nokia 6600 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Fikk min pc som jeg har bestilt fra komplett idag, men får ikke noe bilde på skjermen! Virker ellers som om PC-en går som den skal! Et lite øyeblikk kommer denne melding opp på skjermen: "Digital power saving mode" så blir det svart... Hva kan gjøres? Dette er så f*****t irriterende! Har vært uten skikkelig pc i 2måneder nå! Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei! Fikk min pc som jeg har bestilt fra komplett idag, men får ikke noe bilde på skjermen! Virker ellers som om PC-en går som den skal! Et lite øyeblikk kommer denne melding opp på skjermen: "Digital power saving mode" så blir det svart... Hva kan gjøres? Dette er så f*****t irriterende! Har vært uten skikkelig pc i 2måneder nå! Noen som vet hva problemet kan være? hvaslags skjermkort har du?? Lenke til kommentar
nokia 6600 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Spesifikasjoner: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB CL5 Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB CL5 Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) fikk du fikk PC-en ødelagt fra komplett kan du bare sende den tilbake... det går på garantien... kanskje skjermkortet er litt løst eller noe. men husk at hvis du åpner PC-en er garantien ofte ugyldig Endret 2. november 2007 av vetle666 Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har du fiklet med innstillinger som har med flere skjermer å gjøre? Jeg har samme problemet. men når monitoren min blir svart så er bildet flyttet over til LCD-Tv'en min. Jeg har også 8800GTX-skjermkort. Det er bare å fortelle skjermkortet at det kun skal vises på en skjerm i NVidia kontroll panel. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Blir det ikke vanskelig å laste ned drivere når han ikke har noe bilde på skjermen? Fått innstallert OS? Kan jo være et komponent som ikke fungerer som det skal da, f.eks skjermkort. (Mest sannsynlig skjermkort) Prøv å starte maskinen med mindre RAM i, f.eks 2 gb. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har du ikke bilde i det heletatt? Eller er det bare windows du ikke har bilde av? Om du ser oppstarten kan du enten prøve med en gammel skjerm (om det er lcd skjerm du kjører på) eller resette til vga settings på skjermalternativer under oppstarten Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Blir det ikke vanskelig å laste ned drivere når han ikke har noe bilde på skjermen? jo, tenkte på det litt etter jeg posta det svaret... endra det for litt siden og som jeg skrev så er det smart og sende PC-en tilbake til komplett før han åpner den.. Endret 2. november 2007 av vetle666 Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Kom den ferdig montert så bør du nok sende den tilbake. Dersom du satte den sammen selv er det et par ting du kan prøve. Mellom hvert punkt gjennomfør clear CMOS rutinen i håndboken. Prøv å boote mange ganger før du går videre. 1. Sjekk alle kontakter. Gi dem et godt trykk. Husk det skal være 2 strømplugger til grafikkortet. 2. Fjern en ram brikke. Dersom systemet booter, gå rett inn i BIOS og sjekk at spenningen på ram er som spesifisert for brikken. Du kan sette ramen tilbake når du har fått et stabilt system. Prøv med begge ram brikkene for muligens å eliminere feil på en av dem. 3. Fjern en og en enhet inntil kun prosessor, skjermkort og en ram brikke står igjen. Dersom systemet ikke booter nå har du en eller flere defekte komponenter (med utgangspunkt i at alt er installert korrekt). Til sist 680i Chipsettene er kjent for å ha en rekke problemer med tidlige BIOS versjoner. Sørg for å flashe denne til siste anbefalte stabile BIOS versjon (USB minnebrikke funker dersom du har en slik). Lenke til kommentar
nokia 6600 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Takker for alle svar! Men har fremdeles absolutt ikke noe bilde, uansett hvilken skjerm jeg velger så er det helt svart! Har prøvd å holde inn F8 knappen, for å få startet i sikkerhetsmodus som noen på et annet forum tipset meg om, men alikevel ikke noe bilde. Ser liksom ikke for meg at jeg skal begynne å skru inne i PC-en! Ah! Skulle så gjerne ha hatt en dataekspert i familien eller omgangskretsen nå! Det var ikke slik denne helgen skulle bli Kommer nok til å sende den tilbake til komplett for å få de til å fikse den, men det vil jo gjerne ta litt noen uker sikkert.... PS. Jeg fikk den ferdig montert ja Endret 3. november 2007 av nokia 6600 Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er snakk om DOA(dead on arrive) produkt! Dvs si at komplett skal sende deg et nytt produkt, eller kan du angre kjøpet og få pengene tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå