipper å få den fikset i løpet av de 4-5 årene han vil bruke den. Mens at en annen synes at LIVE og de mulighetene konsollen gir han veier opp for at konsollen av å til må inn på reperasjon, kanskje kjøper han en i tillegg for å ha en i backup. Selv så kan jeg argumentere i hytt å pine for playstation, mye av grunnen er at jeg liker konsollen, og det konsollen står for. Andre grunner er at jeg finner det ofte meget underholdene å "krangle" om våre små og store uenigheter, og ofte blir jeg provosert om totale usanne påstander blir diskutert, og da er jeg raskt fremme for å "forsvare". Det har kanskje gitt med stempel som ultra sonyfanboy, but who gives a shit. Kunne sikkert ha kjøpt meg en Wii og en Xbox 360, men det blir som å kjøpe 3-4 biler ekstra for moroskyld. Har ikke tid til alt som kommer av spill til alle de 3 konsollene pluss PC. Ps3 og PC vil nok gi meg evig nok å spille de neste årene. Endret 2. november 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Trenger vi egentlig enda en slik diskusjon? Vi har jo hatt mange av disse de siste årene. Det er bare slikt som skjer, og noe vi aldri vil få en slutt på. Folk vil alltid forsvare sine favoritter. Jeg syns ikke det har blitt særlig forrandring fra før. Sammenligninger har blitt gjort i lang tid. Men nå blusser det vel seg opp grunnet julesalget. Syns egentlig litt synd i de som faktisk orker å krangle dag ut og dag inn om dette. Som om det har noe som helst betydning om hvilken konsoll som er best. Men på en måte er det vel også underholdende å se at folk går i tåttene på hverandre. Snorre har jo et emne om dette med respekt, noe som burde være pensum for konsollbrukerene her på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=647134 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Konsollkrigen minner mye om politikkens dreining de siste år. Først ville vi framheve konsollens sterke sider. Partiene ville framheve sine gode saker. Nå kaster vi dritt om de andre konsollene, og graver fram skit og viser hvorfor vi er best. Nå kaster politikerne dirt om hverandre, og graver fram skit og rakker ned. Vi har gått fra å framheve det positive med vår favoritt, til å lete etter møkk om motstanderden. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Har ikke du skrevet nesten akkurat det samme i tidligere tråder du har opprettet Bear^? Føler jeg har sett det samme opplegget for noen måneder siden. Endret 2. november 2007 av trydis Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 I det minste bra at man har gått fra å sammenligne faktiske spill fra å preike om bits og bytes og andre teoretiske ting som ikke spiller noen rolle når man faktisk setter seg ned foran TV-en og spiller. Hva som er best er rimelig subjektivt, men en del virker som de sitter på fasiten. F.eks. hvis jeg skriver at Wii har ræva grafikk, tredjepartsspillene er stort sett drit og kontrollen er en gimmick, så er det folk som straks kommer i forsvarsposisjon som om de var personlig fornærmet. Folk har forskjellige meninger. Deal with it. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Men hva om man egentlig diskuterte noe relevant for en gangs skyld når det kommer til multiplatform spill, som f.eks positive og negative sider ved spillet? Man kunne jo hadt det rent så trivelig om man faktisk diskuterte noe sakelig fremfor noe som man ikke kommer noen veier med uansett hvor mye man snur og vender på det. Neida, fremfor å kunne diskutere positive og negative sider ved spillet, ting som kunne vært endret og slike ting diskuterer man hvem som har best grafikk, noe som er så subjektivt som det lar seg gjøre. Multiplatformspill gir folk med f.eks PS3 muligheten til å diskutere spillet med de som har X360. Det er samme spillet de begge sitter på. Men da må det heller legges opp til krangling på pixelnivå. Joda, mange har en trang til å vise at de har det beste som er å oppdrive, men om det tenkes litt over det, så er det ingen som sitter på værken dårlig, eller perfekte, konsoller. Det er både pluss og minus med alle 3, så det er fåmælt å sammenligne feil for alle har det. Trydis: Joda, jeg har preiket om dette før, jeg har et lite indre mål om at man en dag kanskje kan diskutere ting på kryss av plattform uten at det ender med skyttegravskrig. Det er dessverre mål som er umulig å oppnå i disse dager. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Grafikk er vel noe man faktisk er rimelig objektivt hvis man tenker på den tekniske delen av det. Oppløsning, textures, framerate, polygontall etc., men synes det blir for dumt å lage en debatt om at et spill X har hakket bedre grafikk på konsoll A enn på konsoll B. Slikt blir det bare bråk av og trenger ikke si en dritt om de respektive konsollers ytelse. Og herregud, det er så utrolig mye annet som er viktigere for spillopplevelsen enn det. Selv for en selverklært nerd som meg blir det for sært å gå inn på slike detaljer. Endret 3. november 2007 av kilik Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Konsollkrigen minner mye om politikkens dreining de siste år.Først ville vi framheve konsollens sterke sider. Partiene ville framheve sine gode saker. Nå kaster vi dritt om de andre konsollene, og graver fram skit og viser hvorfor vi er best. Nå kaster politikerne dirt om hverandre, og graver fram skit og rakker ned. Vi har gått fra å framheve det positive med vår favoritt, til å lete etter møkk om motstanderden. Snart kommer Phil Harrison til å snakke om hvordan Sony skal knekke Wii-koden. Merk mine ord. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Den evige konsollkrigen, en krig vi aldri vill få slutt på fordi det alltid vill finnes en eller annen luring som lar seg rive med å slå seg kraftig på brøstet jeg kan rause opp en hel haug med navn fra begge fronter men har null interesse av å gjøre så. Hele sullamitten grunner seg ned til hva man selv syntes er best og for noen så har de en jævla trang til å fordele andre hva som er best. Personlig så syntes jeg 360 er bedre og jeg begrunner det ikke att spilla ser så veldig mye bedre ut for det gjør de ikke. Begrunnelsen er rett å slett online delen og selv om man må betale 500 kroner i året for å ta del i all moroa så gruser den PSOnline noe så grønnjævlig ned i grøfta. Jeg vet att Sonys online satsing kommer til å bli bedre og den dagen det skjer så har jeg ett jævla stort problem ser meg selv i butikken med samme spill i hånda hvor det ene er PS3 versjonen og det andre er 360 versjonen. Hva kjøper jeg da. Hvem vet men det blir i alle fall ikke til begge versjonene. Syntes du sier absolutt mye fornuftig i tråden Bear Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Denne typen diskusjon ser man i mange sammenhenger: Projektorer: lcd vs dlp Flat tv: lcd vs plasma Video: Blu-ray vs HD-DVD Musikk: DVD-Audio vs SACD osv.... En ting som irriterer meg grenseløst er at det som regel i disse bataljene er en agressiv part som utroper seg til vinner før kampen i det hele tatt har begynt - fra produsentenes side altså. Denne parten drar til seg en type meget agressive fanboys som selvfølgelig vil tilhøre vinnerlaget. Disse gjentar produsentenes argumenter med hellig overbevisning. Det produsentene kanskje ikke har fått med seg er at mange elsker "underdog'en". Selv velger jeg konsekvent "underdog'en" hvis to produkter vil gi meg noenlunde samme opplevelse. I denne leiren er det bestandig også et bedre miljø. Edit: Endret litt Endret 3. november 2007 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Avean Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Multiplatformspill gir folk med f.eks PS3 muligheten til å diskutere spillet med de som har X360. Det er samme spillet de begge sitter på. Men da må det heller legges opp til krangling på pixelnivå. hehe er dessverre ikke sånn det funker for multiplattformspill er nemlig optimalisert for en av konsollene ikke begge. Ergo vi får urettferdige forskjeller hvor ene konsollen har bedre grafikk men ikke pga andre konsollen har dårligere hardware men forskjellig ! Når småe småtasser får vite om dette så "HAHA! PS3 SUX" da irriterer det folk og da får man konsollkrig. Konsollkrigen handler ingenting om konsollene, det handler om folks egosentriske vesen om å ha rett. Særlig på ett internettforum så får folk behov for å ytre sine meninger, sånn som deg nå som lager tråden her. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Microsoft debuterte i med sin utgave av ein spelkonsoll i 2001. Nintendo sin NES kom ut i 1983, og hadde før det produsert fleire konsoll-liknande dingsar. Sony debuterte med sin Playstation i 1994 og kom med PS2 i 2000. Ein kan klart seia at Microsoft er "underdog" i denne "konsollkrigen". Suksessen til nintendo gjenspeglar seg i den lange fartstida i denne bransjen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 hehe er dessverre ikke sånn det funker for multiplattformspill er nemlig optimalisert for en av konsollene ikke begge. Ergo vi får urettferdige forskjeller hvor ene konsollen har bedre grafikk men ikke pga andre konsollen har dårligere hardware men forskjellig !Når småe småtasser får vite om dette så "HAHA! PS3 SUX" da irriterer det folk og da får man konsollkrig. Konsollkrigen handler ingenting om konsollene, det handler om folks egosentriske vesen om å ha rett. Særlig på ett internettforum så får folk behov for å ytre sine meninger, sånn som deg nå som lager tråden her. Ikke helt rett Avean, Oblivion er like pent på PS3 som X360, det er bare snakk om at utviklerne tar seg tid med utgavene fremfor å rushe avgårde for å få det ut. Gjør da som Rockstar, utsett begge versjonene til de er like bra begge 2. Det er mulig, det er bare at utviklerne må ta seg den tid det tar. Men blir spillet noe bedre av at man krangler om hvem som har best grafikk? Lenke til kommentar
pierre8 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 enig, så mye teit krangling over småting... greit så har ps3 bedre grafikk men 360 har bedre spill!! :O Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 enig, så mye teit krangling over småting... greit så har ps3 bedre grafikk men 360 har bedre spill!! :O No kaller eg deg teit, for du ypper til krangel Enig med mykje som blir sagt her. Det at produsentar "rusher" spel til den eine konsollen i forhold til den andre har uansett berre med budsjettet deira å gjere. Ingen produsentar gir med vilje ut eit halvferdig og upolert spel. Lenke til kommentar
pierre8 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Når jeg var i videobutikken sa han som jobber i butikken atte ps3 har best grafikk. Han sa også at ps3 spill vil se mye bedre ut enn konkuransen om cirka 1 år. Jeg tror han bare juger da Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Når jeg var på Coop Prix sa de at gameboy var best, og at GTA IV kom til å komme på NES! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Trenger vi egentlig enda en slik diskusjon? Vi har jo hatt mange av disse de siste årene. Det er bare slikt som skjer, og noe vi aldri vil få en slutt på. Folk vil alltid forsvare sine favoritter. Jeg syns ikke det har blitt særlig forrandring fra før. Sammenligninger har blitt gjort i lang tid. Men nå blusser det vel seg opp grunnet julesalget. Syns egentlig litt synd i de som faktisk orker å krangle dag ut og dag inn om dette. Som om det har noe som helst betydning om hvilken konsoll som er best. Men på en måte er det vel også underholdende å se at folk går i tåttene på hverandre. Snorre har jo et emne om dette med respekt, noe som burde være pensum for konsollbrukerene her på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=647134 Jeg er enig, det finnes mange tråder om dette, mange opprettet av akkurat Bear^. Det kommer ikke til å bli slutt på krangling/kverulering på grunn av en tråd som dette og jeg ser strengt tatt ikke hva som er annerledes denne gangen egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå