Baardson Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vurderer å kjøpe en 1991 transpoter 2,4 Diesel med 351000 på telleren. Noen erfaringer med denne modellen her?? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Mye erfaring med disse. Pass på at reg.reima er i orden. Hvis den ryker pleier kamakselen knekke. Disse er linjeborra(aner ikke hva som menes med det) så 1 av 600 kamakseler passer om hverandre. Dvs du får ikke tak i noen som passer. Ikke solgt hos møller. Ender i nytt topplokk eller komplett ny motor. Komplett motor/topp begynner og bli vanskelig og få tak i. 2.4 Dieselen går ikke bra. Her kan du hente noen hester ved og få justert diesel pumpa riktig. Disse må kjøres med pedalen i bånn hele tiden og de er lagd for og tåle det. Toppfarta er 140km/t Vanlige deler som ryker er bærekuler foran(4stk), indre og yttre endeledd, drivledd+mansjetter, fjærer bak knekker, tenningslås, glødeplugger.. Dette er typiske gjengangere. De øvre bærekulene foran er noe drit og bytte uten spes. verktøy. Er masse annet som ryker også, men det blir vanvittig mye og legge ut og det er mere skjeldent. Kan love deg at tidligere eier av bilen har bytta det som jeg sa over her mange ganger... I forhold til en toyota hiace er dette bare en drittbil som står mye på verksted og det koster alltid MYE penger. De er kurante og skru på bare du først får heisa dem opp og kjørekomforen er MYE bedre enn det er på en hiace. Personlig så hater jeg disse bilene, men hadde jeg kommet over en bra hadde jeg faktisk klint til. Skulle isåfall vært med TDI og jeg hadde bare kjøpt fordi jeg har skrudd så sinnsykt mye på dem og at kjørekomforen er veldig god til og være en så stor bil. Verskstedet jeg jobber på får disse bilene sendt fra møller og div. andre verksteder daglig. De har ikke peil på disse bilene og det har gått hardt utover meg og en annen kollega. Send PM hvis du kjøper bilen og det skulle oppstå et problem. De ruster mye i forhold til annen vw. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Linjeborra er at kamlagrene er borret med samme borr i samme bevegelse, hvis du skjønner, en lang fres som tar alle i samme slengen på langs. Tar du da ett lager eller kamholder fra en annen topp vil hullet bil urundt. Kam blir tilpasset etter hvordan linjeborringa er utført. Er ikke maskinist så kan nesten ikke svare bedre på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå