Gå til innhold

Hvordan markedsføre en hjemmeside riktig?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en hjemmeside jeg gjerne vil ha markedsført via mange kanaler, som omtrent alle søkemotorer osv.

Er det noe jeg kan gjøre selv, eller kommer det crawler-bots automatisk og finner siden?

Lurer også på hvor i koden jeg kan f.eks legge til nøkkelord som: pute, alpakka, trekk, slik at dette kommer frem når man søker på dette i en søkemotor?

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan endel triks for google som er ulovelig, så de kommer jeg ikke til å nevne..

Men, bruk en side tittel i H1 skjult med logoen, bruk meta til beskrivelse og søkeord (yahoo, live og altavista bruker disse enda) spre url til siden din på forum, andre community sider og venner/bekjentes nettsider, bruk relevante ord flittig i tekst på sider..

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! :)

Jeg kan endel triks for google som er ulovelig, så de kommer jeg ikke til å nevne..

Men, bruk en side tittel i H1 skjult med logoen, bruk meta til beskrivelse og søkeord (yahoo, live og altavista bruker disse enda) spre url til siden din på forum, andre community sider og venner/bekjentes nettsider, bruk relevante ord flittig i tekst på sider..

Jeg har skjult side tittelen i H1.. :) Men det med meta og søkeord, hvordan setter jeg opp det?

<meta>puter, alpakka, myke</meta>

?

Lenke til kommentar

Det ser fornuftig ut.

Men jeg mener å ha lest et eller annet sted at Metatags er "avleggs". Dvs at Google o.l. ikke tar hensyn til disse lenger da det var altfor mye "juks" hvor man la inn informasjon som ikke stemte med siden osv for å få flere treff.

Lenke til kommentar

Google vil ofte bruke "desription" noe som gir en stor fordel fordi en slipper at Google henter ut tilfeldige deler av teksten og legger som beskrivelse under linkene.

Det er viktig at description og evt. keywords (få søkemotorer som tar hensyn til keywords) er laget spesielt for hver side, ikke en felles for alle sider. Description må faktisk inneholde en beskrivelse av akkurat den siden ikke bare en generell beskrivelse. Det samme gjelder <title> siden den blir brukt som tittel på linkene i søkemotorer. <title> og <h1> burde ha en sammenheng med hverandre.

Headerlenker må brukes korrekt, samt all tekst må legges i <p>-tagger. Dette gjør det enklere for søkemotorer å hente opp hva som akkurat er overskrifter og hva som er "innholdet" på siden fra alt annet svada som ligger på sidene. <h1> skal alltid være øverste nivå, <h2> skal være andre nivå, <h3> skal være tredje nivå, osv. <hx>-tagger skal aldri brukes til noe annet enn overskrifter som følger strukturen beskrevet over.

<h1>Sidetittel</h1>

<p>.. noe tekst som beskriver inneholdet f.eks, altså en slags ingress </p>

<h2>Underoverskrift</h2>

<p>Første avsnitt</p>

<p>Andre avsnitt</p>

<h2>Underoverskrift 2</h2>

<p>Første avsnitt</p>

<h3>Underoverskrift for underoverskrift 2</h3>

<p>...</p>

osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...