Gå til innhold

8 "pipelyder" fra speaker og pcen vil ikke starte!

O_neal

Anbefalte innlegg

Når jeg startere maskinen min får jeg 8 "pipelyder" fra speaker (har frakoblet floppy, hadde jeg den tilkoblet peip den også) Dette har skjedd etter jeg "flshet" biosen med batariet og CMOS fordi jeg ikke fikk maskinen stabilt på 155fbs og skulle justere Vcore men kom ikke inn i biosen. Jeg får ikke skjermbilde, så jeg kan ikke justere noe i bios ol.

Jeg lurer på hva som kan være gale ? det kan jo være alt mulig siden jeg har prøvd å overklokke en p4 2400 til 2800 men da ble den ustabil og kom ikke inn i windows så jeg skulle stille Vcore. Jeg klarte ikke det pga etter deb restarten ikke klarte å komme inn i biosen så jeg måtte flashe. etter den flashen ble hele pcn føkka! nå sitter jeg med en pc som piper x8 når jeg starter og det høres ut som om den RESTARTER etter hvert 8ende pip! :grumpy:

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hvilken Bios du bruker får du forskjellige pipekoder ved feil under oppstart. .. Allikevel , 8 pipelyder pleier å tyde på feil ved skjermkort eller tilkobling til dette , prøv et annet kort for å teste . Du kan også rense kortkontaktene med et viskelær hvis det ser ut som de er litt anløpne . Blås rent nede i kontaktene før du setter kortet inn igjen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...