Gå til innhold

Rakettmorroa er over, nyttårsaften ødelagt?

Anbefalte innlegg

Det er mye som ikke er farlig i seg selv slik som håndvåpen, atomvåpen og sprengstoff, men det betyr ikke at det er særlig klokt at alle skal reke rundt med halvkilosklosser med TNT (som er mer stabilt enn krutt).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med å låsse inn alle idiotene inkludert de som har dukket og så gå selv edru ut å fyre opp fyrverkeriet som du har kjøpt.

etter det så kan neste man gjøre det samme .

det blir neste som om man må ha promille lås og intelligent lås på fyrverkeriet.

( dett er kun mulig på fyrverkeri som kommer i kasser - det man kaller for batteri )

men hva gjør man med dem som på død og liv skal så altfor nær ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Hjelper ikke om du er edru og behandler fyrverkeriet slik som det skal, så lenge en eller annen full idiot tyve meter fra deg ikke gjør det.

Det samme kan man jo si om biler, ikke sant? Det er vel bedre å straffe de som straffes bør, enn å straffe hele landet. Her hjelper det altså ikke å avfeie argumenter med at: "Det er jo noe helt annet." for det er ikke det, det hjelper lite at noe er nødvendig hvis det er potensielt livsfarlig, ikke sant? Alkohol, tobakk og biler tar livet av og skader mange fler enn fyrverkeri her i landet, bør vi ikke starte med den værste synderen?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så kjører 20.000 personer i påvirket tilstand hver eneste dag i Norge.

Fyrverkeri er i aller høyeste grad samfunnsnyttig, eller kanskje de som jobber i fyrverkeriindustriens jobber ikke er verd noe?

17. mai er ikke akkurat kjent som en fylledag, bortsett fra hvis man tenker på russen da.

Det virkelige problemet her er overstadig berusede personer som ikke evner å behandle fyrverkeriet på riktig måte.

Edit: http://www.forskning.no/Artikler/2005/juli/1120227347.15

Bare i Norge mistet 257 personer livet i bilulykker i 2004, ifølge Statistisk sentralbyrå. Er det verd det?! Helt klart nei, vi burde avskaffe alt av privatbiler.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Helt klart nei, vi burde avskaffe alt av privatbiler.

Og det meiner du heilt seriøst?

Beklager hvis du ikke forsto mitt forsøk på å ironisere over en slik idiotisk holdning. :) Jeg er av den oppfattning at vi ikke hverken kan eller bør forby alt som kan være potensielt farlig.

Lenke til kommentar
1. batterier blir plukket fra hverandre og løpt rundt og lekt med. Det er her problemet ligger, det er ikke i pinnerakettavdelinga.

Nei. Jeg tipper over 75% av alle ulykkene skjer pga. div. pinneraketter som blir skutt ut av munn, hånd og rompehull av ravende fulle folk, på byen.

Dette mener du seriøst? :)

Uten tvil.

Lenke til kommentar
1. batterier blir plukket fra hverandre og løpt rundt og lekt med. Det er her problemet ligger, det er ikke i pinnerakettavdelinga.

Nei. Jeg tipper over 75% av alle ulykkene skjer pga. div. pinneraketter som blir skutt ut av munn, hånd og rompehull av ravende fulle folk, på byen.

Dette mener du seriøst? :)

Uten tvil.

Da har du bommet :)

Lenke til kommentar

Da kan man samtidig starte å selge våpen på Rimi, heroin på Narvesen, stridsvogner på den lokale bilforhandleren og nervegass på apoteket. Hvor går grensen?

Forøvrig, det at det er en bransje bak fyrverkeriet som går til helvete er eneste grunnen til at jeg er imot et forbud av fyrverkeri.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi skal fortsette salg av fyrverkeri bare på grunn av at noen mister jobben hvis dette stoppes. Vi tillater jo heller ikke salg av narkotika, bare fordi at det er noen som skal få tjene penger til livets opphold ved å selge det/produsere det.

Og nei, jeg sammenligner ikke narkotika - fyrverkeri, men ville sette litt den tankegangen på spissen... Synes ikke at folks jobber skal komme foran sikkerheten til den generelle befolkningen.

Lenke til kommentar

Dere som har tenkt til å ha profesjonell oppskyting fra kommunens side, hvordan har dere tenkt at det skal foregå? Ha det ved kommunale bygninger? Håper dere vet at det er en stor andel av den norske befolkning som ikke bor i et tettbebygd område, og en enda større andel som ikke bor i nærheten av kommunale bygninger slik som f.eks et rådhus. Da må vel kommunene arrangere bussturer da, eller så blir det fyllekjøring med totalkaos og dødsulykker.

Lenke til kommentar
Dere som har tenkt til å ha profesjonell oppskyting fra kommunens side, hvordan har dere tenkt at det skal foregå? Ha det ved kommunale bygninger? Håper dere vet at det er en stor andel av den norske befolkning som ikke bor i et tettbebygd område, og en enda større andel som ikke bor i nærheten av kommunale bygninger slik som f.eks et rådhus. Da må vel kommunene arrangere bussturer da, eller så blir det fyllekjøring med totalkaos og dødsulykker.

mange kommuner har dårlig råd så fyrverkeriet blir deretter.

i tillegg er bussen totalt fraværende i helgen og på helligdager.

flere steder går bussen kun p.g. av skoleelevene (videregående) . når det ikke er vanlig skole da går heler ikke bussen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

mange kommuner har dårlig råd så fyrverkeriet blir deretter.

i tillegg er bussen totalt fraværende i helgen og på helligdager.

flere steder går bussen kun p.g. av skoleelevene (videregående) . når det ikke er vanlig skole da går heler ikke bussen

Umulig problemstilling ...!? Jeg foreslår at vi heller tar oss en øl!!

:thumbup:

Lenke til kommentar

En øl e poppet SKÅÅÅL!

men topic.

Er sjeleglad for at fulle mennesker ikke får håndtere sprengstoff i sveiseblind tilstand. La meg oppsummere nyttårsaften rett utenfor Bergen; Ett hus brent til grunne, en venn av en venninne fikk en rakett i ansiktet ... blind ... . kjempegreier :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...