Gå til innhold

Unreal 2 ..litt skuffet...

Anbefalte innlegg

Kan jo begynne å lure på om denne fyren er profesjonell monster-jeger siden han vet så mye om hvordan monstre skal falle realistisk :p

Forresten..de som diskuterer her, INGEN av dere har skaffa spillet på lovlig måte. Diskutere en pirat-release kan man vel gjøre på isonews.com ellerno.

joda joda jeg kjenner sjefen i Legende Entertainment og fikk en kopi,

det gjorde dere andre også ikke sant?: O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dårlege argumenter for at unreal2 skuffer

Det skuffa meg ikkje...utenom historia var ganske poengløs heilt fram til slutten...då kom det fram ein meining i spelet

Det blei ikkje 100% ragdoll effekt

Dette er kva ein av programmereane til Legend sa

despite some akward "transitions", as someone here said, for example when one animation ends and another one begins or when characters turn around

At the end of the project, headtracking ability quirks (particularly with regards to large-angle turns that needed to be synchronized with the body rotation) and animation pops (stemming from numerous animation channels blending in/out simultaneously) were my arch enemies. We did quite a bit of work towards reducing those kinds of visual glitches (both me on the code side and Hugh on the art side), but it's not something that was feasible to solve completely.  

It's one of those "damned if you do, damned if you don't" things, where the only way to make things work perfectly all the time requires sacrificing subtle motions that (under most circumstances) really help make the characters look more lifelike. So the choice became "make it look solid 100% of the time but have them appear robotic", or "make it look solid 98% of the time so they can appear natural". We figured the latter would be the better choice overall, and I still think that was the right decision, because the visual benefit to the general (non-transitioning) case is enormous.  

It ain't perfect, but hey, when you wanna make an omelette...  

- Chris

spelet er kort ja, men det er lenger enn både max payne og medal of honor

spelet var jævlig kult i begynnelsen...men dabba av litt på slutten i desse alien verdane

likte heller ikkje boss kampane

det var og lite med problemløysnings oppgåver

og du som greide det på 6 timer på hard...pure løgn

du skal vere gud om du greier det på 8 timer på hard i følge QA hos infogrames

Ingen der greide heller ikkje å koma igjennom det under 5 timer på easy

Lenke til kommentar

vell eg tok delvis feil...uansett så tar du og litt feil

CPU SLITER SYKT i spel.....den største begrensninga er AI....som kanskje får eit extra lite push nå med hyper threading

du kan heller ikkje bruker ragdoll som blir brukt på svært mange polygoner

det betyr jo langt meir kalkulasjoner

Lenke til kommentar

nei faen altså.... fikk også spillet av sjefen i atari også vet du hva ?? Det MÅ være noe kødd med den FairLight verisjonen, det er tusen og en bøgs i spillet, og spillet er så vanvittig HALO rip til tusen (ikke vits å diskutere, har spilt HALO hele mitt Xbox liv) Unreal 2 kan UMULIG være så dårlig som dette, alle de tingene må skyldes FLT :( og hva er det med den loademenyen, design fra 1994 ?

Lenke til kommentar

Dem skulle implemert ragdoll teknologien mye bedre... Hitman style, og ikke for å nevne Unreal tournament style!!

Ragdoll:

Når en karakter dør, detter den avhengig av omgivelsene..

F.eks,, hvis han dør i ei trapp, vil han humpe og skli ned trappa og kroppen vil forme seg etter... Hvis du går eller hopper på liket, vil det reagere med å flytte, riste på seg... (naturlig nok)

Hvis du skyter på det o.s.v.

Dette burde absolutt ha vært 100% nå. Det var jo perfekt i Unreal tournament 2003.

Det heter Inverse-Kinematics. Det er når modellen er bygget opp rundt en skjelettsystem. Inverse-Kinematics, huske det. ;)

Lenke til kommentar
ragdoll er dårlig da, fordi det er ragdoll. ser ut som at det er ragdolls som faller og ikke mennesker eller monstre, og det blir dumt å springe rundt å skyte ned tøydukker.

Jeg er helt enig med snowman, jeg har aldri likt det nye daue systemet til unreal. Synes det bare ser j@vlig teit ut.

Lenke til kommentar
dårlege argumenter for at unreal2 skuffer

Det skuffa meg ikkje...utenom historia var ganske poengløs heilt fram til slutten...då kom det fram ein meining i spelet

Det blei ikkje 100% ragdoll effekt  

Dette er kva ein av programmereane til Legend sa

despite some akward "transitions", as someone here said, for example when one animation ends and another one begins or when characters turn around

At the end of the project, headtracking ability quirks (particularly with regards to large-angle turns that needed to be synchronized with the body rotation) and animation pops (stemming from numerous animation channels blending in/out simultaneously) were my arch enemies. We did quite a bit of work towards reducing those kinds of visual glitches (both me on the code side and Hugh on the art side), but it's not something that was feasible to solve completely.  

It's one of those "damned if you do, damned if you don't" things, where the only way to make things work perfectly all the time requires sacrificing subtle motions that (under most circumstances) really help make the characters look more lifelike. So the choice became "make it look solid 100% of the time but have them appear robotic", or "make it look solid 98% of the time so they can appear natural". We figured the latter would be the better choice overall, and I still think that was the right decision, because the visual benefit to the general (non-transitioning) case is enormous.  

It ain't perfect, but hey, when you wanna make an omelette...  

- Chris

spelet er kort ja, men det er lenger enn både max payne og medal of honor

spelet var sinnsvakt kult i begynnelsen...men dabba av litt på slutten i desse alien verdane

likte heller ikkje boss kampane

det var og lite med problemløysnings oppgåver

og du som greide det på 6 timer på hard...pure løgn

du skal vere gud om du greier det på 8 timer på hard i følge QA hos infogrames

Ingen der greide heller ikkje å koma igjennom det under 5 timer på easy

Mulig at du er "Gud" om du greier det på 8 timer,

men seriøst, tror du ikke at Legende Ent. vil si at det tar mer timer en det gjør og fullføre det?

nå spiller jeg mye FPS spil ,meen, hadde ikke forventet at jeg hadde "runnet" spillet så fort..

jeg vet hvertfall at jeg rukte 6 timer,

om du velger og tro meg eller ikke er opp til deg,

og du trenger ikke og si at det er "pure løgn".

Lenke til kommentar

Som jeg sa, og som Snabben var rask i dag tidlig til å minne meg på så skal tråden åpnes igjen nå.

Det er jo i ettertid kommet mange tråder om akkurat det samme, men dette er prinsipp. Jeg vil benytte anledningen til å advare mot bruk av avslørende spoilers uten noen form for advarsel først. Dette ødelegger enormt for andre og er ekstremt irriterende. Spesielt når det skjer før spillet er sluppet!

Vel vel, nok moralpreken.. Kos dere!

Lenke til kommentar

Ok...min oppsummering.

Ragdoll var litt for lite realistisk, og ble bare brukt når personer døde.

Dodginen var ødelagt i forhold til Unreal 1 og UT2K3.

Grafikk messing er det SYKT bra noe som dere kan se på dette(370k) scrennshoten jeg har tatt.

Men det er sykt krevende spill også.

Selve missionene er vel litt kjedelige...få variasjoner i missonene. Det er standard tingen der du skal passe på personer/ting til rescue kommer og hente artifacts.

Usannsynlig lite oppfinnsomhet på den siden.

IA fungerer MEGET bra syns jeg. Fiendene dine tenker ordentlig og arbeder strategisk (borsett fra en gang da en dude satt seg fast i et eller annet og jeg måtter drepe duden og missionet på nytt :grumpy:

Og Bossene var...eh...dårlig. Rett og slett. :shrug:

Meneh...jeg gir det allikevel en 5'er pga nyyyyydelig grafikk, NYDELIG dame, og litt "Serious Sam" tendenser når du rydder vei for professoren. :lol:

Lenke til kommentar
Som jeg sa, og som Snabben var rask i dag tidlig til å minne meg på så skal tråden åpnes igjen nå.

Det er jo i ettertid kommet mange tråder om akkurat det samme, men dette er prinsipp. Jeg vil benytte anledningen til å advare mot bruk av avslørende spoilers uten noen form for advarsel først. Dette ødelegger enormt for andre og er ekstremt irriterende. Spesielt når det skjer før spillet er sluppet!

Vel vel, nok moralpreken.. Kos dere!

Helt enig med deg der ,spoilers er idiotisk,

hvis man skal poste spoilers bør det være på et spoiler forum

med teksten ***Spoiler*** eller lignede forann :)

Lenke til kommentar

Jeg er kommet et stykke på vei i Unreal2. Synes det er bra spill jeg, men savner litt atmosfæren/stemningen fra Unreal 1. Jeg har tatt noen screenshots i 1280*1024, 32bits. Alle detaljer på max (ATI Radeon 9700 Pro). Jeg har ikke skrudd på FSAA eller AF.

http://www.home.no/spazmen/Shot000012.JPG

http://www.home.no/spazmen/Shot00014.JPG

http://www.home.no/spazmen/Shot00015.JPG

http://www.home.no/spazmen/Shot00002a.JPG

http://www.home.no/spazmen/Shot00005.JPG

Lenke til kommentar
Jeg er kommet et stykke på vei i Unreal2. Synes det er bra spill jeg, men savner litt atmosfæren/stemningen fra Unreal 1. Jeg har tatt noen screenshots i 1280*1024, 32bits. Alle detaljer på max (ATI Radeon 9700 Pro). Jeg har ikke skrudd på FSAA eller AF.

Skru på antialasing da! Skru heller ned oppløsningen og sett på antialasing. Det er lissom sinnsykt mye bedre da. Å spille spill uten antialasing med et så bra skjermkort er en skam..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...