ticsyboy Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kanskje vi bare skal forby alkohol for det er langt flere som må behandles for alkohol skadder hvert år?. Kanskje tobakks varer som er grunnen til utallinge tilfeler av lungekreft og kols (samt andre skader)?. Kanskje man burde forby bilkjøring fordi det er så mange som skades i trafikken? Kanskje man burde forby jobbing fordi det er årsaken til alle yrkeskadene ()? hvorfor øke prisene på tobakk og alkohol når det er mye farligere å røyke plastikk og drikke salo? ser ikke at de prisene har steget noe serlig nei Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kanskje vi bare skal forby alkohol for det er langt flere som må behandles for alkohol skadder hvert år?. Kanskje tobakks varer som er grunnen til utallinge tilfeler av lungekreft og kols (samt andre skader)?. Kanskje man burde forby bilkjøring fordi det er så mange som skades i trafikken? Kanskje man burde forby jobbing fordi det er årsaken til alle yrkeskadene ()? Tror folk har tatt poenget nå... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det er fremdeles tillatt med bakkefyrverkeri. Det vil si: Overskriften er passende: Det er kun raketter som er forbudt. Man vil fremdeles kunne skyte opp en kule på 400 gram rent sprengstoff fra en pappkasse -- som smeller like godt som en 400 grams rakett. Raketter er livsfarlige, og jeg har personlig sett 5 nestenulykker de siste 4 årene: 1: En gigantisk rakett eksploderer på bakken. Den hang fast. 2: En stor rakett eksploderer på terrassen ved siden av oss. Ingen var hjemme. 3: En rakett, skutt opp av fulle ungdommer, eksploderer rett ved siden av et forbipasserende par; og klærne hennes blir ødelagt. Ingen personsskader -- men helvete heller. Det er snakk om 1 meter. 4: En rakett stuper inn i en folkemengde på flere tusen mennesker. Ingen blir skadet. 5: En rakett tar ikke av, og løsner i det utskytningsrampen faller. Veldig gøy å se en rakett kjøre rundt og rundt på bakken -- men jeg foretrekker å spille ludo: Ingen blir alvorlig skadet dersom du triller en 1-er. Jeg har ingen lignende opplevelser med bakkefyrverkeri de siste fem årene. Ingen som ikke var delvis planlagt og utført under delvis kontrollerte omstendigheter under delvis beruselse. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 I fjor hadde vi to nestenulykker med raketter. Vi stod oppe på en fin høyde på østkanten av Oslo og så utover. Noen fulle menn i 40-åra med dress bestemte seg for at de skulle fyre opp en fin Big Berta. De dyttet pinnen godt og hardt ned i en vinflaske. Da den ble påtent gikk den ti meter opp før den kom ned igjen og sprengte på bakken. Omkretsen var på mange titalls meter. De 2-300 folkene på høyden evakuerte i en feiende fart da de så at den kom ned igjen. De værste er at de gjorde samme tingen en gang til. Moral: Ingen moral her. Det er sånne epsioder som hører nyttårsaften til og det er en del av sjarmen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 I fjor hadde vi to nestenulykker med raketter. Vi stod oppe på en fin høyde på østkanten av Oslo og så utover. Noen fulle menn i 40-åra med dress bestemte seg for at de skulle fyre opp en fin Big Berta. De dyttet pinnen godt og hardt ned i en vinflaske. Da den ble påtent gikk den ti meter opp før den kom ned igjen og sprengte på bakken. Omkretsen var på mange titalls meter. De 2-300 folkene på høyden evakuerte i en feiende fart da de så at den kom ned igjen.De værste er at de gjorde samme tingen en gang til. Moral: Ingen moral her. Det er sånne epsioder som hører nyttårsaften til og det er en del av sjarmen. Der er jeg enig med deg... Eneste grunnen til at jeg er mot er at jeg nå har en sønn. Og det er ikke for min skyld, det er for de stakkars menneskene som fyrer opp en rakett som havner nær ham sin skyld. Det er tross alt livsfarlig. Å nesten skade barna til folk. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hva med å tillby det hele året? Da vil det jo ikke bli så attraktivt lengre å skyte som faen opp på 1 dag i året. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Eller en større tidsperiode. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Synes de bør tenkte seg litt om, og ikke forby raketter her til lands. Det har vært en årlang tradisjon i Norge, og bare fordi at 0,0027% av innbyggerne her til lands skades hvert år av fyrverkerier så skal de resterende 99.9973% bøte for det? Folk som kjøper fyrverkerier bør ta ansvar for sine handlinger selv! Nei til kollektiv avstraffelse! Endret 8. november 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jepp, akkurat som jaktsesongen da det kun er tillatt å jakte om høsten (litt usikker her). Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Riktig, det finnes et vell av ukontrollerbare måter man kan skade seg selv, eller andre på. Så derfor kan vi vel begrense de tilfellene som er mulige å kontrollere? Hvorfor det? må da ha en form for 'naturlig utvelgelse' vi også? Melder du deg frivillig? Ja, for min del kan det gjerne fjerne "warning lables" på det meste. Tror jeg skulle klare meg ganske greit alikevel Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sosialistene (tenker på den politikken generelt) er en veldig stor fan av kollektiv avstraffelse. Skyld heller på folk som gjør slikt, alkohol og raketter passer ikke sammen Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 ja, faktisk så har de advarslene i svart print på røykpakkene, bare blitt til en del av dekoren på pakka for meg.. har ingen effekt what so ever! Alle vet hva røyk kan gjøre med en og at det er jævlig dumt å holde på, men det er ikke en advarsel i verden som kan forhindre folk i å gjøre det de ønsker å gjøre! son e det sjø! og ingen skal få ta fra meg nyttårsaftens gleder! jobba og slitt hele året også skal man ikke engang få lov til å få en natt med skikkelig gjennomført feiring og festing? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Ponzi Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er i alle fall ingen straff for med at de forbyr pinnefyrverkeri. Har, som de fleste andre vært borti en del tvilsomme episoder med fulle folk og fyrverkeri. Bare for å si at ikke alle 99, 9973% kommer til å savne pinnerakettene. Også det at noen begynner å skyte opp en uke før og fortsetter en uke etterpå er mildt sagt j.. irriterende, dette gjør at jeg ikke kan gjøre noe særlig disse ukene, men må være hjemme med bikkja for denne er livredd om noen skulle finne på å skyte en rakett. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Antar at hvis vi så oss selv fra alle andre dyrs perspektiv, så ville vi se rimelig egoistiske ut. Ja bent frem fjollete. Hvilke andre dyr er like hensynsløse? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvilke andre dyr er like hensynsløse? må være måkene, som tydeligvis hater bilen min.. Men fyrverkeri har vi hatt i alle år, og det syns jeg vi skal fortsette med, har blitt en stor del av nyttårsfeiringen.. for barna også! Bikkjene får man holde innendør og ikke ta med ut der bråket er som verst! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Måkene forgifter ikke miljøet, så hvem er mest hensynsløse? Jeg vet det er ot, men synes dette er litt interessant, sorry! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Måkene forgifter ikke miljøet, så hvem er mest hensynsløse?Jeg vet det er ot, men synes dette er litt interessant, sorry! nei, med tanke på forgiftning og forurensing så er det jo kun mennesker som står for det! men da får vi heller ta fatt i de virkelige forurensing problemene, og ikke fokusere på småting som fyrverkeri.. det er jo bare peanuts i forhold.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 På dette feltet er jo på mange måter uenig med meg selv. Jeg er naturligvis klar over at en helt unyttig sak tar liv og lemlester nordmenn hvert eneste år. På den andre siden er jeg sterk motstander av overformynderi som begrenser indivitets frihet. Personlig så er jeg en stor fan av offentlig arrangerte fyrverkerioppvisninger, men det er jo ikke alle som "så heldige" at de bor i en storby, hvor slikt er mulig. Kan jo hende at et forbud mot pinneraketter er et slags kompromiss? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 ja, for å samle en hel by full av fulle folk til ett område, ja det høres ganske trygt ut! og kan barna få bli med å se på? nei, ikke faen om jeg hadde tatt med en unge inn i en sånn folkemengde med fulle folk! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Hvem sa noe om å samle alle rundt rakettene? Det naturlige er jo å ha en oppskytingsrampe på et sted som gjør det mulig for store deler av byen å se det fra avstand. Her i Trondheim har Kristiansten festning blitt brukt til slik flere ganger (deriblant tusenårsjubilèet i 1997). I Sydney har de benyttet de seg av Harbour Bridge. Kristiansten festning i Trondheim Harbour Bridge: Fra olympiaden i 2000 Endret 9. november 2007 av LarsP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå